Borul ne intareste oasele

 

 Acest mineral, care nu este foarte bine cunoscut, este asociat, in special, cu formarea osaturii.

 

Doza zilnica recomandata nu este stabilita.

 

Inca nu s-­a evaluat cu certitudine aportul zilnic ideal.

 

Se crede ca o alimentatie echilibrata, incluzand minimum cinci portii de fructe si legume, raspunde in mod adecvat nevoilor organismului, care ar fi intre 1,5 si 3 mg.

 

Sursele de bor aflate in alimentele pe care la consumam:

 

Alimentele vegetale, precum ciresele, merele, strugurii, salata, fasolea si nucile, sunt bune furnizoare de bor.

 

Roluri si caracteristici:

 

- contribuie la absorbtia optima a calciului si a magneziului;

 

- ajuta la producerea de energie;

 

- se pare ca stimuleaza cantitatea de estrogen si progesteron la femeile aflate la menopauza.

 

Tulburari atribuite deficitului sau consumului excesiv de bor

 

Cele cateva studii realizate pana acum nu permit estimarea aportului zilnic necesar de bor, deci, pentru moment, este imposibila determinarea simptomelor unei eventuale carente sau a unei intoxicatii cu bor.

Articole asemănătoare

  • Cinci bauturi care ne ajuta sa slabim mai usor

    Banalul suc de lamaie proaspat stors este un aliat esential in lupta atat de grea cu greutatea in plus, ajutand digestia si facand ca eliminarea toxinelor din organism sa fie mai rapida si mai usoara. Simplu sau cu putina miere si apa plata, rezultand astfel o limonada de casa gata imediat, sucul de lamaie este recomandat in curele de slabire, dar si pentru un sistem imunitar mai puternic, mai multa energie si o stare generala mai buna.

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Patru plante aromatice si beneficiile pentru sanatate

    Mararul poate fi utilizat in medicina alternativa (sau pur si simplu introducandu-l in retete) pentru a combate indigestia si constipatia, pentru a calma sistemul nervos central si a ne ajuta sa avem un somn mai odihnitor si mai linistit, pentru un sistem imunitar mai puternic, dar si atunci cand ne dorim sa avem oase mai tinere si mai rezistente.

  • Plante care intarzie imbatranirea

    Ghimbirul: tot mai des folosit in bucatarie, si nu doar in retete de prajituri, ghimbirul este o planta miraculoasa daca ne dorim sa intarziem efectele inaintarii in varsta, si consumat cu regularitate ne ajuta sa ne pastram tineretea si vigoarea. Are multi antioxidanti, ajuta la reducerea inflamatiilor, regleaza circulatia periferica si va face sa va simtiti mult mai putin stresati.

  • Avantajele folosirii uleiului de susan

    Din motive demne de inteles, uleiul de susan a ramas doar apanajul bucatariei traditionale asiatice. In ciuda acestui lucru, nici rafturile magazinelor din Romania nu duc lipsa de acest produs, cunoscut fiind ca reprezinta o caramida temeinica la baza stilului sanatos de viata.