6 lucruri pe care nu le aflati de pe ambalajul alimentelor

 

Interesul oricarei corporatii din industria alimentara este sa furnizeze consumatorilor cat mai multe alimente si bauturi, de aceea exista tendinta ca aspectele ce le-ar putea aduce un deficit de imagine sa fie trecute in umbra. Iata, asadar, cateva dintre lucrurile pe care cu siguranta unii producatori de alimente nu ar fi incantati sa le cunoasteti:

1. Ingredientele enumerate pe eticheta nu sunt singurele pe care alimentele le contin. Desi in timpul procesului de preparare la temperaturi ridicate pot lua nastere substante chimice cancerigene, adesea ele nu sunt trecute laolalta cu celelalte. De asemenea, nici reziduurile de solventi, pesticide si alte chimicale nu sunt amintite dupa cum am putut observa fiecare dintre noi de-a lungul timpului.

2. Glutamatul de monosodiu, care este adaugat in mii de produse alimentare printre substantele inofensive, produce dezechilibre la nivelul sistemului endocrin. La fel de grav, el determina o crestere fortata a apetitului in alimentatiei fiind una dintre cauzele care stau la baza inmultirii cazurilor de obezitate in zilele noastre. 

3. In mod curent glutamatul de monosodiu se ascunde in drojdie si in proteinele vegetale. Aminoacidul este intalnit des si in hrana naturala, de pilda, in rosii sau ciuperci. Glutamatul de monosodiu este un potentator de gust descoperit ca atare in 1907, în Japonia, de catre Kikunae Ikeda.

4. Boala ADHD este cauzata la copii aproape in exclusivitate de consumul ingredientelor procesate din alimente, coloranti si carbohidrati rafinati.  ADHD este o tulburare nurobiologica ce se caracterizeaza prin deficit de atentie, hiperactivitate si chiar impulsivitate.

5. Ambalajele din plastic sunt un potential pericol pentru sanatate. Oamenii de stiinta au descoperit ca bisfenolul continut in aceste materiale sintetice pot trece cu usurinta in alimente, daca se gateste la temperaturi ridicate. Bisfenolul poate produce dezechilibre hormonale grave atat barbatilor cat si femeilor.

6. Daca este expus la temperaturi ridicate chiar si pentru doar cateva ore, indulcitorul numit aspartam se descompune in substante chimice toxice. Formaldehida rezultata provoaca daune la nivelul ochilor, creierului si intregului sistem nervos.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • 8 surse naturale de bioflavonoide aflate la indemana

    Bioflavonoidele sunt substante antioxidante pe care organismul le procura din mancarurile naturale. Fiindca sunt complementare vitaminelor, in literatura de specialitate mai sunt cunoscute sub denumirea de “vitamina P”.

  • Lucruri de baza pe care nu le cunosti despre banane

    Desi exotice la origine, bananele au devenit printre cele mai consumate fructe, atat la noi in tara cat si peste hotare. V-ati gandit vreodata, insa, ca produsele ce ni se aduc spre consum si imaginea insasi pe care ne-am creat-o despre ele difera substantial de fructele din salbaticie?

  • Piperul negru si piperul alb

    Cand folosim piper in bucatarie, acesta sa fie alb sau negru? Apoi, de ce sa alegem unul si nu pe celalalt? Uneori intrebarile copilaresti pe care ni le punem nu sunt lipsite de importanta, si necesita in plan practic raspunsuri cat se poate de serioase.

  • Beneficiile consumului de ciocolata

    Cu cat ciocolata trece prin mai multe procese de prelucrare, potentialele beneficii pe care aceasta le-ar putea avea pentru sanatatea noastra isi pierd din valoare in compozitia produsului finit.