Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic. Iar beneficiile vor fi surprinzatoare si ati putea sa constatati ca o raceala va dura mai putin si efectele vor fi mai usor de suportat. 
 
1. Citricele sunt de departe alegerea cea mai simpla, des intalnita si indragita, fie ca este vorba de portocale, mandarine, clementine sau, de ce nu, o portie de grepfrut. Iar cei care prefera un gust mai acrisor, acid, pot sa adauge suc proaspat de lamaie in ceaiuri fierbinti sau sa preparare o limonada cu miere si eventual putin ghimbir. In citrice veti gasi o cantitate mare de vitamina C (principalul avantaj pentru sanatate), va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai rezistent la raceli si gripe si sa rezistati mai bine la posibile infectii. Se recomanda sa mancati cat mai des citrice, ideal in fiecare zi, si in timp veti simti efectele.  
 
2. Fie sub forma de suc, fie in salate sau ca o gustare sanatoasa, banalii morcovi sunt dulci, dau energie intregului organism, au vitamina C si B, potasiu, fosfor, fier. Nu doar ca va ajuta sa preveniti racelile din sezonul rece, dar veti avea o digestie mai buna, ficatul va functiona la parametri optimi, iar sistemul nervos va fi echilibrat. Dar trebuie sa mancati morcovii cruzi, nu gatiti, pentru a beneficia de aportul de vitamine si minerale. 
 
3. Usturoiul este des intalnit in numeroase retete, dar daca incercati sa evitati mirosul patrunzator puteti sa luati capsule cu extract de usturoi, usor de gasit in orice magazin naturist. Un antibiotic natural de prima importanta, recomandat in prevenirea si tratarea traditionala a racelilor, usturoiul are si puternic efect antioxidant. 
 
4. Migdalele crude sunt o gustare satioasa dar si o sursa excelenta de vitamina E, foarte buna mai ales in perioada iernii cand avem nevoie de un sistem imunitar cat mai rezistent. Vitamine, gust delicios, grasimi sanatoase (atentie insa la calorii) si mai multa sanatate, totul intr-un mod simplu si cat se poate de natural. Iar ca o alternativa puteti alege si semintele de floarea soarelui, miezul crud oferind organismul o cantitate serioasa de vitamina E, doar aproximativ un sfert de ceasca reprezentand mai bine de trei sferturi din necesarul zilnic. 
 
5. Si daca vreti un fruct exotic pe care poate ca inainte il mancati mai rar una dintre alegerile ideale este fructul de kiwi. Veti gasi aici vitamina C, vitamina K, potasiu, pe scurt o incarcatura de nutrienti esentiali pe care ii oferiti corpului cu un simplu desert simplu si natural.

Foto: publicdomainfiles.com

 

Articole asemănătoare

  • Smoothie revigorant pentru un sistem imunitar puternic

    In sezonul gripelor si racelilor avem nevoie de un sistem imunitar cat mai puternic, iar aceasta bautura destul de usor de pregatit ne ofera o doza mare de vitamina C, magneziu, potasiu, fibre si antioxidanti, vitamina E si K. Va puteti juca si modifica ingredientele si cantitatea lor in functie de gust.

  • Remedii naturiste cu anason stelat

    Folosit traditional in medicina chineza, anasonul stelat are efecte antibacteriene, antiinflamatorii si detoxifiante.

  • Fructe pentru sanatate

    Strugurii: daca va plac strugurii, indiferent de soi si culoare, oferiti corpului doze generoase de vitamina B, A si C, veti avea un sistem imunitar mai rezistent si un sistem circulator mai puternic, iar inima va fi mai tanara si va functiona mai bine.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

    Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon.

  • Patru "antibiotice" naturale pe care le puteti folosi oricand

    Patru solutii naturale care pot sa ne ajute sa avem un sistem imunitar mai puternic, mai rezistent in fata infectiilor de tot felul, si introduse in alimentatie ne vor face mai sanatosi si, de ce nu, mai plini de energie.