Citricele, alimente necesare in sezonul rece

Noi romanii nu putem concepe Sarbatorile de iarna fara prezenta acestor minunate fructe numite citrice. Gustul lor exotic si mirosul inconfundabil ne fac mai frumoase zilele de iarna. Citircele sunt populare mai ales in timp sezonului rece. Acestea au un aport scazut de calorii, insa sunt foarte satioase si delicioase.

In plus, acestea chiar sunt recomandate in majoritatea dietelor de slabire. Graprefruitul se considera a fi un “dizolvant” al grasimii din organism, mai ales daca este consumat pe stomacul gol. Cura cu citrice este indicata celor care vor sa slabeasca doar doua-trei kilograme si nu este recomandata mai mult de o saptamana.

Chiar daca stai bine la capitolul silueta, este bine sa consumi zilnic citrice, pentru ca au un efect de detoxifiere deosebit. Sistemul imunitar este si el ajutat prin consumul de citrice. Specialistii ne recomanda cel putin o portie de citrice pe zi, pentru a tine departe bolile de sezon, precum raceala si gripa. Portocalele contin vitamina C si provitamina A, B1, B2, E, calciu, magneziu, fosfor, sodiu, fier, cupru, zinc, mangan si brom. Consumul de portocale are si un efect benefic asupra pielii.  Portocalele abunda in betacaroten, un antioxidant puternic ce impiedica imbatranirea celulara si protejeaza pielea impotriva radicalilor liberi.

Citricele sunt bogate in acid folic natural (un fruct pe zi iti asigura doza de vitamine necesare). Pectinele din citrice sunt fibre alimentare, foarte valoroase pentru activitatea cardiaca, regleaza colesterolul si normalizeaza nivelul glucozei din singe. Lamiile verzi au mai multa vitamina C decat grapefruit-ul, si sunt utile in tratarea tusei, racelii si a gripei.

Cercetatorii au observat ca persoanele care consuma citrice au mai putine sanse de a forma si dezvolta pietre la rinichi. Daca nu vrei sa ai aceasta problema, asigura-te ca mananci o portocala in fiecare zi! Nu combina, insa, niciodata la aceeasi masa citricele cu alimentele care contin amidon (paine, cartofi, paste fainoase, orez).

Bea in fiecare zi suc proaspat de portocale, grepfrut şi de lamaie, mananca zilnic portocale, mandarine, grepfrut, renuntand la deserturile pe baza de aluat, foietaj şi ciocolata. De la micul dejun nu trebuie sa lipseasca citricele, sub forma de suc proaspat sau ca atare.

Lasa coaja de portocala sau lamaie rasa sa se usuce pe o farfurie si macin-o in acelasi timp cu zaharul. Veti obtine un zahar pudra aromat. Clatitele dulci se parfumeaza cu zahar vanilat, cu coaja de lamaie sau cu putin rom.

Sursa foto: sheknows.com

I. C.

Articole asemănătoare

  • Craitele, plante multicolore de toamna

    In sezonul rece, craitele constituie cea mai populara sursa de culoare din gradinile noastre. Intalnite in nuante de galben, rosu si portocaliu, acestea se intalnesc mai ales in gradinile din zonele rurale, unde formeaza borduri atractive.

  • Hot Orange Mocha - Cafea fierbinte cu coaja de portocale si ciocolata amaruie

    Bauturile fierbinti si aromate sunt la mare cautare in sezonul rece. Asadar, pentru o zi friguroasa de iarna va puteti incalzi cu Hot Orange Mocha, o cafea fierbinte cu coaja de portocale si ciocolata amaruie.

  • Tratamente fitoterapeutice pentru degeraturi

    In sezonul rece temperaturile scad adesea sub pragul de inghet al apei, iar problemele de sanatate devin iminente. Degeraturile se numara printre cele mai frecvente si periculoase suferinte ale perioadei

  • Castraveti cu telina in saramura

    Conservele si muraturile pregatite cu migala in bucataria noastra ne vor incanta in sezonul rece, alaturi de o mancare delicioasa. Asadar, va prezentam o reteta de castraveti cu telina, in saramura.

  • Fructele cu continut bogat de vitamina C previn racelile

    Consumul de fructe este recomandat si in sezonul rece, deoarece fructele pe care le avem la indemana iarna au un continut bogat de vitamina C si pot preveni racelile.