Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic. Iar beneficiile vor fi surprinzatoare si ati putea sa constatati ca o raceala va dura mai putin si efectele vor fi mai usor de suportat. 
 
1. Citricele sunt de departe alegerea cea mai simpla, des intalnita si indragita, fie ca este vorba de portocale, mandarine, clementine sau, de ce nu, o portie de grepfrut. Iar cei care prefera un gust mai acrisor, acid, pot sa adauge suc proaspat de lamaie in ceaiuri fierbinti sau sa preparare o limonada cu miere si eventual putin ghimbir. In citrice veti gasi o cantitate mare de vitamina C (principalul avantaj pentru sanatate), va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai rezistent la raceli si gripe si sa rezistati mai bine la posibile infectii. Se recomanda sa mancati cat mai des citrice, ideal in fiecare zi, si in timp veti simti efectele.  
 
2. Fie sub forma de suc, fie in salate sau ca o gustare sanatoasa, banalii morcovi sunt dulci, dau energie intregului organism, au vitamina C si B, potasiu, fosfor, fier. Nu doar ca va ajuta sa preveniti racelile din sezonul rece, dar veti avea o digestie mai buna, ficatul va functiona la parametri optimi, iar sistemul nervos va fi echilibrat. Dar trebuie sa mancati morcovii cruzi, nu gatiti, pentru a beneficia de aportul de vitamine si minerale. 
 
3. Usturoiul este des intalnit in numeroase retete, dar daca incercati sa evitati mirosul patrunzator puteti sa luati capsule cu extract de usturoi, usor de gasit in orice magazin naturist. Un antibiotic natural de prima importanta, recomandat in prevenirea si tratarea traditionala a racelilor, usturoiul are si puternic efect antioxidant. 
 
4. Migdalele crude sunt o gustare satioasa dar si o sursa excelenta de vitamina E, foarte buna mai ales in perioada iernii cand avem nevoie de un sistem imunitar cat mai rezistent. Vitamine, gust delicios, grasimi sanatoase (atentie insa la calorii) si mai multa sanatate, totul intr-un mod simplu si cat se poate de natural. Iar ca o alternativa puteti alege si semintele de floarea soarelui, miezul crud oferind organismul o cantitate serioasa de vitamina E, doar aproximativ un sfert de ceasca reprezentand mai bine de trei sferturi din necesarul zilnic. 
 
5. Si daca vreti un fruct exotic pe care poate ca inainte il mancati mai rar una dintre alegerile ideale este fructul de kiwi. Veti gasi aici vitamina C, vitamina K, potasiu, pe scurt o incarcatura de nutrienti esentiali pe care ii oferiti corpului cu un simplu desert simplu si natural.

Foto: publicdomainfiles.com

 

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu struguri si spanac pentru un sistem imunitar puternic

    Cu struguri bine copti (albi sau rosii) si spanac congelat, este o bautura plina de vitamine si antioxidanti, buna nu doar pentru a potoli setea si a da un plus de energie, dar si pentru un sistem imunitar mai puternic. Iar ceaiul verde ofera corpului o lista impresionanta de beneficii. Esential in orice parte a anului si cu atat mai mult in lunile cand gripele si racelile sunt tot mai prezente.

  • Smoothie cu antioxidanti si vitamina C

    O bautura naturala, plina de antioxidanti, cu gust intens de fructe si multa vitamina C, recomandata pentru un sistem imunitar mai puternic, o piele mai sanatoasa si un plus de energie. Profitati din plin de beneficiile oferite de fructele de padure proaspete sau congelate, de un singur fel sau amestecate.

  • Smoothie cu mar si sfecla pentru un sistem imunitar puternic

    Daca v-ati plictisit de suplimentele din farmacii puteti oferi corpului un plus de vitamine si minerale, esentiale pentru un sistem imunitar mai rezistent, cu retete de bauturi ca aceasta. Alegeti fructe cat mai coapte, sanatoase, aromate.

  • Supa-crema de morcovi si ghimbir pentru un sistem imunitar puternic

    Dulce, dar cu note picante aduse de ghimbir, cu putine calorii pentru primul fel sau o gustare, delicioasa atunci cand este mancata fierbinte si relativ usor de pregatit, este o supa-crema de toamna sau iarna care are un gust bun si este utila si pentru un sistem imunitar mai puternic. Cu multe vitamine, ne ajuta sa rezistam mai usor in perioada rece in fata racelilor de sezon.

  • Fructe pentru un sistem imunitar puternic

    Merele: rosii, galbene sau verzi, indiferent de soi sau de marime, merele sunt unele dintre cele mai populare fructe, si pe buna dreptate. Au multa vitamina C, gust placut, intaresc sistemul imunitar, au fibre si putine calorii, aduc relativ usor senzatia de satietate.