Consumul de tomate - secretul oricarui organism sanatos

Tomatele sau rosiile sunt furnizoare ale unei game foarte variate de beneficii in corpul uman fiind indispensabile oricarei diete care se doreste a fi sanatoasa. Licopenul este unul dintre compusii cei mai importanti ai acestora, nefiind altceva decat un element antioxidant care lupta impotriva celulelor canceroase si altor tipuri de afectiuni. Intrucat licopenul nu este sintetizat in mod natural de organism el trebuie adus permanent in corp prin intermediul alimentelor, mai ales din necesitatea de a tine sub control radicalii liberi. Tomatele contin de asemenea cantitati sporite de vitamina C, vitamina A si intreaga gama de substante minerale.  Vitamina K din rosii ajuta la prevenirea hemoragiilor.

Beneficiile consumului de tomate sunt obtinute in egala masura daca legumele sunt consumate proaspete sau sub forma de suc. Se considera ca o cantitate de 540 ml, adica echivalentul unui pahar, consumata in fiecare zi este in masura sa ne mentina sanatatea la un nivel superior. 

Consumul ridicat de tomate imbunatateste frumusetea pielii, purifica compozitia sangelui si ajuta la prevenirea bolilor de inima. 

In artritism si diverse alte afectiuni reumatice, se recomanda consumul indelungat de tomate proaspete sau de suc obtinut prin stoarcerea sau centrifugarea acestora. Din partile aeriene ale plantei se extrage tomatina, substanta cu actiune intiinflamatoare de tip corticosteroid, din care s-au obtinut diverse preparate galenice al caror efect s-a dovedit comparabil sau chiar superior aceluia al hidrocortizonului. Se pare insa ca s-a renuntat la aceste preparate, pentru uz extern ramanand doar "tratamentul" clasic, care consta in scufundare zonei  dureroase intr-o solutie obtinuta prin fierberea vrejilor.

Pentru a obtine cele mai bune rezultate de pe urma tomatelor va trebui sa fiti atenti la calitatea produselor cumparate, in cazul in care nu aveti conditii sa le cresteti in propria gradina. Cu cat culoarea rosiilor este mai intensa cu atat se considera ca leguma detine o cantitate mai mare de licopen si sunt mai hranitoare. 

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Cinci alternative naturale pentru a reduce consumul de zahar alb

    Mierea este pe primul loc in topul recomandarilor, fiind cea mai des intalnita alternativa sanatoasa atunci cand vrem sa reducem consumul de zahar rafinat.

  • Tomate Ola Polka

    Soi de tomate de un galben intens, puternic (culoarea se mai inchide pe masura ce se coc, ajungand un portocaliu deschis), cu frunzis destul de des, productie buna, foarte apreciate de cunoscatori pentru gustul lor dulceag, dar si pentru rezistenta la depozitare si transport datorita pulpei tari, elastice.

  • Beneficiile salatei de rucola

    Consumul de verdeturi este intens promovat si recomandat de medicii dieteticiceni si nutritionisti datorita, in primul rand, continutului sporit de vitamine si minerale.

  • Consumul de oua si sanatatea inimii

    Astazi ne propunem sa demontam inca un mit legat de alimentatia de zi cu zi, aducand in discutie relatia dintre consumul de oua si sanatatea inimii. Este, oare, fondata teama ca mancand regulat oua ne expunem la unele boli ale inimii?

  • Spirulina, o sursa veritabila de energie

    Anumite activitati zilnice sporesc nevoia organismului de energie. Deseori, aceasta nevoie o compensam gresit prin consumul de hidrocarbonati, prin alimentatia cu paste sau dulciuri.