Cum beneficiem de vitamina D in timpul iernii?

Climatul temperat-continental  al tarii noastre se traduce prin existenta a patru anotimpuri avand caracteristici diferite, ce au o puternica influenta asupra starii noastre de sanatate.  In timpul iernii, una dintre problemele cele mai frecvente este deficitul vitaminei D, lucru pe care putini il cunosc iar si mai putini se straduiesc sa il combata. 

Vitamina D este una dintre componentele naturale obtinute doar prin expunerea pielii la razele solare. Cum vremea rece si zilele mohorate ne tin tot mai mult in casa, iar atunci  cand iesim suntem nevoiti sa ne acoperim cea mai mare parte a corpului cu haine groase, urmarile isi fac simtita prezenta mai ales catre sfarsitul sezonului rece. Un studiu al Universitatii Harvard atribuia un procent de 60 % persoanelor cu probleme de acest tip  din totalul populatiei americane, ceea ce releva despre amploarea alarmanta pe care a capatat-o la nivel mondial.

Vitamina D este cunoscuta indeobste ca unul dintre elementele cheie care participa la fixarea calciului din oase. Insa mai mult decat atat ea ne asigura rezistanta in fata gripelor si racelilor de iarna, fiind un bun stimulent al sistemului imunitar si poate ajuta de asemenea in prevenirea osteoporozei,  bolilor de inima, depresiei si chiar a cancerului.

Ce ne ramane de facut pentru a completa deficitul vitaminei D? In zilele cu nebulozitate scazuta petreceti-va o parte mai mare din timp afara, chiar daca singurele parti ale corpului descoperite vor fi mainile si fata. Raymond Francis, un bun cunoscator al problemei este de parere ca trebuie sa dedicam cel putin 15 minute pe zi acestui lucru. 

Putine alimente naturale se pot lauda cu un continut semnificativ de vitamina D, insa cele care exista sunt accesibile din fericire celor mai multi dintre noi sub raportul pretului. Acum, mai mult decat in oricare alta perioada a anului, este esential sa le includem in dieta noastra. Macroul, sardinele si uleiul de peste in general se numara printre furnizorii principali de vitamina D.

De asemenea, unele centre comerciale au inceput sa puna la dispozitie lapte sau iaurt imbogatit cu aceasta vitamina. Chiar si cerealele contribuie la sanatatea dumneavoastra, in special cerealelele integrale,  motiv in plus pentru ca ele sa fie nelipsite la micul dejun.   

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Expunerea la soare si beneficiile conexe ale vitaminei D

    Daca te dor frecvent oasele, ai probleme cu vederea, ti-e somn ziua, obosesti repede, te confrunti permanent cu senzatia de sete, o posibila cauza - pe care trebuie sa o iei in calcul - este carenta de vitamina D.

  • Ingrijirea plantelor in timpul iernii

    Frigul, vanturile uscate care bat in timpul iernii, pot indeparta rapid umezeala de pe suprafata plantelor si de la radacini. Cele mai susceptibile sa se usuce si sa piara inainte de vreme din gradina sunt exemplarele plantate toamna tarziu,

  • Despre iarna, plante de apartament si boli

    In timpul iernii locuinta devine cel mai stabil microclimat artificial pentru noi si plantele noastre. Insa nici aici riscul de imbolnavire nu este cu desavarsire nul. Se spune ca bolile patrund cu dificultate mai mare la plantele de apartament decat la cele din gradina, dar lucrurile pot capata o turnura nefavorabila cand se face

  • Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C

    Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.

  • Masti pentru sezonul rece. Masca de fata cu fulgi de ovaz si miere

    O masca cosmetica preparata chiar de dumneavoastra la domiciliu pentru sezonul rece este indicata a se utiliza pentru protectia si ingrijirea pielii in timpul iernii. Va propunem sa incercati masca de fata cu fulgi de ovaz si miere de albine.