Cojile de ou: Remedii clasice pentru lipsa de calciu

Valoarea nivelului de calciu din organism se afla, de regula, printr-o simpla analiza de sange. Totusi, exista situatii in care organismul trage un semnal de alarma inainte ca medicul sa atentioneze asupra problemelor de sanatate. Hipocalcemia ori lipsa de calciu, se manifesta prin tulburari la nivelul tubului digestiv, prin senzatia de amortire a mainilor, furnicaturi, contractii musculare spontane, crampe si prin senzatia nemotivata de lipsa de aer. Remedii naturale recomandate frecvent sunt: pudra din coada-calului, tincturile de grau, orz, ovaz, infuzia de plante si maceratul din coaja de ou. 

Acesta din urma se obtine in felul urmator: speli bine cojile de oua, le lasi la uscat, le macini si apoi le amesteci cu miere. Cantitatea de miere trebuie sa fie egala cu praful rezultat din coji. Lasi amestecul la macerat sapte zile si iei cate o lingura dimineata, inainte de micul dejun. Poti folosi orice fel de ou (de gaina, gasca, rata), dar cel mai bine este sa utilizezi ouale ecologice sau ecologice certificate de la pasari crescute liber. Daca pasarea nu primeste nutrientii corespunzatori, coaja de ou nu va contine substantele nutritive de care avem nevoie.

Calciul din coaja de ou reprezinta o forma sanatoasa si echilibrata de calciu, datorita mineralelor pe care le contine. Calciul din coaja de ou este, probabil, cea mai buna sursa naturala de calciu si este usor de digerat si absorbit. Din coaja unui ou de marime medie rezulta aproximativ o lingurita de pulbere, ce contine aproximativ 750 – 800 miligrame de calciu elemental, plus alte 27 microelemente: magneziu, bor, cupru, fier, mangan, sulf, zinc, etc.

Majoritatea oamenilor necesita un minim de 400 miligrame de calciu pe zi, in plus fata de calciul preluat din alte surse alimentare, deci ar trebui luat o lingurita de pulbere pe zi in combinatie cu 400 miligrame citrat de magneziu. Calciul si magneziul trebuie sa fie luate in cantitati cel putin egale, iar unele persoane necesita mai mult calciu decat magneziu, in functie de cat de mult obtin din dieta lor.

Recent, in urma unui studiu stiintific, cercetatorii olandezi au raportat un efect extrem de pozitiv al calciului din coaja de ou (imbunatatit cu magneziu si vitamina D) asupra densitatii minerale osoase. Testele de laborator si masuratorile densitatii osoase au fost atent facute in aceste studii. S-a observat o crestere considerabila a densitatii osoase a soldului la grupul de persoane suplimentat cu calciu din coaja de ou timp de un an. 

Sursa foto: laurasmess.me

I. C.

Articole asemănătoare

  • Salata de fructe cu pepene rosu, fructe de padure si scortisoara

    Dulce, plina de arome placute si racoritoare, perfecta pentru zilele de vara.

  • Suc de fructe cu mirodenii si bere de ghimbir

    Bautura perfecta pentru zilele de vara cand vreti sa va racoriti cu arome de fructe exotice dar ati dori si cateva note picante, de mirodenii din tari indepartate, eventual un gust putin iute. Inedit si original.

  • Suc de morcovi si portocala pentru o imunitate mai buna

    In loc de medicamente puteti incerca in lunile de iarna acest suc foarte simplu de pregatit, cu morcovi, mar si portocala. Este bogat in vitamina C, A si K, potasiu si calciu, fibre si nutrienti. Si daca alegeti fructe bine coapte nici nu veti avea nevoie de miere, pentru ca gustul final va fi dulce, plin, intens.

  • Cinci remedii naturiste pentru lipsa de pofta de mancare

    Poate ca suntem doar foarte obositi, stresati, simtim nevoia unei schimbari in viata personala, evenimentele par sa se adune tot mai repede, ne-am obisnuit cu diete repetate de slabire, nu facem suficienta miscare.

  • Cojile de oua si plantele din gradina

    Aparent, intre cojile de oua si gradinarit nu exista nicio relatie apropiata. Totusi, dincolo de potentialul culinar al produselor de origine animala amintite, o serie de aspecte practice asteapta sa iasa la lumina.