Fructe si legume bogate in fibre

Esentiale pentru o digestie sanatoasa, avem nevoie in fiecare zi de fibre pentru un tranzit intestinal normal si pentru a preveni afectiuni cronice foarte neplacute. O cantitatea prea mica de fibre poate sa incetineasca digestia si sa apara tulburari greu de vindecat, in vreme ce consumul unor alimente bogate in fibre mult peste necesarul zilnic poate duce la randul sau la tulburari de tranzit, balonari, crampe. In functie de varsta, sex si nu in ultimul rand activitatea fizica necesarul zilnic variaza, si nu trebuie sa uitati ca in alimente se gasesc atat fibre insolubile (cele care nu se dizolva in apa si previn constipatia) cat si solubile (absorb apa, scad nivelul de colesterol din sange si regleaza glicemia). Puteti folosi suplimentele din farmacii, dar mai simplu este sa introduceti in meniul zilnic fructe si legume bogate in fibre.

Fisticul crud este una dintre cele mai bune surse de fibre vegetale de fibre, cu aproximativ 10 grame de fibre pentru 100 de grame de fistic. La fel de bune sunt si nucile sau migdalele, dar crude si nesarate pentru a va bucura din plin de beneficiile lor.

Lintea poate nu este pe placul tuturor, dar puteti pregati multe retete din linte proaspata sau conservata (prefiarta) si daca aveti nevoie rapid sa reglati aportul zilnic de fibre este una dintre cele mai bune alegeri.

Mazarea congelata este usor de gasit in orice perioada a anului atunci cand nu aveti mazare proaspata, poate fi folosita pentru o gama larga de retete, este plina de vitamine, are o culoare revitalizanta si este o excelenta sursa de fibre. In 250 de grame de mazare cruda veti gasi aproximativ 8 grame de fibre, asa ca profitati din plin. Si in plus are relativ putine calorii.

Merele sunt una dintre cele mai bune gustari naturale, usor de gasit oricand, si in plus sunt disponibile mai multe soiuri pline de savoare si vitamine. Cu putine calorii, hidratante, bune atat pentru cei mici cat si pentru cei mari, merele au si multe fibre alimentare, asa ca le puteti manca in fiecare zi pentru o digestie usoara.

Nu evitati nici perele, mai ales atunci cand sunt bine coapte, zemoase si aromate, si ca in cazul tuturor fructelor se recomanda sa le mancati proaspete si nu sub forma de suc sau preparate termic (coapte sau fierte), daca vreti sa oferiti corpului cat mai multe fibre. Poate parea greu de crezut, dar sunt chiar mai bogate in fibre decat merele, asa ca sunt o gustare recomandata pentru necesarul zilnic.

Prunele proaspete, bine coapte si aromate, dar mai ales cele uscate cu aroma lor inconfundabila sunt o alta sursa binecunoscuta de fibre alimentare, fiind recomandate celor care se confrunta cu un tranzit intestinal dificil sau ingreunat. Pot fi folosite ca gustare sau desert pentru o digestie mai rapida.

Conopida este o alta leguma versatila, ce poate fi folosita in bucatarie in diverse moduri, dar dincolo de gustul placut si de culoare este si o buna sursa de fibre necesare unei digestii sanatoase. Alaturi de alte legume sau ca garnitura, fiarta, coapta sau conservata, este usor de pregatit si foarte sanatoasa.

Alegeti bananele, unele dintre cele mai iubite fructe, mai ales daca suferiti de crampe, balonare sau un tranzit intestinal prea accelerat. Nu doar vor regla digestia, dar sunt o buna sursa de vitamine, potasiu, dau energie, potolesc pofta de dulce si intr-un singur fruct nu prea mare veti gasi 2-3 grame de fibre.

Va plac fructele de padure? Zmeura proaspata sau congelata regleaza digestia, are multa vitamina C, da un plus de energie si intareste sistemul imunitar, dar la fel de bine va puteti bucura si de mure, afine sau capsune.

Portocalele coapte sunt pline de suc, dulci-acrisoare, proaspete si usor de gasit mereu, sunt o sursa esentiala de vitamina C (si nu numai) si un desert natural recomandat tuturor. Sub forma de suc sau (preferabil) ca o gustare naturala portocalele sunt bune si pentru a mentine sanatatea sistemului digestive, intr-un fruct mare spre mediu gasindu-se 4-5 grame de fibre.

Foto: cleanpublicdomain.com

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume bogate in vitamina A

    Nu este un mit ca morcovii, o gustare dulce si sanatoasa si un ingredient de baza pentru diverse retete, au multa vitamina A. Au fibre, putine calorii, sunt versatili si ofera corpului in doar 100 de grame de patru pana la cinci ori ncesarul zilnic de vitamina A.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Aciditatea si consumul de fructe

    Alimentatia vegetariana este apreciata tot mai mult, cu toate acestea se face o distinctie intre consumul de fructe si legume avand in vedere ca fructele au un plus de aciditate in comparatie cu multe dintre legume.