Sfaturi de urmat pentru a avea o inima sanatoasa

Bolile inimii se numara printre cauzele principale ale decesului la nivel mondial.  Chiar daca statistic vorbind una din trei persoane dezvolta o astfel de afectiune, oamenii cred deseori ca au o sanatate de fier si lasa lucrurile la voia intamplarii.  Fiindca este mai usor si mai recomandat sa previi decat sa tratezi, iata cateva dintre lucrurile pe care ar trebui sa le cunoasteti si sa le respectati din vreme.

Desigur, sfaturile nu garanteaza succesul tuturor in egala masura insa cu siguranta pot inlesni o viata mai lunga si sanatoasa.  Persoanele cu un regim alimentar dezordonat, fumatoare ori care traiesc intr-un mediu poluat sunt mai susceptibile la dezvoltarea bolilor cradiovasculare decat celelalte. Asemenea si persoanele de varsta inaintata, cele care sufera de boli cronice sau care au inregistrat in familie astfel de cazuri.

Limitand grasimile saturate primite din alimentatie veti face primul pas important,  reducand colesterolul din sange si consecintele aferente.  Nu trebuie sa renuntati definitiv la carne, ca in cazul margarinei si a untului,  ci doar sa optati pentru cea mai slaba (de pasare sau peste). De asemenea, trebuie sa se stie ca este permis consumul uleiului de masline, care contine grasimi monosaturate, precum si acela al semintelor si nucilor bogate in grasimi polinesaturate.

In privinta dulciurilor, probabil veti fi tentati sa va indreptati atentia catre biscuitii si chips-urile care au scris pe ambalaj: "Produs fara grasimi". Ar fi bine totusi sa va creati obiceiul de a citi lista de ingrediente, fiindca nu de putine ori se intampla ca produsele astfel numite sa fie obtinute cu uleiuri grase. Un indiciu indirect in acest sens este sintagma "partial hidrogenat" care insoteste unele ingrediente.

De unde veti lua proteine daca va privati de toate aceste lucruri? Fructele si legumele precum fasolea, mazarea sau lintea sunt surse foarte bogate de vitamine si inlocuitori recomandati ai carnii. Acestea contin de asemenea substante care v-ar putea ajuta in mod activ la prevenirea bolilor cardiovasculare. Fie ca le consumati simple sau combinate,  asigurati-va ca fructe si legume sunt intotdeauna proaspete si cat mai apropiate de starea in care se gasesc in natura pentru a castiga toata gama de nutrienti si fibre vegetale. Din acest motiv sunt recomandate salatele.

Kilogramele in plus solicita suplimentar miocardul de aceea trebuie sa va mentineti greutatea sub control. Tot acest efort, daca nu este asociat cu renuntarea la fumat va fi insa neroditor. Fumul de tigara este unul dintre cele mai daunatoare lucruri nu doar pentru inima ci pentru intreg organismul. Fumatul scade capacitatea plamanilor de a elimina substantele nocive si impiedica inima sa pompeze suficient oxigen catre celelalte organe.

Pentru a avea o inima sanatoasa acordati atentia care se cuvine odihnei. Eliminarea stresului si relaxarea ajuta la detensionarea fizica si psihica, contribuind la mentinerea tensiunii arteriale si a ritmului batailor inimii in parametrii normali.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Salata de morcovi cu nuca macinata

    Pentru a savura o mancare sanatoasa, va recomandam sa alegeti salata de morcovi cu nuca macinata. Morcovul contine mult fier, dar are si proprietati remineralizante.

  • Shake din rosii si lapte batut

    Primavara este anotimpul in care apar in gradina si in piata o umedenie de legume aromate si proaspeta. Acum este timpul sa incepem sa mancam mai sanatos cu putinta pentru a avea o viata sanatoasa si plina de energie si vitalitate.

  • Specialitati pentru masa de Paste. Ciorba de miel cu bors si smantana

    De indata ce vine Pastele, fiecare familie se pregateste cu bucate alese cu grija pentru a avea o masa imbelsugata in aceasta zi. Din meniul unei asemenea zile speciale, nu lipseste ciorba de miel cu bors si smantana.

  • Sfaturi pentru o viata lipsita de probleme medicale

    Potrivit celor mai recente studii, pentru a avea o viata sanatoasa cu vizite la medic doar de control, cheia succesului se ascunde in spatele unor cuvinte precum echilibru, moderatie si varietate.

  • Enzimele din fructe, un trend sanatos

    Enzimele din fructe devin tot mai apreciate in randul celor care lupta pentru a avea o viata sanatoasa. Chiar daca atentia spre acest lucru este ceva mai noua, adeptii sunt in continua crestere si rezultatele dietelor care contin pe lista alimentelor sanatoase cat mai multe fructe atrag pana si pe cei mai sceptici.