Sapte ingrediente mai putin folosite pentru un smoothie sanatos

Un smoothie plin de vitamine si nutrienti pregatit pentru a inlocui o gustare sau micul dejun este o alegere excelenta, iar diversitatea ingredientelor ce pot fi folosite ne ajuta sa nu ne plictisim. Insa pe langa sucul de portocale, iaurtul, laptele vegetal, fulgii de ovaz, unele mirodenii, sfecla rosie, tomate bine coapte sau castravete, puteti folosi in diverse retete ingrediente mai rar intalnite. Dar fiecare cu beneficiile sale pentru sanatate.

Uleiul de cocos este plin de grasimi sanatoase, aromat si usor dulceag, face bautura mai cremoasa si  are un gust placut, dar are si surprinzatoare efecte antibacteriene, reduce colesterolul rau si poate sa ajute digestia. In plus cei care il consuma des se vor concentra mai usor in perioadele de efort intelectual intens.

Ceaiul rece, fie ca este verde, alb, negru, fie un ceai cu aroma de fructe sau, de ce nu, unul din plante medicinale, poate fi folosit in diverse retete de smoothie, uneori pentru a inlocui apa sau laptele vegetal. Este racoritor, hidratant, sanatos, cu multi antioxidanti si vitamine.

Coaja de portocala, lamaie sau limeta (folositi doar fructe bio) rasa fin, fara partea alba, poate fi adaugata pentru un plus de gust si aroma, dar si pentru a oferi corpului un supliment de vitamina C

Telina cruda este aromata, cu un gust intens si specific, excelenta intr-o gama larga de retete care in absenta ei nu ar fi nici pe departe la fel de bune. Dar sub forma de suc sau folosita intr-un smoothie alaturi de alte fructe si legume este o sursa de vitamine, intareste sistemul imunitar si ajuta la arderea mai usoara a caloriilor in exces.

Mierea este des intalnita in retete pentru un smoothie sanatos si hranitor, mai ales atunci cand vrem sa limitam numarul de calorii, dar putem folosi si polenul, un miracol apicol usor de gasit in magazinele naturiste. Puneti o cantitate mica, pentru ca are un gust puternic, foarte aromat, dar este o buna sursa de vitamina C si antioxidanti, da energie intregului corp si mentine sistemul imunitar.

Piperul negru, piperul cayenne sau fulgii de chili, in cantitati mici pot sa ofere acele note picante delicioase unei bauturi altfel putin banale. Si in plus intensifica metabolismul, au efect antibacterian si ajuta digestia.

Conopida nu are un gust prea puternic, asa ca intr-un smoothie va fi mai curand neutra, dar are multe fibre, antioxidanti si vitamina C, iar textura va fi cremoasa, densa, foarte placuta.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Coaja de pepene rosu confiata

    Pepenele rosu, rece, dulce si plin de savoare este unul dintre deserturile perfecte in zilele calde ale verii, iar miezul poate fi folosit si pentru un smoothie plin de vitamine sau poate fi transformat in suc aromat, baut cu gheata, simplu sau cu menta, lamaie, eventual putin ghimbir. Insa partea alba a cojilor pe care le aruncam poate fi folosita pentru un desert inedit, pentru care aveti nevoie doar de apa, zahar, lamaie, sare. Cu siguranta ca musafirii isi vor da greu seama care a fost ingredientul principal pentru aceasta surpriza dulce.

  • Merele Dabinett

    Cu pulpa tare si coaja de un verde-galbui cu pete de un rosu aprins, merele Dabinett sunt originare din Somerset (Marea Britanie) unde sunt cultivate de mai bine de un secol si folosite pentru un cidru realizat dupa metode traditionale, foarte apreciat de cunoscatori.

  • Smoothie cu mar si banana pentru un sistem imunitar puternic

    Mar, banana, morcovi dulci, lapte de migdale sau de soia (pentru cine prefera gustul), toate sunt ingredientele folosite pentru o bautura sanatoasa, plina de vitamine, care va intari sistemul imunitar intr-o perioada in care gripele si racelile par tot mai prezente.

  • Ceai de cuisoare cu scortisoara

    O reteta simpla pentru un ceai sanatos, cu surprinzatoare efecte pentru sanatate. Cuisoarele aromate nu au doar un gust interesant, ci si antioxidanti, vitamina C, fibre, magneziu si calciu. Infuzia imbunatateste digestia, ajuta in racelile obisnuite pentru a calma simptomele neplacute, este recomandata celor care vor sa scape mai usor de kilogramele in plus si mentinea pielea mai tanara si mai sanatoasa. Cuisoarele intregi vor fi sfaramate intr-un mojar si pentru un plus de aroma adaugati scortisoara si (pentru cine prefera) un pic de pudra de ghimbir sau ghimbir proaspat, ras cat mai fin.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.