Solutii naturiste pentru un somn mai bun

Daca aveti probleme de somn, iar noaptea a devenit chinuitoare si parca fara sfarsit, puteti apela pe langa exercitii fizice, tehnici de relaxare si meditatie, plimbari si diverse terapii alternative la o gama de solutii naturiste, in principal infuzii din plante medicinale, usor de gasit in orice magazin de profil. Este o solutie inspirata mai ales pentru cei care din diverse motive nu vor sa apeleze la somnifere, dar nici nu mai pot suporta insomnia.

Ceaiul de musetel (cu sau fara miere, dupa gust) este unul dintre cele mai des intalnite remedii naturiste, fiind folosit pentru a calma durerile usoare de gat si dinti, pentru a calma si relaxa intregul organism si mai ales sistemul nervos, dar si pentru a regla digestia. Dar o cana de ceai de musetel caldut bauta cu 20-30 de minute inainte de ora de culcare ar putea sa va ajute sa aveti un somn mai adanc si mai odihnitor.

Chimenul este folosit cel mai adesea in retete de pateuri sau alte produse de patiserie, dar sub forma de infuzie este recomandat pentru a calma durerile de stomac, pentru a regla digestia si a linisti arsurile digestive, inlatura balonarea si in plus poate fi folosit pentru a avea o respiratie proaspata. Beti seara infuzie de chimen sau mancati cateva seminte pentru a va linisti inainte de culcare.

Lavanda este parfumata, are o culoare placuta, si este des folosita in terapiile naturiste. Puteti folosi saculeti cu lavanda uscata sau buchetele, puse in apropierea patului pentru ca aroma sa va relaxeze, sau puteti apela la uleiuri volatile cu lavanda. Puteti folosi si infuzia sau tinctura de lavanda, usor de gasit in magazinele naturiste (gustul este destul de puternic si s-ar putea sa nu fie pe placul oricui).

Va place mierea naturala de albine? Beti in fiecare seara o cana de lapte calduta cu 1-2 lingurite de miere, si veti adormi mai repede si mai bine. In plus este un remediu bun pentru toate varstele.

Un alt ceai care poate fi folosit si ca un remediu natural impotriva insomniei este cel de teai, parfumat si usor, ce poate fi baut la fel de bine cu sau fara indulcitor. Ceaiul de tei, baut din cand in cand, relaxeaza si calmeaza, linisteste si va poate ajuta sa va odihniti mai bine.

Poate ca sunatoarea este putin prea amara, dar sub forma de infuzie calduta, cu sau fara miere (sau in amestec cu ceai de musetel sau tei), are efecte calmante si relaxante. Beti o cana cu 20 de minute inainte de culcare pentru a va putea odihni mai bine.

Foto: pixabay.com

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu scortisoara si lapte de migdale pentru un somn mai bun

    Baut inainte de culcare, este un smoothie care va relaxa si calma intregul organism, ajutandu-va sa aveti un somn mai odihnitor.

  • Smoothie cu prune si cirese pentru un somn mai odihnitor

    O solutie naturala pentru un somn mai linistit, aceasta reteta ofera corpului melatonina (ciresele bine coapte), aroma usor picanta a ghimbirului (cu antioxidanti si efect antiinflamator) si scortisoara cu aroma ei exotica (calmeaza sistemul nervos), alaturi de fibrele si vitaminele din prune.

  • Lapte cu turmeric pentru un somn mai odihnitor

    O cana de lapte cald bauta inainte de culcare este una dintre cele mai vechi solutii naturale pentru un somn linistit, dar in aceasta reteta, cu putin turmeric si scortisoara, va fi nu doar mai bun dar si mai eficient.

  • Smoothie cu banane si ananas pentru un somn mai bun

    O bautura cu gust intens de fructe si lapte de migdale (la fel de bun si cu lapte de soia), care baut seara, inainte de culcare, va asigura un somn mai odihnitor.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.