Produsele lactate fermentate si sistemul imunitar

Produsele lactate sunt corelate cu mentinerea sistemului osos in paramteri normali, in baza aportului constant de calciu. Stiti ce se poate intampla daca obisnuiti sa consumati cu regularitate lapte prins, iaurt sau branza si apoi, deodata, incetati sa o mai faceti?

In ciuda asteptarilor, scaderea sanatatii oaselor nu este singurul pericol, si nici primul care se manifesta cronologic. "Socul" pe care il resimte organismul este semnalat in prima faza prin slabirea sistemului imunitar, adica printr-o sensibilitate sporita la virusuri si boli. Motivul? Produsele fermentate imbogatesc flora bacteriana intestinala, responsabila in mare masura pentru sanatatea noastra.

Din clipa in care copilul nou nascut incepe sa fie alaptat incepe  sa dezvolte culturi de bacterii care il ajuta sa digere alimentele.  Flora intestinala este compusa din bacterii "bune”, numite stiintific probiotice, si din agenti patogeni.

Orice modificare sau dezechilibru survenit in raportul dintre cele doua componente atrage o sensibilitate crescuta la infectii, intrucat flora intestinala nu-si mai indeplineste corect rolul protector. Acelasi lucru se poate intampla de pilda cu cei care intrerup consumul regulat de soia sau varza acra.

Potrivit unui studiu, la adultii care au consumat produse fermentate de cinci ori pe saptamana si au schimbat regimul alimentar, unele celule implicate in apararea organismului au devenit mai "lenese" in timp ce altele au scazut numeric.

Acasa ori la birou, orice dimineata trebuie sa inceapa la fel: cu o gustare sanatoasa. De ce nu ati alege sa va insoteasca un pahar de iaurt care contine bacterii 'prietenoase", ca Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus GG, sau Streptococcus thermophilus?

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume pentru o minte sanatoasa

    Rosiile bine coapte sunt excelente in salate, ca gustare, gatite in diverse moduri, dar cati dintre cei care le mananca de fiecare data cu atata placere stiu ca in tomate se gaseste si un puternic antioxidant, licopenul, ce protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi. Iar in timp banalele rosii (le puteti asocia alte legume si eventual putin ulei de masline) nu mentin doar sistemul imunitar si cel digestiv, dar mentin si sanatatea mintii si mai ales memoria sau capacitatea de concentrare.

  • Fructe pentru un sistem imunitar puternic

    Merele: rosii, galbene sau verzi, indiferent de soi sau de marime, merele sunt unele dintre cele mai populare fructe, si pe buna dreptate. Au multa vitamina C, gust placut, intaresc sistemul imunitar, au fibre si putine calorii, aduc relativ usor senzatia de satietate.

  • Portocala pentru sanatate

    Cum are multa vitamina C si antioxidanti, portocala este recomandata mai ales in anotimpul rece pentru a intari sistemul imunitar atat la adulti cat si la copii. Veti putea sa preveniti astfel racelile de sezon si veti avea un plus de energie atat de necesar.

  • Toamna sustine sistemul imunitar printr-o alimentatie sanatoasa

    Lipsa somnului, stresul, fluctuatiile de temperatura si alimentatia dezechilibrata sunt principalii factori care slabesc imunitatea. Toamna, din cauza schimbarilor petrecute in natura, organismul are de infruntat intotdeauna o presiune mai mare.

  • Sistemul imunitar si alimentatia

    Inchipuiti-va sistemul imunitar ca pe o armata alcatuita din milioane de soldati microscopici instruita sa lupte cu agentii daunatori sositi din exterior.