Cotarul verde

(Operophthera brumata)

La invazii, acest daunator produce defolieri, mai ales cand se ascoiaza cu larvele de tortricide. Larvele se hranesc cu muguri la inceputul primaverii,- iar apoi cu flori si frunze. De obicei se ascund intre doua frunze. Toamna tariu, femelele depun oua pe ramuri. Arc o singura generatie pe an.

Articole asemănătoare

  • Salata verde cu portocale si ceapa rosie

    Portocalele zemoase si dulci par potrivite mai curand pentru o salata de fructe delicioasa, dar alaturi de salata verde proaspata, avocado si ceapa rosie aromele se completeaza neasteptat de bine.

  • Cocktail cu gin, ceai verde si vin alb

    Alegeti un vin alb, sec, alaturi de un gin de calitate, ceai verde infuzat dupa gust, un suc de fructe de padure proaspat sau din cutie, totul cu fructe si mirodenii pentru o aroma complexa, greu de uitat.

  • Sapte motive pentru care este bine sa bem ceai verde

    Aromat, plin de savoare, baut simplu, cu zahar, miere sau lapte, fierbinte sau (de ce nu) lasat sa se raceasca, ceaiul verde poate sa inlocuiasca in fiecare dimineata ceasca sau cana de cafea, racoreste si hidrateaza intregul organism atunci cand i se adauga gheata in zilele fierbinti de vara, da energie si un plus de buna dispozitie.

  • Smoothie pentru arderea caloriilor cu ananas, grepfrut si ceai verde

    Ceaiul verde este traditional recomandat pentru a slabi mai usor si a avea mai multa energie, dar alaturi de frunzele proaspete de spanac (se poate folosi si congelat), ananasul dulce, banana cu potasiu si grepfrut rezultatul este o bautura sanatoasa si plina de arome. In plus va intensifica metabolismul si ajuta la arderea mai usoara a grasimii in exces.

  • De ce este bine sa mancam fasole verde

    O excelenta sursa de vitamine, fasolea verde este plina de proteine, carbohidrati si vitamine, fie ca este vorba de vitamina A (ce mentine tineretea pielii si previne anumite boli cronice), K (regenereaza celulele si mentine sanatatea sistemului osos) sau C, dar este si o buna sursa de fier sau fibre, esentiale pentru buna functionare a sistemului digestiv.