Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

1. Poate ca nu este preferatul prea multor copii, dar banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua. Gatit, spanacul este si o buna sursa de proteine pentru organism, asa ca este recomandat de nutritionisti mai ales copiilor. Iar cei care vor sa il foloseasca in alimentatie dar s-au plictisit de reteta clasica pot sa pregateasca un suc proaspat din spanac crud, adaugat intr-un smoothie sau baut ca atare.

2. Nu este doar o poveste ca in spanac veti gasi mult fier (cu totii ne aducem aminte de aventurile lui Popeye Marinarul, pentru care o cutie cu spanac era aliatul-minune). In doar jumatate de cana de spanac fiert gasim aproximativ 10 la suta din necesarul zilnic de fier, asa ca in perioada in care apare in hipermarket sau in piete ar trebui sa ne bucuram de beneficiile sale.

3. Spanacul intareste sistemul imunitar indiferent de varsta, ajuta inima sa fie mai sanatoasa si mai rezistenta, reduce tensiunea arteriala si ne ajuta sa toleram mai usor stresul cotidian, este recomandat in regimurile de slabire, intareste firul de par, iar cei care il mananc frecvent au sanse mai mici sa faca diabet de tip 2.

4. In Evul Mediu spanacul era folosit adesea de pictori pentru a extrage din el pigmentul necesar culorii verzi.

5. In orasul american Alma din Arkansas are loc in fiecare an un festival dedicat spanacului. In aprilie sunt organizate concerte ale trupelor locale, intreceri de caini, un concurs de mancat spanac (cu doua categorii de varsta, pana la 18 ani si adulti) in care trebuie sa mananci cat mai mult spanac in cinci minute, targ de antichitati, se deschide o mica gradina zoologica unde cei mici pot sa vada animale de la ferma, se vand specialitati culinare locale, carti, au loc diverse intreceri sportive si curse cu obstacole. Fireste ca spanacul este omniprezent in diverse retete si prezentari sau pe tricouri, cani, suveniruri.

Foto: publicdomainpictures.net

 

 

Articole asemănătoare

  • Chouchen – miedul care a cucerit Bretania

    Un aperitiv perfect pentru un pranz alaturi de prieteni sau o gustare intr-un mic bistro, chouchen este varianta franceza a miedului, o bautura usor alcoolizata in care notele dulci de miere sunt completate de cele acide, dulci ale cidrului de mere.

  • Cinci alimente ce reduc nivelul de anxietate

    Migdalele: crude, sunt o excelenta sursa de magneziu, pentru ca intr-o portie de doar 30 de grame veti gasi aproximativ 75 de mg de magneziu, esential pentru o stare de bine si relaxare. Este de fapt un truc simplu, si anume sa gasesti acele fructe si legume care mentin sau cresc nivelul de serotonina, asa ca in perioadele stresante ne vom simti mai calmi, vom putea sa luam mai repede si mai usor deciziile corecte, vom suporta mai bine momente de criza care ne scot din ritm.

  • Smoothie verde pentru un sistem imunitar puternic

    O bautura naturala si perfecta pentru a intari sistemul imunitar, dar este buna si pentru o digestie mai buna, un sistem nervos echilibrat si mai multa energie in fiecare zi. Amestecul de gusturi si arome il face o alegere interesanta mai ales pentru cei care nu beau in mod obisnuit smoothie-uri.

  • Fructele de padure pentru o alimentatie sanatoasa

    Cei care consuma des fructe de padure proaspete, congelate sau sub forma de suc se vor simti mai tineri, vor avea mai multa energie si vor scadea riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Fie ca este vorba de zmeura sau afine, fie de mure, coacaze si lista poate continua fructele de padure sunt un aliat esential pentru o sanatate cat mai buna.

  • Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

    In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic.