Sapte alimente pentru oase puternice si sanatoase

1. Laptele: prima recomandare atunci cand ne dorim sa avem oase puternice si rezistente, laptele integral sau degresat (daca vrem sa reducem totusi numarul de calorii) este esential pentru sanatatea intregului organism. Trei pahare de lapte asigura necesarul zilnic de calciu, dar ofera si un plus de proteine, vitamine si minerale. Simplu sau intr-un smoothie, folosit pentru o cana de cacao fierbinte, la micul-dejun sau seara, inainte de culcare, pentru un somn odihnitor, laptele este versatil, usor de gasit si foarte sanatos.

2. Portocalele: oasele au nevoie si de vitamina C, iar citricele sunt o foarte buna sursa. Ca gustare sau sub forma de suc, portocalele (dar si mandarinele, clementinele sau un grepfrut) aduc vitamina C si A, necesare pentru cresterea si mentinerea sistemului osos, si veti gasi sucuri de portocale care au si calciu adaugat, un plus necesar pentru corp.

3. Broccoli: poate ca nu este pe placul tuturor, dar o portie de broccoli contine vitamina K (esentiala pentru oase), vitamina A, calciu, magneziu, si in plus este un aliment sanatos. Iar in anumite retete gustul este surprinzator de bun.

4. Somonul: carnea acestui peste este gustoase, bogata in vitamina D si omega 3, o buna sursa de proteine, asa ca daca veti manca des somon veti avea in timp un sistem osos puternic si sanatos, care isi va pastra tineretea mai multa vreme. Si cum nu are prea multe calorii, poate fi folosit pentru o gama larga de retete si este unul dintre cei mai gustosi pesti ar fi pacat sa nu il mancati mai des.

5. Kiwi: sunt acrisoare, delicioase si cu acele note exotice, bune ca gustare sau in diverse retete. Insa cati dintre cei care le aleg stiu ca aceste fructe sunt bune si pentru oase, avand vitamina C, magneziu, vitaminele A si K. Iar gustul lor le fac o alegere sanatoasa atunci cand avem pofta de ceva dulce, dar am prefera sa evitam gustarile procesate sau ciocolata cu lapte.

6. Oua: aveti nevoie zilnic si de vitamina D, si chiar daca ouale au un nivel redus sunt versatile, usor de pregatit in diverse retete, pot sa completeze dieta cotidiana si sa ne ajute astfel sa fim mai sanatosi, sa avem un plus de energie si, de ce nu, mai echilibrati.

7. Sucul de rosii: o alternativa sanatoasa si cu gust atat de placut la sucurile din comert, banalul suc de rosii are vitamina A, vitamina C, magneziu, calciu, si daca preferati o alternativa atunci o salata de rosii este cea mai simpla optiune. Sau, de ce nu, o rosie sau doua, crude si gustoase, ca gustare sau garnitura.

Foto: publicdomainpictures.net

 

Articole asemănătoare

  • 10 alimente si bauturi pentru o imunitate mai buna

    Portocalele au multa vitamina C, sunt recomandate atat pentru a preveni cat si a ajuta la tratarea unor raceli si gripe, iar cei care le prefera ca desert au un sistem imunitar mai rezistent. Ca gustare sau sub forma de suc, eventual cu alte fructe sau cu putina miere, portocalele sunt pentru multi cele mai bune si sanatoase fructe.

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Etoile Violette - culoare si prospetime

    Unul dintre cele mai populare si indragite soiuri de clematis, dar si unul dintre cele mai vechi (dateaza din 1885), Etoile Violette nu este doar un nume poetic pentru o planta de o frumusete aparte. Cu florile sale mari de un mov inchis, rezistenta la variatiile de temperatura - inclusiv la geruri puternice - si daunatori, relativ usor de ingrijit si transformand orice parte din gradina intr-o explozie de culoare, se adapteaza usor in tara noastra si este o specie longeviva.

  • Tratament cu ulei cald pentru parul aspru si incurcat

    Ingrijirea parului implica numeroase tratamente pentru hranirea firului de par. De aceea, va propunem sa incercati sa preparati la domiciliu tratamentul cu ulei cald pentru parul aspru si incurcat.

  • Sucul de tomate - aliment si medicament

    Ce au in comun tomatele, pepenele verde si grapefruit-ul roz? Desigur, pe langa faptul ca sunt alimente gustoase si sanatoase, toate sunt rosii.