Retete sanatoase

 Luand decizia de a manca sanatos inseamna sa va angajati sa pregatiti alimentele sanatos zilnic. Pentru multi dintre noi insa acest lucru inseamna multa munca, mult timp pierdut si cheltuieli in plus.

In realitate lucrurile nu stau chiar asa. A manca sanatos nu inseamna obligatoriu mult timp petrecut in bucatarie, cheltuieli costisitoare sau munca extrem de multa.

Resurse pentru a transforma retetele noastre preferate in feluri principale sanatoase exista si sfaturile nutritionistilor stau la dispozitia oricarei persoane ce isi doreste un mod sanatos de viata.

Gatindu-va si pregatindu-va acasa mancarea veti descoperi ca beneficiile sunt foarte multe.

In cultura "la rapid" de astazi, gandul ca o masa gatita acasa trebuie planificata si gatita este descurajator. Varianta rapida si usoara de a avea un mod de viata in care microundele au un rol esential castiga in fata sanatatii, la fel ca mancarea oferita de fast food-uri.

Confortul vine insa cu un pret. Multe mancaruri cumparate gata preparate sau pregatite pentru cuptorul cu microunde de acasa, pentru a simula gatitul, contin ingrediente deloc sanatoase pentru organismul nostru.

In acest context tot mai multe persoane adopta diete speciale care sa previna ingrijorarile legate de bolile de inima si capatarea kilogramelor in plus.

Cum deseori aceste diete presupun in primul rand respectarea unui program riguros de alimentatie, lucrurile pot usor sa capete o noua directie. Fiind expusi zilnic catre alimente nesanatoase, incercand de cateva ori gustul fast food s-ar putea sa il adoptati fara sa stati prea mult pe ganduri. Este o mancare gustoasa care va ofera falsa senzatie de saturatie datorita continutului scazut de substante nutritive si ridicat de calorii si grasimi.

In cteva minute dedicate gatitului faceti mult mai mult decat sa pregatiti masa pentru dumneavoastra si cei apropiati. Aveti in primul rand un control asupra alimentatiei intregii familii.

Ce trebuie sa faceti pentru o alimentatie sanatoasa ?

Incercati sa introduceti in alimentatia dumneavoastra mai multe legume si mai putina carne. Alegeti painea si pastele preparate din cereale integrale, iar daca va place sa pregatiti produse de patiserie, in loc de faina alba puteti folosi un foarte bun substitut, faina integrala de grau.

Gatiti cu cat mai putine grasimi, iar in loc sa prajiti carnea incercati mai bine sa o coaceti la cuptor.

Evitati sa gatiti cu ajutorul produselor care contin glutamat de monosodiu.

De asemenea branzeturile pe care le consumati ar trebui sa contina grasimi cat mai putine. Mozarella face parte din aceasta categorie.

Puteti sa diminuati si cantitatile de unt, margarina sau lapte pe care le folositi la prepararea diverselor retete. Laptele din soia poate fi un bun substitut.

In cazul in care fructele proaspete nu sunt disponibile, inlocuiti-le cu fructe congelate fara sa adaugati zahar. Acesta din urma poate fi redus din compozitia retetelor cu pana la jumatate de cantitate.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Culoarea legumelor sanatoase de toamna: portocaliu

    Portocaliul nu este o culoare intalnita frecvent in natura, dar ea se asociaza in majoritatea situatiilor cu alimentele sanatoase. Toamna, cand frunzele palesc in nuante de orange, nutritionistii ne sfatuiesc sa facem recurs la cele mai importante trei produse de sezon: morcov, cartoful dulce si dovleac.

  • Retete sanatoase de post. Tofu cu ciuperci

    Pentru ca a inceput postul, puteti pregati si descoperi nenumarate retete gustoase de post. Va propunem sa incercati reteta de tofu cu ciuperci.

  • Retete sanatoase. Pilaf cu praz si naut

    Un preparat delicios chiar si pentru cei mici, reteta de pilaf cu praz si naut se poate regasi la o masa de pranz sanatoasa. Ingredientele necesare sunt:

  • Salata suedeza de castraveti cu smantana si marar

    Salatele reprezinta retete usor de preparat, cu un gust delicios si foarte hranitoare si sanatoase. Optati pentru salate cu legume si verdeata proaspete, pentru a va bucura de energie de-a lungul intregii zile, indiferent ca stati acasa ori sunteti la birou.

  • Un mic dejun sanatos

    Micul dejun este poate cea mai importanta masa a zilei, de aceea nu trebuie neglijat, ideal ar fi sa-l servim in liniste, la masa, insa exista cazuri