Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

1. Poate ca nu este preferatul prea multor copii, dar banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua. Gatit, spanacul este si o buna sursa de proteine pentru organism, asa ca este recomandat de nutritionisti mai ales copiilor. Iar cei care vor sa il foloseasca in alimentatie dar s-au plictisit de reteta clasica pot sa pregateasca un suc proaspat din spanac crud, adaugat intr-un smoothie sau baut ca atare.

2. Nu este doar o poveste ca in spanac veti gasi mult fier (cu totii ne aducem aminte de aventurile lui Popeye Marinarul, pentru care o cutie cu spanac era aliatul-minune). In doar jumatate de cana de spanac fiert gasim aproximativ 10 la suta din necesarul zilnic de fier, asa ca in perioada in care apare in hipermarket sau in piete ar trebui sa ne bucuram de beneficiile sale.

3. Spanacul intareste sistemul imunitar indiferent de varsta, ajuta inima sa fie mai sanatoasa si mai rezistenta, reduce tensiunea arteriala si ne ajuta sa toleram mai usor stresul cotidian, este recomandat in regimurile de slabire, intareste firul de par, iar cei care il mananc frecvent au sanse mai mici sa faca diabet de tip 2.

4. In Evul Mediu spanacul era folosit adesea de pictori pentru a extrage din el pigmentul necesar culorii verzi.

5. In orasul american Alma din Arkansas are loc in fiecare an un festival dedicat spanacului. In aprilie sunt organizate concerte ale trupelor locale, intreceri de caini, un concurs de mancat spanac (cu doua categorii de varsta, pana la 18 ani si adulti) in care trebuie sa mananci cat mai mult spanac in cinci minute, targ de antichitati, se deschide o mica gradina zoologica unde cei mici pot sa vada animale de la ferma, se vand specialitati culinare locale, carti, au loc diverse intreceri sportive si curse cu obstacole. Fireste ca spanacul este omniprezent in diverse retete si prezentari sau pe tricouri, cani, suveniruri.

Foto: publicdomainpictures.net

 

 

Articole asemănătoare

  • Tratamente naturiste cu sfecla rosie

    Este recomandata sub forma de suc, fiarta sau coapta pentru a trata anemia, fiind bogata in fier si vitamina C. In plus cei care mananca des sfecla rosie, indiferent de felul in care o prepara, vor avea si un sistem imunitar mai puternic.

  • Suc de rosii pentru un sistem imunitar puternic

    O reteta usor de pregatit din rosii bine coapte, cu busuioc, patrunjel proaspat, castravete racoritor si un praf de piper negru, plina de vitamine, recomandata pentru un sistem imunitar mai rezistent.

  • Smoothie cu mar si sfecla pentru un sistem imunitar puternic

    Daca v-ati plictisit de suplimentele din farmacii puteti oferi corpului un plus de vitamine si minerale, esentiale pentru un sistem imunitar mai rezistent, cu retete de bauturi ca aceasta. Alegeti fructe cat mai coapte, sanatoase, aromate.

  • Cele mai bune surse de vitamina E

    Esentiala pentru un sistem imunitar puternic, vitamina E are proprietati antiinflamatorii, antioxidante, ajuta ochii sa fie mai sanatosi si este recomandata pentru a ajuta regenerarea tesuturilor, asa ca o vom intalni si in numeroase creme si produse cosmetice pentru intretinere.

  • Supa-crema de morcovi si ghimbir pentru un sistem imunitar puternic

    Dulce, dar cu note picante aduse de ghimbir, cu putine calorii pentru primul fel sau o gustare, delicioasa atunci cand este mancata fierbinte si relativ usor de pregatit, este o supa-crema de toamna sau iarna care are un gust bun si este utila si pentru un sistem imunitar mai puternic. Cu multe vitamine, ne ajuta sa rezistam mai usor in perioada rece in fata racelilor de sezon.