Adevarul despre alimente

 

Este foarte adevarat ca nu tot ce este natural este foarte sanatos asa cum nu tot ce este delicios ingrasa. Iata cateva alimente despre care majoritatea oamenilor au o parere eronata :

Oul are un renume prost datorita presupusului nivel ridicat de colesterina sau al eventualei infestari cu Salmonella. Insa oul este unul dintre cele mai sanatoase alimente. Albusul de ou este foarte benefic organismului, el continand o cantitate mare de vitamina A si B12, natriu, fier si calciu.

Se spune ca morcovul este sanatos daca-l manancati crud. Acest lucru nu este adevarat deoarece mancand morcovul crud, organismul nostru nu primeste nici macar vitaminele. Carotenul nu ni-l putem insusi decat in combinatie cu putina grasime. Astfel, morcovul trebuie intotdeauna inabusit in putin ulei, margarina sau unt inainte sa fie consumat.

Se sune ca pastele ingrasa, insa 100 gr. de paste nu contin mai mult de 150 de calorii, adica exact cat contin 3 felii de paine prajita. Este adevarat ca numai pastele produse din faina de tarate contin vitamina B, caroten, gluten, magneziu si calciu. Pastele din faina alba nu au in compozitie elemente nutritive importante.

Se sune ca sucul natural de portocale din comert este aproape la fel de bun ca si sucul proaspat strecurat. Insa sucul de portocale din comert contine un amestec de 95% : fructul este stors si amestecat cu apa. Iar vitaminele sunt inlocuite cu produse sintetice.

Multi spun ca spanacul este izvorul cel mai natural de fier pentru organism. In 1906 Gustav von Bunge a gresit compozitia spanacului: 35 mg. de fier/100 gr. de spanac. In realtate insa 100 g de spanac contin 3,5 mg fier. De atatea decenii nimeni nu a observat confuzia

Bomboanele de guma se spune ca sunt inamicul numarul 1 al danturii datorita zaharului din ele, ca ingrasa si provoaca afectiuni stomacale. Acestea nu au in compozitie nici un gram de grasime. Principalul ingredient este gelatina, iar aceasta intareste oasele.

Maslinele, mai ales cele conservate in ulei ne cresc nivelul de grasime din organism. In afara de aceasta, daca sunt conservate, ele absorb substante sintetice.

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Cand putem vorbi de alimentatie sanatoasa?

    In ultima vreme, auzim din ce in ce mai frecvent vorbindu-se despre alimentatie sanatoasa. Dar cati dintre noi stiu ce inseamna? In zadar se intampla sa facem uneori miscare, brain fitness, meditatie etc intrucat nu acordam suficienta atentie mancarii.

  • Cat de importanta este diversitatea in alimentatie?

    A respecta o dieta variata inseamna a gasi un echilibru intre toate sursele de nutrienti trebuincioase organismului. Nici un aliment sau categorie de alimente din lume, indiferent de complexitatea ori importanta ce i se acorda, nu contine

  • Cate calorii ai in farfurie?

    Caloria este o unitate de masura pentru energia din alimente. Tinand evidenta caloriilor care ajung in organism si a celor risipite in procesul de ardere, nutritionistii pot schita cu precizie chirurgicala dieta ideala a unei persoane care nu doreste sa se ingrase sau vrea sa slabeasca.

  • 6 alimente care iti imbunatatesc starea de spirit

    Nimeni nu a putut prescrie o “reteta” ideala, universala, a fericirii, fiindca sunt atatea cai posibile de urmat si lucruri care ne deosebesc.