Alimente sanatoase pe timp de vara

- Nutritionistii si specialistii in alimentatia sanatoasa sunt de parere ca mancand fructele si legumele specifice fiecarui sezon, alegand in special acele fructe si legume care vara ne incanta gustul fiind totodata bogate in nutrienti si vitamine, vom avea un organism sanatos si plin de energie.

Acestia sunt de parere ca inainte de refrigerarea alimentelor oamenii erau mult mai sanatosi, mancand fructele si legumele de sezon, fiecare cu proprietati, vitamine si nutrienti benefici pentru organism.

Pe timp de vara sunt recomandate in stare proaspata fructele si legumele care au capacitatea de a pastra nivelul fluidelor din organismul nostru la un nivel optim si contin multe minerale.

Avocado

Avocado, desi face parte din categoria fructelor poate fi intrebuintat pentru a prepara multe feluri de mancare deosebite, deseori putand fi chiar ingredientul principal.

Contine acid oleic si grasimi monosaturate, ajutand la imbunatatirea functiilor metabolismului lipidic. De asemenea are un continut bogat de luteina, antioxidanti, zeaxantina si vitamina E.

Fructul este recomandat pentru combaterea stresului oxidativ si pentru sanatatea celulelor din organism.

Potasiul si acidul folic continute de avocado au ca proprietate eliminarea deseurilor acide care se acumuleaza in fluxul sanguin si tesuturi.

Potrivit unui studiu publicat in 2005 in Jurnalul de Nutritie, avocado ajuta organismul sa asimileze alfa caroten-ul, beta caroten-ul si luteina mult mai repede decat orice alt fruct sau leguma.

Afinele

Afinele, un alt aliment din categoria celor sanatoase si delicioase, specific verii, contine antioxidanti si fitonutrienti numiti antocianine. Aceste substante ajuta la neutralizarea radicalilor liberi din organism, cunoscuti pentru efectele nocive pe care le au asupra tesuturilor si celulelor.

In plus, puterea antioxidanta a afinelor s-a dovedit a fi benefica pentru integritatea capilara si pentru a spori efectele vitaminei C. De asemenea afinele au si proprietatea de a stabiliza functiile cerebrale.

Cu cat sunt mai coapte puterea antioxidativa este mai mare.

Castravetii

Pentru piele, articulatii si energie, cel mai bun aliment este castravetele. Acesta contine minerale si siliciu, esentiale pentru sanatatea tesutului conjunctiv, muschilor, ligamentelor, cartilajelor, oaselor si pielii.

Castravetii sunt foarte hidratanti si au un continut bogat de potasiu, magneziu si vitamina C. Elementele alcaline, electrolitii si fluidele din compozitia castravetelui cresc nivelul energiei din organism si stabilizeaza tensiunea arteriala.

Articole asemănătoare

  • Toamna, anotimpul in care se planteaza cartofii

    Inca de la inceputul toamnei orice gradinar trebuie sa inceapa monitorizarea temperaturilor pe timp de noapte. Acelasi lucru se face de regula si la venirea primaverii.

  • Fructe sanatoase de vara

    Mentinerea unei diete sanatoase si pe timp de vara este la fel de necesara ca in oricare anotimp. Vara, fructele si salatele sunt prezente in alimentatia de zi cu zi, contribuind la hranirea organismului nostru, dar si la pierderea kilogramelor in exces.

  • Salate usoare. Salata de telina cu ciuperci

    Salata de telina cu ciuperci este excelenta pe timp de vara, deoarece are un continut bogat de vitamine. Combinatia dintre telina, cu proprietati terapeutice si ciuperci, care sunt hranitoare desi au putine calorii, ne ofera o salata numai potrivita pentru un pranz usor.

  • Salata simpla cu avocado

    Desi face parte din familia fructelor, avocado poate da gust unor mancaruri, dar poate fi folosit si ca ingredient principal pentru prepararea salatelor sanatoase de vara.

  • Capsunile, racoare si vitamine pe timp de vara

    Capsunele sunt o sursa bogata si naturala de potasiu, fibre si vitamina C, iar o singura ceasca are aproximativ 50 de calorii.