Grasimi sanatoase si grasimi care ne imbolnavesc

 Cu totii stim de existenta grasimilor "rele", unele toxice pentru organism, altele neutre sau esentiale pentru o sanatate de invidiat.

Grasimile asimilate de corpul nostru din alimentele de origine vegetala sau animala pot fi defalcate in acizi grasi, apa si glicerina. Grasimile si lipidele sunt surse mai bune de energie decat carbohidratii sau proteinele.

In dieta zilnica avem nevoie de grasimi deoarece acestea contin vitaminele liposolubile (care se dizolva in lipide) A, D, E si K. In general multa lume trece cu vederea importanta vitaminei K, greu asimilata de organismul persoanelor care urmeaza tratamente cu Heparina, Dicumarol sau alte medicamente care subtiaza sangele. Aspirina are acelasi rol.

Studiile recente au aratat ca vitamina K are un rol important in prevenirea tulburarilor intestinale si tratarea artritei.

O sursa bogata de compusi organici complecsi din gama K, fara de care organismul nostru nu ar functiona cum trebuie, este lucerna.

Consumul de grasimi "bune", esentiale pentru un organism sanatos, ar trebui sa fie prioritar in orice dieta, fie ea pentru a slabi sau pentru a preveni afectiuni care ne-ar afecta in timp calitatea vietii, ca urmare a unei alimentatii nesanatoase.

Grasimile din categoria celor daunatoare, consumate in exces ajung sa fie depozitate in ficat, arterele din jurul inimii si toate tesuturile, cauzand boli si afectiuni grave precum obezitatea, cancerul de san, prostata sau colon. La toate acestea mai putem adauga si riscul unui atac de cord.

Grasimile saturate sunt cele care stau in spatele multor afectiuni si tulburari cardiace, tot acestea fiind vinovate si de nivelul ridicat al colesterolului seric. Cele nesaturate ajuta la eliminarea toxinelor si depunerilor nesanatoase din tesuturi, tonifiind organismul si pastrandu-l sanatos.

Printre alimentele care contin grasimi saturate se numara untul, untura, carnea de pasare, de vita sau porc, ciocolata, laptele, frisca si multe feluri de branza.

Articole asemănătoare

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • 6 alimente care iti imbunatatesc starea de spirit

    Nimeni nu a putut prescrie o “reteta” ideala, universala, a fericirii, fiindca sunt atatea cai posibile de urmat si lucruri care ne deosebesc.

  • Simptomele alergiilor de primavara

    Primavara este unul dintre cele mai frumoase anotimpuri, insa si cel care ne da unora dintre noi cele mai mari dureri de cap

  • Cum combatem astenia de toamna?

    Oboseala, tristetea si melancolia care ne insotesc toamna fara un motiv intemeiat nu sunt stari intamplatoare ci sunt simptome induse de astenie.

  • Nuca – un aliment foarte sanatos

    Grasimi sanatoase si multe vitamine si minerale. Astfel putem caracteriza in putine cuvinte “nuca”, un aliment care daca este consumat cu masura si in mod echilibrat va aduce cu siguranta un aport pozitiv evident sanatatii noastre.