Fructul de kumquat. Ce trebuie sa cunosti inainte sa-l incerci?


Cand numele unui fruct are sonoritate exotica, majoritatea romanilor devin foarte sceptici cu privire la gustul si calitatile sale. Romania este una din tarile unde preconceptiile culinare fac inca multe “victime”, indeosebi din cauza lipsei de informare. Experimentand putin cate putin veti avea sansa sa observati, totusi, ca nu exista lucru mai minunat decat a incerca texturi si arome naturale noi.

Ce este, asadar, fructul kumquat? Botanic vorbind arborele apartine familiei Rutaceae, familie botezata dupa cel care l-a introdus in Europa la mijlocul secolului al XIX-lea.  In limba patriei sale, China, “kin chantu” inseamna “fruct oval”. Din punct de vedere al aspectului fructul seamana foarte mult cu portocala, avand insa dimensiuni mai reduse, forma mai lunguiata si coaja patata. 

Kumquatul se deosebeste de citrice prin faptul ca se mananca impreuna cu coaja. Aceasta este o sursa veritabila de antioxidanti si fibre, componente de baza in combaterea racelilor, cancerului si a afectiunilor cardiace. De asemenea, in plus fata de rudele citrice, kumquatul contine acizi grasi Omega-3 si Omega-6, care scad colesterolul rau din sange.

Fructul de kumquat este bogat in vitamina C, puternic antioxidant natural care sintetizeaza colagenul, ajuta la prevenirea bolilor neuro-degenerative, artrita si diabet.  100 g de fructe furnizeaza aproximativ 17% din nivelul zilnic necesar de fibre. In schimb, fructul de kumquat este o sursa mai saraca de calciu, potasiu, magneziu, fier, seleniu si zinc.

Cand alegi fructul ai grija ca acesta sa arate sanatos, sa fie tare, neted si stralucitor. Evita fructele necoapte, pe cele verzi sau deteriorate. Acestea se pastreaza foarte bine pana la trei saptamani in frigider si 3 zile la temperatura camerei.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare