Cinci fructe pentru o digestie mai buna

Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete. In plus au multe fibre, esentiale pentru o digestie sanatoasa. Sunt recomandate atat in curele de slabire sau in cazurile de anemie cat si pentru a da pur si simplu organismului un plus natural de energie.

O singura bucata de kiwi (alegeti unul dine copt, dulce, cu notele sale exotice usor de recunoscut) este suficienta in fiecare zi pentru o digestie mai usoara, pentru ca dincolo de savoare este un fruct bogat in fibre. Ajuta digestia, este bun in salate, retete diverse, ca o gustare intre mese, iar cei care il mananca frecvent vor avea un sistem imunitar mai puternic si mai multa energie zilnica.

Un mar bine copt, indiferent de soi (rosu, verde, galben) este o gustare sanatoasa si care nu are nevoie de preparare, este usor de gasit in magazine in orice perioada a anului, iar cei care s-au plictisit de fructe se pot bucura de gust sub forma de compot, gem, suc, sau pot folosi merele pentru mai multe deserturi delicioase. Dincolo de gust, banalul mar satisface nevoia de dulce (in locul unei bucati de ciocolata) si daca este consumat frecvent si in cantitati moderate ajuta si la reglarea digestiei datorita fibrelor. De altfel pectina din mere este un adevarat ingredient-minune (in gasiti mai ales in coaja fructului) care ajuta la slabire, la o digestie sanatoasa si chiar mentine echilibrul atat de fragilei flore intestinale.

Piersicile au multa vitamina C, antioxidanti, o cantitate generoasa de fibre, asa ca sunt recomandate pentru un sistem imunitar puternic, pentru a ajuta organismul sa elimine toxinele mai repede, o piele mai tanara, si au chiar un usor efect anti-inflamator. Preferate de multi cand vine vorba de fructe de sezon, piersicile bine coapte ajuta flora intestinala, reduc nivelul colesterolului si in plus pot fi folosite si pentru bauturi delicioase, deserturi, salate de fructe, gemuri. Sau puteti taia cateva bucatele si sa le serviti intr-o portie de iaurt (un alt aliat esential cand vine vorba de digestie).

Cei care prefera rodiile pot adauga samburii in salate sau deserturi, pot sa isi toarne un pahar de suc de rodii, pot sa se inspire din retelele Orientului Mijlociu. Indiferent de forma vor oferi organismului un plus de energie, o digestie mai buna (practic vor inlocui probioticele cumparate din farmacii) si un somn mai odihnitor. In plus rodiile au efecte anti-inflamatorii, asa ca pot fi recomandate si pentru a preveni si trata unele afectiuni cronice.

Foto: publicdomainpictures.net

 

Articole asemănătoare

  • 10 alimente si bauturi pentru o imunitate mai buna

    Portocalele au multa vitamina C, sunt recomandate atat pentru a preveni cat si a ajuta la tratarea unor raceli si gripe, iar cei care le prefera ca desert au un sistem imunitar mai rezistent. Ca gustare sau sub forma de suc, eventual cu alte fructe sau cu putina miere, portocalele sunt pentru multi cele mai bune si sanatoase fructe.

  • Smoothie pentru o digestie mai buna

    O bautura naturala cu ananas, iaurt si seminte de chia (fara sa lipseasca ghimbirul) pentru o digestie mai buna.

  • Cinci alimente pentru un ficat mai sanatos

    Morcovii - plini de vitamina A, gustosi sub forma de salata, suc sau ca gustare, inlocuind foarte usor dulciuri cu zahar sau produse de patiserie, morcovii reduc riscul de boli cardiovasculare, de diabet, si s-a dovedit ca sunt utili si pentru a preveni anumite tipuri de cancer.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci pere

    Cei care mananca mai des pere ca gustare sau desert vor avea o digestie mai buna, ofera organismului un plus de fibre atat de necesare, iar secretia de sucuri gastrice este stimulata.

  • Smoothie cu struguri rosii, prune, zmeura

    O bautura cu antioxidanti, perfecta pentru o digestie mai buna, un plus de energie si un sistem imunitar mai puternic.