Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C


Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.  Astfel, potrivit raportului, aceasta nu este singura substanta organica implicata in procesul antioxidant,  existand multe altele pe care organismul le poate procura din fructe.

Desi vitamina C, ca supliment farmaceutic, este recunoscuta ca leac principal impotriva scorbutului si racelii, sursele care o contin in mod natural nu sunt mai prejos.

Autorii studiului au efectuat urmatorul experiement: unor subiecti li s-a dat sa bea suc natural de portocale, altora apa fortifiata cu vitamina C si unei a treia categorii, apa cu zahar. Primele doua surse au continut cate 150 miligrame de vitamina C, iar apa indulcita cu zahar, 0 miligrame. In mod deloc suprinzator, probele prelevate sistematic au pus in evidenta o sporire a nivelului de vitamina C din sange atat in primul caz cat si in cel de-al doilea.

Surpriza cea mai mare a aparut, insa, in momentul cand probele de sange au fost expuse la peroxid de hidrogen, o substanta care determina deteriorarea AND-ului celular prin oxidare.

“Daunele” suferite au fost substantial mai mici la probele prelevate persoanelor care consumase suc de portocale.  Cum era de asteptat, apa cu zahar nu a avut nici un rol in protectie, dar acelasi lucru se poate spune si despre apa fortifiata cu vitamina C. 

Alti specialisti sugereaza ca efectul antioxidant rezulta din interactiunea dintre zaharuri si vitamina C. Realizatorii studiului sunt insa de alta parere, considerand ca responsabilitatea ar putea sa revina in totalitate fitochimicalelor din portocale, dar pentru a cunoaste sigur acest lucru ar fi nevoie de noi cercetari in domeniu.      

Sursa foto: joybauer.com 

I. C.

 

Articole asemănătoare

  • Lamaia in terapiile naturiste

    Pusa in ceai, folosita in deserturi sau pentru diverse tratamente cosmetice, dar mai ales ca remediu in tratarea racelilor, lamaia este cunoscuta ca una dintre principalele surse de vitamina C in alimentatie.

  • Vitamina C - cat ne trebuie si cum o procuram?

    Vitamina C este cel mai cunoscut nutrient din lume, insa in ciuda acestui lucru vor ramane mereu lucruri interesante de aflat despre ea. Intalnita in literatura de specialitate sub denumirea formala de acid ascorbic, vitamina C a fost pentru intaia data separate si cercetata de biochimistul ungur

  • Fructele cu continut bogat de vitamina C previn racelile

    Consumul de fructe este recomandat si in sezonul rece, deoarece fructele pe care le avem la indemana iarna au un continut bogat de vitamina C si pot preveni racelile.

  • Sucul de lamaie si multiplele lui calitati

    Datorita continutului ridicat de vitamina C lamaia este unul dintre cele mai importante mijloace care intaresc sistemul imunitar si reprezinta totodata un "medicament" foarte bun impotriva racelilor.

  • Cocktail de lamaie

    Sucul de lamaie este des folosit in preparate solide sau lichide, pentru ca este o sursa de vitamina C.