Fructe si legume bogate in vitamina A

Esentiala pentru sanatate (organismul uman nu o poate produce singur), vitamina A trebuie sa faca parte intr-o forma sau alta dintr-o alimentatie corecta, ideal fiind sa ne folosim de acele fructe si legume care sa ne ofere necesarul zilnic. Vitamina A inseamna un sistem imunitar mai puternic, o dezvoltare armonioasa a intregului corp, ochi si piele mai tinere si mai sanatoase, un plus de energie in feicare zi.

Nu este un mit ca morcovii, o gustare dulce si sanatoasa si un ingredient de baza pentru diverse retete, au multa vitamina A. Au fibre, putine calorii, sunt versatili si ofera corpului in doar 100 de grame de patru pana la cinci ori ncesarul zilnic de vitamina A.

Va place ardeiul gras rosu, fie intr-o salata, fie intr-un sendvis sau o gustare? Crud, este plin de vitamina A si C, are acid folic, nu foarte multe calorii si in afara gustului delicios este si o buna sursa de antioxidanti.

Poate ca o portie de broccoli nu este pe placul tuturor, dar este o buna alegere pentru cei care vor sa slabeasca, dar si sa ofere corpului vitamina A, K si C, sustine sistemul imunitar, aduce mai usor senzatia de satietate si nu in ultimul rand se digera relativ usor.

In banalele rosii vor gasi vitamina A, vitamina C, putine calorii si fibre, si in plus sunt delicioase, se folosesc in afara salatelor si in nenumarate alte retete, se gasesc usor si sunt la fel de bune crude sau gatite.

Nu este o intamplare ca pulpa de dovleac are aceeasi culoare cu morcovul, amandoua fiind bogate in beta-caroten, dar si in vitamina A. Indiferent cum il veti prepara (fie o reteta clasica de placinta, fie copt), dovleacul are si vitamina C, fier sau calciu. Daca va place trebuie sa stiti ca intr-o portie relativ mica, de 100-150 de grame, veti gasi necesarul zilnic de vitamina A.


Despre spanac se stie ca are fier si este bun pentru sistemul imunitar sau pentru digestie, fiind recomandat mai ales copiilor si adolescentilor (si nu numai), dar se cunoaste mai putin faptul ca este una dintre cele mai bogate surse de vitamina A. Ideal este sa fie gatit mai putin, dar si intr-o reteta clasica ofera corpului suficiente beneficii.

Foto: cleanpublicdomain.com

 

 

 

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume bogate in fibre

    Fisticul crud este una dintre cele mai bune surse de fibre vegetale de fibre, cu aproximativ 10 grame de fibre pentru 100 de grame de fistic. La fel de bune sunt si nucile sau migdalele, dar crude si nesarate pentru a va bucura din plin de beneficiile lor.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Fructe si legume care fac minuni

    Cunoastem proprietatile curative ale multor fructe si legume si asemanarea dintre forma lor si organele carora le sunt benefice este uimitoare. Facand parte din dieta noastra zilnica acestea ne feresc de afectiuni grave si ne ajuta sa luptam sanatos impotriva stresului cotidian de care oricat am dori, nu putem scapa.