Fructe pentru un sistem imunitar puternic

Merele: rosii, galbene sau verzi, indiferent de soi sau de marime, merele sunt unele dintre cele mai populare fructe, si pe buna dreptate. Au multa vitamina C, gust placut, intaresc sistemul imunitar, au fibre si putine calorii, aduc relativ usor senzatia de satietate si chiar au antioxidanti ce reduc riscul aparitiei unor afectiuni cardiovasculare. Puteti pregati si un suc, simplu sau cu sfecla rosie, portocala, lamaie, practic lista combinatiilor posibile este nelimitata. Nu uitati un pic de miere naturala daca fructele nu sunt destul de dulci.

Afinele: dulci, cu gust proaspat si racoritor, pot fi o gustare delicioasa, un desert sanatos sau puteti pregati un pahar de suc. Datorita bioflavonoidelor din afine, cu efect antioxidant, afinele ajuta organismul sa lupte mai usor cu racelile si gripele, prevenind infectiile la nivelul aparatului respirator.

Pepenele verde: omniprezent in lunile calduroase la desert, simplu sau intr-o salata de fructe, pepenele poate fi folosit si pentru combinatii de sucuri racoritoare, satioase, dar mai ales sanatoase. Are multa apa, potasiu, ofera corpului multa vitamina C si A, fibre, totul cu putine calorii, asa ca poate fi mancat si de cei care vor sa slabeasca. Sistemul imunitar va beneficia astfel de o doza generoasa de vitamine si minerale fara sa apelati la complexe de vitamine din farmacii.

Rodia: puteti pregati usor un suc de rodii (sau gasiti suc la sticla sau cutie, fara indulcitor si conservanti), sau puteti alege acest fruct cu aroma sa dulce-acrisoara, intensa, pentru desert sau o gustare revigoranta. Are efecte antibacteriene, reduce (mancat frecvent) problemele gingivale si riscul de raceli si gripe, avand si efect antiviral. Si in plus rodiile ajuta la reglarea digestiei si au efect probiotic.

Portocalele: o alegere clasica pentru un sistem imunitar mai puternic datorita cantitatii mari de vitamina C, portocalele sunt recomandate in orice anotimp, dar cu atat mai mult in perioadele reci ale anului. Si in afara de portocale toate citricele sunt bune, fie sub forma de suc proaspat (simplu sau cu miere si eventual putin ghimbir), fie ca desert. Iar pentru cei care prefera gustul de lamaie sau limeta puteti adauga putin suc sau o felie proaspata de fruct in ceai sau suc.

Ananasul: daca ne-am obisnuit cu bucatile de ananas din cutie, ca o gustare sau ingredient principal pentru o reteta de desert, fructul proaspat e excelent pentru organism. Regleaza digestia, da un plus de energie, este dulce si aromat, poate fi folosit si in diverse retete de smoothie, iar datorita vitaminelor va ajuta si la intarirea sistemului imunitar.

Kiwi: fruct exotic bun pentru numeroase retete de desert, dar bun si simplu, ca gustare, este o sursa generoasa de vitamina C si K, potasiu, nu are multe calorii, si ne ajuta sa fim mai sanatosi si sa avem mai multa energie.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Supa-crema de morcovi si ghimbir pentru un sistem imunitar puternic

    Dulce, dar cu note picante aduse de ghimbir, cu putine calorii pentru primul fel sau o gustare, delicioasa atunci cand este mancata fierbinte si relativ usor de pregatit, este o supa-crema de toamna sau iarna care are un gust bun si este utila si pentru un sistem imunitar mai puternic. Cu multe vitamine, ne ajuta sa rezistam mai usor in perioada rece in fata racelilor de sezon.

  • Ceai negru cu mirodenii pentru un sistem imunitar mai puternic

    Ceaiul negru este una dintre cele mai bune bauturi in zilele reci, iar in aceasta varianta se adauga scortisoara (antioxidanti), cuisoare (proprietati antivirale) si putin ghimbir (un remediu traditional pentru a reduce inflamatiile si riscul de infectii). O solutie naturala si delicioasa pentru un sistem imunitar mai puternic.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.

  • Cinci bauturi care ne ajuta sa slabim mai usor

    Banalul suc de lamaie proaspat stors este un aliat esential in lupta atat de grea cu greutatea in plus, ajutand digestia si facand ca eliminarea toxinelor din organism sa fie mai rapida si mai usoara. Simplu sau cu putina miere si apa plata, rezultand astfel o limonada de casa gata imediat, sucul de lamaie este recomandat in curele de slabire, dar si pentru un sistem imunitar mai puternic, mai multa energie si o stare generala mai buna.

  • Smoothie verde pentru un sistem imunitar puternic

    O bautura naturala si perfecta pentru a intari sistemul imunitar, dar este buna si pentru o digestie mai buna, un sistem nervos echilibrat si mai multa energie in fiecare zi. Amestecul de gusturi si arome il face o alegere interesanta mai ales pentru cei care nu beau in mod obisnuit smoothie-uri.