Solutii naturiste pentru un somn mai bun

Daca aveti probleme de somn, iar noaptea a devenit chinuitoare si parca fara sfarsit, puteti apela pe langa exercitii fizice, tehnici de relaxare si meditatie, plimbari si diverse terapii alternative la o gama de solutii naturiste, in principal infuzii din plante medicinale, usor de gasit in orice magazin de profil. Este o solutie inspirata mai ales pentru cei care din diverse motive nu vor sa apeleze la somnifere, dar nici nu mai pot suporta insomnia.

Ceaiul de musetel (cu sau fara miere, dupa gust) este unul dintre cele mai des intalnite remedii naturiste, fiind folosit pentru a calma durerile usoare de gat si dinti, pentru a calma si relaxa intregul organism si mai ales sistemul nervos, dar si pentru a regla digestia. Dar o cana de ceai de musetel caldut bauta cu 20-30 de minute inainte de ora de culcare ar putea sa va ajute sa aveti un somn mai adanc si mai odihnitor.

Chimenul este folosit cel mai adesea in retete de pateuri sau alte produse de patiserie, dar sub forma de infuzie este recomandat pentru a calma durerile de stomac, pentru a regla digestia si a linisti arsurile digestive, inlatura balonarea si in plus poate fi folosit pentru a avea o respiratie proaspata. Beti seara infuzie de chimen sau mancati cateva seminte pentru a va linisti inainte de culcare.

Lavanda este parfumata, are o culoare placuta, si este des folosita in terapiile naturiste. Puteti folosi saculeti cu lavanda uscata sau buchetele, puse in apropierea patului pentru ca aroma sa va relaxeze, sau puteti apela la uleiuri volatile cu lavanda. Puteti folosi si infuzia sau tinctura de lavanda, usor de gasit in magazinele naturiste (gustul este destul de puternic si s-ar putea sa nu fie pe placul oricui).

Va place mierea naturala de albine? Beti in fiecare seara o cana de lapte calduta cu 1-2 lingurite de miere, si veti adormi mai repede si mai bine. In plus este un remediu bun pentru toate varstele.

Un alt ceai care poate fi folosit si ca un remediu natural impotriva insomniei este cel de teai, parfumat si usor, ce poate fi baut la fel de bine cu sau fara indulcitor. Ceaiul de tei, baut din cand in cand, relaxeaza si calmeaza, linisteste si va poate ajuta sa va odihniti mai bine.

Poate ca sunatoarea este putin prea amara, dar sub forma de infuzie calduta, cu sau fara miere (sau in amestec cu ceai de musetel sau tei), are efecte calmante si relaxante. Beti o cana cu 20 de minute inainte de culcare pentru a va putea odihni mai bine.

Foto: pixabay.com

Articole asemănătoare

  • Solutii naturale pentru un somn mai bun

    Ceaiul caldut de musetel, baut cu 30-60 de minute inainte de culcare, preferabil si cu putina miere, este unul dintre remediile traditionale in cazul tulburarilor de somn. Relaxeaza, calmeaza intregul organism si mai ales sistemul nervos, si daca v-ati plictisit de infuzie puteti folosi fie tinctura, fie capsule cu extract de musetel. Mai puteti bea inainte de culcare ceai de tei, de salvie sau de menta, cu sau fara indulcitor.

  • Smoothie cu ananas si lapte vegetal pentru un somn mai bun

    O reteta cu ananas, banana si lapte vegetal (puteti folosi lapte de migdale sau de soia, dupa gust), pentru un somn mai linistit si mai odihnitor. In afara vitaminelor si gustului delicios, este o bautura sanatoasa si va ajuta organismul sa produca mai multa melatonina, hormonul somnului.

  • Ceai de musetel cu ghimbir si rozmarin pentru un somn odihnitor

    Planta folosita in medicina naturista pentru a trata o gama larga de afectiuni, musetelul este infuzat alaturi de ghimbir, lamaie si rozmarin pentru un ceai cu gust placut, care va relaxa intregul organism. O cana din acest ceai, baut cald inainte de culcare, cu sau fara putina miere, ne ajuta sa avem un somn mai bun si mai odihnitor.

  • Smoothie cu iaurt si cirese pentru un somn mai bun

    O reteta pentru o bautura satioasa, aromata si cu gust dulce, care poate inlocui o cina usoara si va ajuta sa aveti un somn mai odihnitor.

  • Smoothie cu prune si cirese pentru un somn mai odihnitor

    O solutie naturala pentru un somn mai linistit, aceasta reteta ofera corpului melatonina (ciresele bine coapte), aroma usor picanta a ghimbirului (cu antioxidanti si efect antiinflamator) si scortisoara cu aroma ei exotica (calmeaza sistemul nervos), alaturi de fibrele si vitaminele din prune.