10 alimente si bauturi pentru o imunitate mai buna

1. Ceiul verde (alegeti unul de calitate) are un gust placut, este recomandat in curele de slabire, are putine calorii, regleaza tensiunea si digestia, ajuta concentrarea si face sistemul imunitar sa fie mai puternic si mai rezistent.

2. Ciocolata neagra nu are doar mai putine calorii decat variantele cu lapte sau cu diverse umpluturi, dar reduce hipertensiune, regleaza digestia, ofera un plus de forta si energie, dar intareste si sistemul imunitar. Datorita antioxidantilor poate fi un adjuvant delicios si util cand apar crizele de tuse.

3. Merele de orice fel – rosii, galbene, verzi – cu gustul lor delicios si pulpa plina de suc, mancate neaparat cu coaja, sunt esentiale pentru o sanatate cat mai buna, avand multe vitamine si antioxidanti. Ca un desert delicios, sub forma de suc, compot, in retete diverse, merele sunt mult mai mult decat un fruct banal, sunt esentiale pentru a trece mai usor prin anotimpul rece.

4. Portocalele au multa vitamina C, sunt recomandate atat pentru a preveni cat si a ajuta la tratarea unor raceli si gripe, iar cei care le prefera ca desert au un sistem imunitar mai rezistent. Ca gustare sau sub forma de suc, eventual cu alte fructe sau cu putina miere, portocalele sunt pentru multi cele mai bune si sanatoase fructe.

5. Scortisoara este o mirodenie foarte populara si indragita, des intalnita mai ales in retetele de desert, cu aroma sa intensa si dulceaga. Insa in afara gustului ei scortisoara macinata sau sub forma de batoane, pusa in desertul preferat sau sub forma de infuzie este o varianta parfumata si cu gust placut.

6. Ciupercile de padure, alese cu grija si preparate cu rabdare sunt o buna sursa de nutrienti si vitamine, sunt gustoase, sanatoase si s-a constatat ca in timp ajuta la intarirea oaselor si a muschilor, reduc efectele alergiilor si imbunatatesc digestia. Satioase si gata in scurta vreme, simple sau alaturi de alte ingrediente, ciupercile sunt una dintre cele mai bune alegeri oferite de natura daca vrem sa fim mai sanatosi.

7. Banalele rosii, bine coapte si mancate ca gustare, sunt o alta sursa buna de vitamina C, hidrateaza organismul si dau un plus de energie in orice moment. Asa ca atunci cand vreti sa mancati ceva pe fuga o portie de salata simpla de rosii sau doar o rosie ca gustare ar putea fi cea mai buna optiune.

8. Mierea este un alt leac traditional pentru raceli, gripe si alergii, iar cei care mananca des miere au un sistem imunitar mai puternic, sunt mai sanatosi si mai rezistenti, dar au si mai multa energie in fiecare zi. Categoric mai buna decat zaharul alb rafinat pentru orice reteta, mierea naturala (dar si celelalte produse ale stupilor) previne si vindeca numeroase afectiuni.

9. Usturoiul este unul din remediile clasice din medicina naturista pentru gripe si raceli, dar si pentru prevenirea si tratarea altor boli, iar cei care nu suporta mirosul pot sa aleaga alternativa simpla: capsule cu extract de usturoi.

10. Uleiul de masline de calitate, extravirgin, cu gustul sau inconfundabil care transforma orice reteta intr-o incantare, este foarte bun pentru a preveni racelile de sezon. Cei care mananca adesea ulei de masline au o mai buna rezistenta in fata unui virus, iar organismul va avea astfel parte de un plus de antioxidanti, dar va beneficia si de calitatile anti-inflamatorii si dezinfectante.

Foto: publicdomainpictures.net, pixnio.com


 

Articole asemănătoare