Pesti si crustacee sanatoase pentru organism si mediu

Foto: 2sistersalaskaseafood.com

- Carnea de peste si crustaceele sunt recomandate de nutritionisti in cadrul dietelor care ajuta la eliminarea kilogramelor in plus dar si acele diete care sunt benefice pentru organism si impun la randul lor un stil general de viata sanatos.

Chiar si in aceste conditii nu toate crustaceele si nu toti pestii sunt pe lista alimentelor sanatoase. Unii au in compozitie substante nocive pentru organism, in functie de mediul de provenienta si specie.

Multe organizatii de mediu au intocmit liste care ajuta la identificarea pestilor care pot fi mancati si cei de care ar trebui sa ne ferim.

In octombrie 2009, Seafood Watch, un program aflat sub atenta supraveghere a Acvariului Golfului Monterey, impreuna cu date oferite de organizatii de sanatate de top si grupari din intreaga lume care au ca activitate studiul mediului, au intocmit lista "Super verde: Fructe de mare sanatoase atat pentru tine cat si pentru mediu".

Pentru a fi pe lista sanatoasa, fructele de mare consumate cel mai frecvent au avut de trecut o serie de teste. Cele care au indeplinit cateva criterii de baza au ajuns pe lista sanatoasa. Printre acestea putem enumera continutul de mercur si alte substante nocive pentru organism, continutul de Omega-3 si zona de provenienta.

Primul peste de pe lista sanatoasa este tonul albacore. Acesta provine din Statele Unite de regula si ramane pe lista alimentelor sanatoase doar daca este prins intr-un mod traditional, cu undita. Astfel pestele prins este de dimensiuni mici, tanar, are un continut foarte scazut de mercur si acizi Omega-3 la un nivel ridicat.

Stridiile si midiile, cele obtinute in crescatorii special amenajate, sunt foarte sanatoase. Aproximativ 100 de grame de midii au in compozitie 700 mg de Omega-3, iar aceeasi cantitate de stridii ofera organismului 44% din doza zilnica recomandata de fier.

Crevetii roz sunt si ei un aliment foarte sanatos. Pe lista Seafood Watch au fost mentionati cei care provin din Oregon, din salbaticie.

Cu un continut bogat de Omega-3, somonul nu putea sa lipseasca din randul alimentelor sanatoase. Cel recomandat de cercetatori care au participat la intocmirea listei il recomanda in special pe cel din Alaska deoarece pescuitul somonilor aici este strict controlat in functie de numarul exemplarelor din principalele rauri.

Cele mai sanatoase sunt sardinele. Pe buna dreptate, deoarece acestea contin acizi Omega-3 mai mult decat tonul, somonul si orice alt peste. Aproximativ 100 de grame pot sa aiba si pana la 1.950 mg de Omega-3. Totodata spre deosebire de alti pesti sardinele contin si vitamina D.

Articole asemănătoare

  • Principiile de baza ale dietei Paleo

    Este limpede, nu toate produsele din magazine sunt deopotriva aratoase si sanatoase pentru organism. Ba chiar dupa o analiza succinta s-ar putea conchide ca pentru omul modern nu mai conteaza ce, cat sau cand mananca, si ca in secolul vitezei totul se rezuma la

  • Inghetata parfe cu aroma de cacao si frisca, decorata cu nuci si stafide

    Un desert racoritor si plin de savoare, cu care sa va incantati musafirii si nu numai, este cel de inghetata parfe cu aroma de cacao si frisca, decorata cu nuci si stafide. Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • Remedii naturale pentru maini si unghii

    Mainile si unghiile trebuie sa arate impecabil in orice moment, mai ales ca sunt expuse in cea mai mare parte din timp. Mai jos aveti cateva retete naturale pe care le puteti realiza acasa, pentru a va ajuta sa aveti unghii puternice si sanatoase.

  • Sanatate si frumusete cu ceai negru

    Ceaiul negru, poate mai putin consumat in comparatie cu ceaiul verde, detine si acesta beneficii pentru sanatatea si frumusetea noastra. Studiile realizate atesta faptul ca ceaiul negru are proprietati in ceea ce priveste sanatatea inimii.

  • Importanta productiei organice de lactate

    Studiile recente au demonstrat ca laptele pasteurizat si produsele lactate pasteurizate nu sunt foarte sanatoase pentru organism daca mediul in care aceste produse sunt procesate nu este unul curat, iar pasteurizarea nu se realizeaza in conditii optime.