Mirodenii pentru un smoothie aromat si diferit

Cu gustul sau intens, picant, cu note de citrice, cardamonul este interesant intr-un smoothie pentru aroma sa exotica, evocand tinuturi indepartate, si completeaza bine fructe ca merele sau bananele, perele sau piersicile, poate fi adaugat intr-o reteta ce contine ceai sau cafea (un pic de cardamon macinat face din cafeaua de dimineata o noua experienta), este o mirodenie versatila si usor de introdus in majoritatea combinatiilor.

Foarte des intalnit in retetele pentru un smoothie care sa iti dea un plus de energie si sa fie si bun pentru sistemul imunitar, ghimbirul nu este poate pe placul tuturor din cauza gustului puternic, putin intepator, dar folosit din timpuri imemoriale in medicina naturista si-a dovedit utilitatea. Taiat marunt sau proaspat ras, se pune doar putin in pahare (preferabil sa fie ghimbir proaspat si nu uscat) si se potriveste cu fructele tropicale, cu aproape orice legume si verdeturi, cu laptele de migdale sau de soia.

Scortisoara este intalnita foarte des in deserturi mai simple sau mai complicate, carora le da o aroma placuta, dulceaga, exotica, usor de recunoscut, dar se poate folosit la fel de bine si pentru un smoothie. Fie va completa o bautura dulce, cu multe fructe bine coapte, fie un smoothie cu multe legume acrisoare, scortisoara va fi macinata si pusa alaturi de cuburile de gheata, iar cei care ii adora gustul vor putea chiar sa presare mai multa, dupa preferinta.

Coriandrul este rar intalnit in retetele pentru smoothie, dar aceasta mirodenie cu gustul sau delicat, dulceag, cu note de citrice nu este doar sanatoasa dar poate sa surprinda pe oricine atunci cand este folosita intr-o bautura unde vanilia sau gustul de cacao sunt elementul central, avand totusi nevoie de un plus exotic, pe care cu siguranta putini vor sti imediat sa il recunoasca.

Putina nucsoara intr-un smoothie cu mere, pere, miez de nuca macinat, dovleac sau pepene galben (de ce nu) sau banane va da bauturii un parfum puternic si un gust care aminteste de biscuitii de sarbatori, eventual alaturi de scortisoara. Dar la fel ca majoritatea mirodeniilor nu trebuie folosita prea multa.

Cuisoarele se macina bine inainte de a fi folosite intr-o bautura in care fructele, laptele (de vaca sau vegetal) si mierea sunt “vedetele”, si trebuie folosite cu grija pentru ca aroma lor intensa ar putea sa domine si sa strice fragilul echilibru de gusturi din reteta preferata. Daca in general sunt folosite intregi aici este bine sa fie sfaramate pentru a-si elibera mai repede esenta, si sunt recomandate alaturi de citrice, mere, langa vanilie sau in laptele de cocos.

Ce cauta piperul negru intr-o bautura naturala, din fructe si legume, eventual cu spanac proaspat sau varza kale? Pus la final, condimenteaza si subliniaza gusturile, da acel detaliu picant necesar, si se potriveste atat cu fructele (fructe de padure, mere, pere, banane) cat si cu sucurile proaspat extrase din legume, fie ca este amestecat in compozitie, fie presarat deasupra bauturii. Si intotdeauna este bine sa fie proaspat macinat.

Foto: pdpics.com

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu mar, patrunjel si banana

    Patrunjelul pare potrivit mai curand pentru a improspata diverse retete complicate si nu pentru un smoothie gata imediat, dar in combinatie cu marul si banana rezultatul este surprinzator de revigorant si sanatos.

  • Smoothie verde pentru un plus de energie

    Gust placut, putine calorii, multa energie oferita organismului, perfect pentru hidratare in special in zilele calduroase, iata un smoothie sanatos si usor de pregatit.

  • Smoothie cu fructe de padure si varza rosie

    Ne-am obisnuit sa o mancam mai ales sub forma de salata, dar varza rosie se poate folosi si pentru un smoothie, aducand organismului magneziu, vitamina C, vitamina A, fier. In special in perioada rece ar fi o alternativa usoara la salatele a caror pregatire dureaza sensibil mai mult.

  • Bucataria indoneziana. Aripioare de pui marinate la cuptor

    Bucataria indoneziana se bazeaza pe un amestec armonios al ingredientelor utilizate, nealterandu-se astfel aroma si gustul propriu. Pentru un pranz bogat si sanatos, va invitam sa preparati aripioare de pui marinate la cuptor.

  • Crema gustoasa de portocale

    Pentru un desert simplu si usor pentru cina, puteti prepara o crema gustoasa de portocale.