Cinci fructe pentru un plus de energie

Avem nevoie in fiecare zi de tot mai multa energie pentru a duce totul la bun sfarsit, si este bine sa evitam sau macar sa limitam sursele precum cafeaua sau bauturile energizante, alegand in schimb fructele pentru un plus de vitalitate cotidiana. Usoare, bune la gust, inlocuind cu succes gustarile cu mult zahar si carbohidrati, pentru a nu mai mentiona caloriile, fructele sunt alegerea la indemana, si datorita varietatii de gusturi si arome cu siguranta fiecare va gasi acel fruct care sa ii fie pe plac. Iar unele dintre fructe se dovedesc surse de energie surprinzatoare. 
 
1. Bananele: delicioase si foarte bune pentru digestie si pentru echilibrul intregului organism, o sursa excelenta de potasiu si o gustare naturala, usoara si adorata de cei mici si cei mari deopotriva, bananele sunt una dintre alegerile preferate cand vine vorba de fructe. Se pot manca pur si simplu, pot fi incluse in salate de fructe, retete de smoothie, tarte, au relativ putine calorii si carbohidrati, iar un mare avantaj este ca o banana de dimensiuni medii ne asigura un adevarat "boost" de energie atunci cand avem o zi obositoare in fata. Poate fi un mic dejun rapid si usor sau o gustare dupa-amiaza.  
 

 

 

2. Merele: unul dintre cele mai populare fructe pentru orice varsta, recomandate de medici si nutritionisti, merele (indiferent de soiul lor) au un gust bun, multe vitamine si nutrienti - daca vreti o doza serioasa de vitamina C trebuie sa le mancati cu tot cu coaja - si ne ofera mai multa energie daca nu uitam sa le includem in meniul zilnic. Si sunt bune si datorita nivelului ridicat de fibre, ajutand astfel la digestie. Si sucul de mere este bun daca vreti sa schimbati gustarea ce tinde sa devina o rutina, eventual indulcit cu un pic de miere bio.  
 
3. Portocalele: dar si nectarinele sau lamaile (in general citricele) sunt recomandate nu doar in sezonul rece sau in convalescenta, cand avem atat de mare nevoie de vitaminele din pulpa fructului, dar in orice zi, in special cand ne simtim obositi, stresati, lipsiti de chef si energie. Fie o portocala sau cateva mandarine, fie un ceai de fructe cu putina lamaie, un pahar de suc proaspat indulcit cu miere, variantele pentru citricele care ne plac cel mai mult sunt variate. Cantitatea mare de vitamina C ne ajuta corpul sa isi creasca energia, iar oboseala cronica ar putea fi primul semn ca avem nevoie de mai multe portocale in alimentatie.  
 

 

4. Ananasul: in general in consumam din conserva, dar tot mai multi aleg ananasul proaspat, chiar daca este putin mai greu de curatat si servit, iar daca esti obisnuit cu cel indulcit s-ar putea sa ti se para la inceput un pic fad, mai ales daca nu ai ales unul foarte copt. Are vitamina C, vitamina B1 si B6, minerale si putine calorii, insa marele avantaj pentru cei care duc o viata foarte activa este ca un bol de bucati de ananas cu cereale sau iaurt (daca nu preferati cateva felii simple) ne fac repede sa ne simtim revigorati si plini de energie.  
 

 

5. Capsuni: multa vitamina C (proportional chiar mai multa decat portocalele), ne ajuta sa mentinem sanatatea ochilor si sa reducem tensiunea arteriala, sunt bune mai ales proaspete, consumate ca atare sau in salate de fructe, pot sa schimbe radical gustul unui bol cu iaurt simplu sau cu cereale integrale, si se pot adapta unui numar impresionant de deserturi delicioase.

Insa cei care sunt indragostiti de gustul de capsuna au observat cu siguranta ca atunci cand le mananci des te simti mai relaxat, mai energic si parca in timp ai mai multa energie decat in trecut. Si potrivit nutritionistilor nu este o falsa impresie.

Foto: publicdomainpictures.net,

Articole asemănătoare

  • Portocala pentru sanatate

    Cum are multa vitamina C si antioxidanti, portocala este recomandata mai ales in anotimpul rece pentru a intari sistemul imunitar atat la adulti cat si la copii. Veti putea sa preveniti astfel racelile de sezon si veti avea un plus de energie atat de necesar.

  • Tratamente naturiste cu morcovi

    Cu multe vitamine – A, B1, B6, C, E, K, P – si minerale, banalul morcov intareste sistemul imunitar, ofera organismului un plus de energie, dar ajuta si digestia si buna functionare a ficatului sau bilei, dar si a sistemului respirator. Si cum are mult beta-caroten si vitamina A este recomandat pentru a pastra acuitatea vizuala.

  • Ceai de cuisoare cu scortisoara

    O reteta simpla pentru un ceai sanatos, cu surprinzatoare efecte pentru sanatate. Cuisoarele aromate nu au doar un gust interesant, ci si antioxidanti, vitamina C, fibre, magneziu si calciu. Infuzia imbunatateste digestia, ajuta in racelile obisnuite pentru a calma simptomele neplacute, este recomandata celor care vor sa scape mai usor de kilogramele in plus si mentinea pielea mai tanara si mai sanatoasa. Cuisoarele intregi vor fi sfaramate intr-un mojar si pentru un plus de aroma adaugati scortisoara si (pentru cine prefera) un pic de pudra de ghimbir sau ghimbir proaspat, ras cat mai fin.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.

  • Smoothie de fructe pentru un plus de energie

    O bautura sanatoasa si naturala, plina de arome si gusturi diverse, perfecta daca avem nevoie de un plus de energie in fiecare zi sau pur si simplu de un moment de relaxare.