Sapte surse naturale pentru un plus de energie

Sunt momente cand avem nevoie de mai multa energie pentru a suporta programul cotidian, adesea mult prea stresant si obositor. Dar in locul unui suc plin de zahar, produselor de patiserie gustoase, dar nu prea sanatoase (in plus cu multe calorii) si dulciurilor din comert putem alege fructe sau legume proaspete, sub forma de gustare delicioasa. Iar in timp intregul organism va profita de aceste surse de vitamine si nutrienti.

1. Bananele sunt nu doar unele dintre cele mai populare fructe la toate varstele, dar o buna sursa de fibre si potasiu, pot inlocui o gustare, satisfac si pofta de ceva dulce, si in plus sunt usor de gasit in orice parte a anului. O singura banana bine coapta ne va oferi mai multa energie pentru urmatoarele ore, totul cu putine calorii.

2. Ciocolata neagra poate nu este pe gustul tuturor, dar este o alegere mult mai sanatoasa decat cea cu lapte sau diverse arome. Are mai putine calorii, antioxidanti, ajuta sistemul cardiovascular si sustine atentia si capacitatea de invatare. O portie mica ne va remonta cu usurinta cand avem nevoie de mai multa energie, mai ales daca alegem o ciocolata neagra de cea mai buna calitate, plina de gust delicat si fin.

3. Si merele sunt o excelenta alegere, indiferent de soiul lor, pentru ca au un gust foarte placut, sunt proaspete si racoritoare, au fibre, suporta bine depozitarea si pot fi pastrate mult timp, dar sunt si o sursa buna de antioxidanti.

4. Nucile, migdalele, alunele (preferabil crude) au multe calorii, de aceea este obligatoriu sa mancam portii mici pentru o gustare. Dar ofera mai repede senzatia de satietate, sunt pline de uleiuri volatile si acizi grasi sanatosi, sustin functionarea sistemului nervos si digestiv, dar ne vor ajuta si sa avem o mai buna rezistenta fizica si psihica.

5. Alegeti portocalele (la fel de bune sunt si mandarinele sau clementinele) pentru o gustare dulce-acrisoara, plina de vitamina C, buna pentru digestie si care ne va ajuta sa renuntam mai usor la tentatia aromata a unei prajituri pline de calorii. Ca gustare sau sub forma de suc, portocalele sunt recomandate la orice varsta si in orice moment al zilei.

6. Scortisoara nu este doar o mirodenie plina de savoare, pe care o intalnim in nenumarate retete de prajituri dar si in diverse bauturi delicioase, dar si o sursa de antioxidanti, un ajutor pentru o digestie mai buna, un somn odihnitor si o stare generala de bine. Bucurati-va cat mai des de aroma scortisoarei si de beneficiile sale surprinzatoare.

7. Iaurtul natural, fara arome, conservanti sau indulcitori, este bun pentru micul-dejun sau gustare, racoreste, hidrateaza, regleaza digestia si are relativ putine calorii. Este una dintre cele mai bune alegeri cand vrem sa sustinem nivelul de energie, si in plus este foarte sanatos.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu sfecla rosie si mar

    Plina de vitamine si nutrienti, cu efecte revigorante, utila pentru digestie, un sistem imunitar mai puternic si un plus de energie, este o bautura naturala si usor de pregatit.

  • Portocala pentru sanatate

    Cum are multa vitamina C si antioxidanti, portocala este recomandata mai ales in anotimpul rece pentru a intari sistemul imunitar atat la adulti cat si la copii. Veti putea sa preveniti astfel racelile de sezon si veti avea un plus de energie atat de necesar.

  • Tratamente naturiste cu morcovi

    Cu multe vitamine – A, B1, B6, C, E, K, P – si minerale, banalul morcov intareste sistemul imunitar, ofera organismului un plus de energie, dar ajuta si digestia si buna functionare a ficatului sau bilei, dar si a sistemului respirator. Si cum are mult beta-caroten si vitamina A este recomandat pentru a pastra acuitatea vizuala.

  • Ceai de cuisoare cu scortisoara

    O reteta simpla pentru un ceai sanatos, cu surprinzatoare efecte pentru sanatate. Cuisoarele aromate nu au doar un gust interesant, ci si antioxidanti, vitamina C, fibre, magneziu si calciu. Infuzia imbunatateste digestia, ajuta in racelile obisnuite pentru a calma simptomele neplacute, este recomandata celor care vor sa scape mai usor de kilogramele in plus si mentinea pielea mai tanara si mai sanatoasa. Cuisoarele intregi vor fi sfaramate intr-un mojar si pentru un plus de aroma adaugati scortisoara si (pentru cine prefera) un pic de pudra de ghimbir sau ghimbir proaspat, ras cat mai fin.

  • Smoothie de fructe pentru un plus de energie

    O bautura sanatoasa si naturala, plina de arome si gusturi diverse, perfecta daca avem nevoie de un plus de energie in fiecare zi sau pur si simplu de un moment de relaxare.