Cinci fructe pentru un plus de energie

Avem nevoie in fiecare zi de tot mai multa energie pentru a duce totul la bun sfarsit, si este bine sa evitam sau macar sa limitam sursele precum cafeaua sau bauturile energizante, alegand in schimb fructele pentru un plus de vitalitate cotidiana. Usoare, bune la gust, inlocuind cu succes gustarile cu mult zahar si carbohidrati, pentru a nu mai mentiona caloriile, fructele sunt alegerea la indemana, si datorita varietatii de gusturi si arome cu siguranta fiecare va gasi acel fruct care sa ii fie pe plac. Iar unele dintre fructe se dovedesc surse de energie surprinzatoare. 
 
1. Bananele: delicioase si foarte bune pentru digestie si pentru echilibrul intregului organism, o sursa excelenta de potasiu si o gustare naturala, usoara si adorata de cei mici si cei mari deopotriva, bananele sunt una dintre alegerile preferate cand vine vorba de fructe. Se pot manca pur si simplu, pot fi incluse in salate de fructe, retete de smoothie, tarte, au relativ putine calorii si carbohidrati, iar un mare avantaj este ca o banana de dimensiuni medii ne asigura un adevarat "boost" de energie atunci cand avem o zi obositoare in fata. Poate fi un mic dejun rapid si usor sau o gustare dupa-amiaza.  
 

 

 

2. Merele: unul dintre cele mai populare fructe pentru orice varsta, recomandate de medici si nutritionisti, merele (indiferent de soiul lor) au un gust bun, multe vitamine si nutrienti - daca vreti o doza serioasa de vitamina C trebuie sa le mancati cu tot cu coaja - si ne ofera mai multa energie daca nu uitam sa le includem in meniul zilnic. Si sunt bune si datorita nivelului ridicat de fibre, ajutand astfel la digestie. Si sucul de mere este bun daca vreti sa schimbati gustarea ce tinde sa devina o rutina, eventual indulcit cu un pic de miere bio.  
 
3. Portocalele: dar si nectarinele sau lamaile (in general citricele) sunt recomandate nu doar in sezonul rece sau in convalescenta, cand avem atat de mare nevoie de vitaminele din pulpa fructului, dar in orice zi, in special cand ne simtim obositi, stresati, lipsiti de chef si energie. Fie o portocala sau cateva mandarine, fie un ceai de fructe cu putina lamaie, un pahar de suc proaspat indulcit cu miere, variantele pentru citricele care ne plac cel mai mult sunt variate. Cantitatea mare de vitamina C ne ajuta corpul sa isi creasca energia, iar oboseala cronica ar putea fi primul semn ca avem nevoie de mai multe portocale in alimentatie.  
 

 

4. Ananasul: in general in consumam din conserva, dar tot mai multi aleg ananasul proaspat, chiar daca este putin mai greu de curatat si servit, iar daca esti obisnuit cu cel indulcit s-ar putea sa ti se para la inceput un pic fad, mai ales daca nu ai ales unul foarte copt. Are vitamina C, vitamina B1 si B6, minerale si putine calorii, insa marele avantaj pentru cei care duc o viata foarte activa este ca un bol de bucati de ananas cu cereale sau iaurt (daca nu preferati cateva felii simple) ne fac repede sa ne simtim revigorati si plini de energie.  
 

 

5. Capsuni: multa vitamina C (proportional chiar mai multa decat portocalele), ne ajuta sa mentinem sanatatea ochilor si sa reducem tensiunea arteriala, sunt bune mai ales proaspete, consumate ca atare sau in salate de fructe, pot sa schimbe radical gustul unui bol cu iaurt simplu sau cu cereale integrale, si se pot adapta unui numar impresionant de deserturi delicioase.

Insa cei care sunt indragostiti de gustul de capsuna au observat cu siguranta ca atunci cand le mananci des te simti mai relaxat, mai energic si parca in timp ai mai multa energie decat in trecut. Si potrivit nutritionistilor nu este o falsa impresie.

Foto: publicdomainpictures.net,

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu struguri si spanac pentru un sistem imunitar puternic

    Cu struguri bine copti (albi sau rosii) si spanac congelat, este o bautura plina de vitamine si antioxidanti, buna nu doar pentru a potoli setea si a da un plus de energie, dar si pentru un sistem imunitar mai puternic. Iar ceaiul verde ofera corpului o lista impresionanta de beneficii. Esential in orice parte a anului si cu atat mai mult in lunile cand gripele si racelile sunt tot mai prezente.

  • Smoothie cu antioxidanti si vitamina C

    O bautura naturala, plina de antioxidanti, cu gust intens de fructe si multa vitamina C, recomandata pentru un sistem imunitar mai puternic, o piele mai sanatoasa si un plus de energie. Profitati din plin de beneficiile oferite de fructele de padure proaspete sau congelate, de un singur fel sau amestecate.

  • Smoothie cu mar si scortisoara pentru un plus de energie

    O bautura cu un gust de placinta cu mere, calda sau rece, plina de dulceata si cu notele exotice ale scortisoarei, excelenta ca gustare atunci cand este nevoie de mai multa energie. Poate fi o alegere buna si pentru cei care fac sport, pentru ca revigoreaza si ajuta corpul sa isi revina dupa efort.

  • Smoothie cu fructe de padure si cacao pentru mai multa energie

    Sunt dimineti in care avem nevoie de un plus de energie pentru a se simti din nou in forma, si cea mai simpla solutie ramane o ceasca de cafea. Dar pentru cei care vor sa incerce un smoothie plin de vitamine, antioxidanti si minerale aceasta combinatie de cacao si fructe de padure (cu lapte vegetal) este o alegere perfecta.

  • Smoothie cu sfecla rosie si mar

    Plina de vitamine si nutrienti, cu efecte revigorante, utila pentru digestie, un sistem imunitar mai puternic si un plus de energie, este o bautura naturala si usor de pregatit.