Cele mai bune surse de vitamina E

Esentiala pentru un sistem imunitar puternic, vitamina E are proprietati antiinflamatorii, antioxidante, ajuta ochii sa fie mai sanatosi si este recomandata pentru a ajuta regenerarea tesuturilor, asa ca o vom intalni si in numeroase creme si produse cosmetice pentru intretinere. Aceeasi vitamina E ajuta la cicatrizarea ranilor, la vindecarea mai rapida a leziunilor superficiale sau arsurilor pielii, asa ca o veti intalni in diverse creme si unguente. Tot vitamina E ajuta ficatul sa functioneze mai bine, iar pielea va fi mai elastica, mai tanara si mai proaspata daca avem grija sa includem aceasta vitamina in meniul zilnic.

Necesarul zilnic de vitamina E este de 4 mg zilnic pentru barbati si 3 mg zilnic pentru femei, si din fericire este un nutrient care va fi stocat de organism daca nu este folosit imediat. In afara suplimentelor din farmacii puteti include in meniul zilnic o serie de fructe, legume si alte surse naturale de vitamina E, recomandate mai ales in sezonul rece cand un sistem imunitar puternic este esential. Esential este sa aveti o alimentatie echilibrata pentru a ajuta organismul sa functioneze la parametri cat mai apropiati de ideal.

Surse naturale de vitamina E

- daca va plac fructele exotice mancati cat mai des avocado, kiwi si mango proaspat, ca gustare, intr-un smoothie sau o salata
- chiar daca au mai multe calorii, miezul de nuca, alunele de padure sau migdalele (preferabil consumate crude) ajuta digestia, dau multa energie si nu in ultimul rand aduc in organism cantitati serioase de vitamina E
- spanacul nu are doar fier, ci si vitamina E, dar este important sa fie gatit cat mai putin pentru a-si pastra in mare parte nutrientii
- folositi des ulei de floarea soarelui sau de masline in salate diverse (fara a fi preparat termic) si veti oferi astfel corpului mult peste necesarul zilnic de vitamina E
- daca preferati cerealele integrale trebuie sa stiti ca si aceastea sunt o sursa buna, si in plus ajuta digestia si au mai putin calorii
- poate ca deocamdata cartofii dulci nu se bucura de popularitatea pe care o merita, dar sunt aromati, usor de pregatit in diverse forme, si ofera corpului necesarul zilnic de vitamina E
- si germenii de grau, pe care ii gasiti cu usurinta in magazinele naturiste, sunt o buna sursa
- bucurati-va toamna de strugurii bine copti, albi sau rosii, pentru un desert sanatos
- veti gasi vitamina E si in varza alba (preferabil in salate), salata verde sau in ardeiul gras
- ficatul de pasare, porc sau vita este la randul sau o sursa esentiala de vitamina E

Foto: picserver.org

Articole asemănătoare

  • Kiwi pentru sanatate

    Unul dintre fructele cu cel mai mare continut de vitamina C, perfect ca o gustare sau pentru a fi folosit in diverse retete, este unul dintre fructele exotice preferate de multi, in care veti gasi si vitamina E, K, magneziu, fosfor, cupru, acid folic, luteina, antioxidanti. La fel ca si bananele si fructul de kiwi este o buna sursa de potasiu.

  • Ceapa rosie Karmen

    Considerat unul dintre cele mai bune soiuri de ceapa rosie, perfect atat pentru gatit cat si pentru salate, Karmen este o varietate pe care mai puteti intalni uneori sub numele de "ceapa spaniola".

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Recorduri din lumea naturii

    Gradinaritul este una dintre cele mai bune modalitati de a-ti mentine sanatatea. Daca nu vreti sa mergeti la sala pentru exercitii 20 de minute pe zi petrecut lucrand gradina sunt suficiente pentru echilibrul psihic si fizic.

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.