Plantele fortifica sistemul imunitar

Plantele si sistemul imunitarSpecialistii ne asigura ca un sistem imunitar este eficient numai daca suntem preocupati sa respectam o igiena riguroasa de viata. Cum ne intarim sistemul imunitar? Printr-o dieta atent aleasa; adica fara excese de condimente, alcool, carne de porc, de vanat. din hrana zilnica sa nu lipseasca legumele si fructele proaspete, altfel spus - mineralele si vitaminele.

Trebuie sa respectam orele de odihna si de relaxare, sa ne indepartam, cat ne sta in putinta, de factorii de poluare. Iata legume si plante cu excelent efect stimulator:

. Macesul este un aliat recunoscut in lupta cu virozele si infectiile respiratorii. Prin bogatia sa in vitamina C, macesul reprezinta un factor protector pentru sportivi, persoanele care presteaza o munca intelectuala si fizica sustinuta, pentru anemici.

. Castana comestibila. Specialistii considera ca acest valoros fruct are o compozitie asemanatoare graului. Contine vitamine (de exemplu, vitamina C este in aceeasi proportie ca in lamaie, 50 mg la 100 g), minerale si o valoare calorica de 200 calorii la 100 g. Castana comestibila este recomandata persoanelor cu astenie fizica si intelectuala, convalescentilor si batranilor. Doar diabeticii nu se pot bucura de valoarea ei nutritionala. Ca fruct de iarna, ea se consuma coapta.

. Usturoiul. Considerat un dusman al radicalilor liberi, usturoiul este un puternic "antibiotic" natural. Cura de primavara si de toamna cu usturoi reprezinta un valoros imunostimulent. Iata o reteta simpla si foarte eficienta: se piseaza 50 g de usturoi si se pune la macerat in 250 ml alcool, timp de 10 zile. Se strecoara apoi solutia si se administreaza cate 15 picaturi pe zi - amestecate in 100 g iaurt sau in 50 g de ceai. Cura dureaza 15 zile pe luna, pe timp de iarna.

. Arnica este una dintre plantele cele mai pretioase si mai rare din flora mondiala si nationala. Arnica are principii imunostimulatoare ce nu se degradeaza in timpul digestiei. Este un imunostimulent general foarte puternic, antifebril, antiinfectios urinar si respirator, antisclerozant cerebral, tonic nervos si cardiac, contribuind si la consolidarea ligamentelor si a oaselor. Tinctura de arnica prezenta in plafarele din tara este ideala pentru o cura lunara de 20 de zile. Dupa o pauza de 10 zile, cura poate fi repetata.

Articole asemănătoare

  • Fructe pentru un sistem imunitar puternic

    Merele: rosii, galbene sau verzi, indiferent de soi sau de marime, merele sunt unele dintre cele mai populare fructe, si pe buna dreptate. Au multa vitamina C, gust placut, intaresc sistemul imunitar, au fibre si putine calorii, aduc relativ usor senzatia de satietate.

  • Portocala pentru sanatate

    Cum are multa vitamina C si antioxidanti, portocala este recomandata mai ales in anotimpul rece pentru a intari sistemul imunitar atat la adulti cat si la copii. Veti putea sa preveniti astfel racelile de sezon si veti avea un plus de energie atat de necesar.

  • Tratamente naturiste cu morcovi

    Cu multe vitamine – A, B1, B6, C, E, K, P – si minerale, banalul morcov intareste sistemul imunitar, ofera organismului un plus de energie, dar ajuta si digestia si buna functionare a ficatului sau bilei, dar si a sistemului respirator. Si cum are mult beta-caroten si vitamina A este recomandat pentru a pastra acuitatea vizuala.

  • Cinci antibiotice naturale

    Mierea: recomandata datorita gustului ei si putand cu usurinta sa inlocuiasca zaharul intr-o lunga serie de retete (fiind si mult mai sanatoasa), mierea aurie are si un surprinzator efect dezinfectant, antibacterian si antifungic, intareste sistemul imunitar, previne si trateaza anemia si restabileste nivelul de energie al corpului.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.