Fructe si legume bogate in magneziu

Deficitul de magneziu va afecta intregul organism, si adesea ne simtim tot mai obositi si stresati, nervosi fara vreun motiv bine intemeiat, suferim de dureri musculare si migrene adesea insuportabile, ne concentram mai greu si putem suferi de afectiuni digestive. Nici somnul nu va mai fi la fel de bun ca inainte, si pot sa apara episoade depresive medii sau chiar severe. Adesea este vorba doar de o carenta de magneziu, asa ca va trebui sa ne asiguram necesarul zilnic fie printr-o dieta echilibrata, fie prin suplimente alimentare. Cei care vor sa includa cat mai des in meniul cotidian surse naturale de magneziu pot sa manance cat mai des urmatoarele fructe si legume.

Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

Spanacul este bogat in fier, are vitamina C, se digera usor, ajuta digestia, si in plus memoria il va asocia mereu cu unul dintre eroii desenelor animate din copilarie, Popeye Marinarul. Dar dincolo de nostalgie si marketing tot banalul spanac este si o foarte generoasa sursa de magneziu. In doar 100 de grame de spanac veti gasi mai bine de 70 de mg de magneziu (ideal este sa fie preparat termic cat mai putin), asa ca pentru necesarul zilnic nu uitati sa il includeti cat mai des in meniu.

Fructul de avocado este un veritabil miracol al naturii, fiind plin de substante nutritive si grasimi sanatoase, este versatil si poate fi utilizat ca baza in numeroase retete, dar poate fi si o gustare sanatoasa. Indiferent de forma sub care alegeti sa il pregatiti, intr-o singura bucata de avocado de dimensiuni medii veti gasi in medie 40-50 de mg de magneziu.

Pentru o gustare bogata in magneziu bucurati-va din plin de nuci si seminte. Dar crude, nu coapte si sarate, altfel si nivelul caloriilor va creste nepermis de mult. Mancati portii mici de miez de nuca crud, migdale, alune de padure, seminte de dovleac sau de floarea soarelui, si in afara de magneziu veti ajuta la reglarea digestiei, intariti sistemul imunitar, veti avea un sistem nervos mai tanar (in special datorita nucilor), un plus de energie si o stare generala mai buna.

Mancati linte, fasole, soia pentru o masa satioasa, care va da mai usor senzatia de satietate si aduce corpului mai putine calorii, dar si pentru a va asigura mai usor necesarul zilnic de magneziu. Din fericire toate pot fi pregatite in diverse moduri, asa ca nu va veti plictisi prea repede de aceleasi gusturi si arome.

Stafidele sunt dulci, parfumate, o gustare excelenta pentru cei care isi doresc un desert natural, dar atentie la calorii. Insa sunt si o buna sursa de magneziu si de energie.

Foto: freeimg.net

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in fibre

    Fisticul crud este una dintre cele mai bune surse de fibre vegetale de fibre, cu aproximativ 10 grame de fibre pentru 100 de grame de fistic. La fel de bune sunt si nucile sau migdalele, dar crude si nesarate pentru a va bucura din plin de beneficiile lor.

  • Fructe si legume bogate in vitamina A

    Nu este un mit ca morcovii, o gustare dulce si sanatoasa si un ingredient de baza pentru diverse retete, au multa vitamina A. Au fibre, putine calorii, sunt versatili si ofera corpului in doar 100 de grame de patru pana la cinci ori ncesarul zilnic de vitamina A.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Aciditatea si consumul de fructe

    Alimentatia vegetariana este apreciata tot mai mult, cu toate acestea se face o distinctie intre consumul de fructe si legume avand in vedere ca fructele au un plus de aciditate in comparatie cu multe dintre legume.