Toamna sustine sistemul imunitar printr-o alimentatie sanatoasa

Lipsa somnului, stresul, fluctuatiile de temperatura si alimentatia dezechilibrata sunt principalii factori care slabesc imunitatea. Toamna, din cauza schimbarilor petrecute in natura, organismul are de infruntat intotdeauna o presiune mai mare. De cele mai multe ori, sistemul imunitar se dovedeste neputincios in fata acesteia, motiv pentru care medicii recomanda sa ii acordam putin sprijin. Solutia consta in super-alimente!

Dovleacul, merele, ciupercile, nucile, alunele, strugurii, sfecla, catina, macesele, au  mai multe lucruri in comun decat s-ar putea banui! Facand abstractie de diferentele exterioare, aceste fructe si legume impartasesc multe puncte comune din punct de vedere nutritional. Sunt bogate in substante hranitoare si antioxidanti: betacaroten, vitamina A, vitamina C, vitamina B6, vitamina B12, acid folic, vitamina E, cupru, magneziu, seleniu si altele.

Ceea ce mancam participa la procesele de aparare ale organismului prin furnizarea elementelor nutritive (vitamine, antioxidanti, minerale, aminoacizi si proteine) de care sistemul imun are nevoie in sustinerea activitatii. De aceea, se recomanda un regim igieno-dietetic cat mai echilibrat si mai sanatos in perioadele de stres, de efort fizic si intelectual intens, cand organismul este supus schimbarilor de temperatura sau expus riscului unor infectii.

Lipsa sau furnizarea insuficienta a anumitor substante nutritive fragilizeaza intreg sistemul imunitar si daca este expus unor solicitari agresive sau prelungite, acesta nu mai poate functiona la parametrii normali.

Vitamina C poseda proprietati antioxidante si participa in mecanisme antiinfectioase, fiind implicata in neutralizarea radicalilor liberi si in lupta cu bolile infectioase; vitamina E, ca antioxidant puternic intervine in procesele imune impreuna cu vitamina C si seleniu; zincul, impreuna cu vitamina C, ajuta in profilaxia infectiilor respiratorii si are un rol deosebit in protejarea pielii de infectiile bacteriene; seleniul limiteaza actiunea nociva a virusurilor asupra organismului, grabind vindecarea in caz de infectie prin intarirea imunitatii si stimularea productiei de globule albe.

Un sistem imunitar devine puternic numai atunci cand sunt indeplinite o serie de conditii, precum: greutate normala, o viata activa, miscare in aer liber, odiha suficienta pentru echilibrul sistemului nervos, hrana bogata in vitamine, saruri minerale, aminoacizi, grasimi nesaturate esentiale etc.

Perele sunt desertul perfect al toamnei, acestea avand un continut ridicat de vitamina C si cupru. Dovleacul este o alta delicatesa, care, copt la cuptor cu putina scortisoara, poate reprezenta o delicioasa cina, fiind si o sursa buna de potasiu, beta-caroten si vitamina B. Aceleasi beneficii nutritive le obtinem si alegand cartofii dulci – garnitura perfecta in acest sezon. In zilele in care vrei sa renunti la produsele de origine animala, o sursa buna de proteine sunt ciupercile.

Sursa foto: boxofficemoviez.com

 

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructele de padure pentru o alimentatie sanatoasa

    Cei care consuma des fructe de padure proaspete, congelate sau sub forma de suc se vor simti mai tineri, vor avea mai multa energie si vor scadea riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Fie ca este vorba de zmeura sau afine, fie de mure, coacaze si lista poate continua fructele de padure sunt un aliat esential pentru o sanatate cat mai buna.

  • Cand putem vorbi de alimentatie sanatoasa?

    In ultima vreme, auzim din ce in ce mai frecvent vorbindu-se despre alimentatie sanatoasa. Dar cati dintre noi stiu ce inseamna? In zadar se intampla sa facem uneori miscare, brain fitness, meditatie etc intrucat nu acordam suficienta atentie mancarii.

  • Femeile de orice varsta si alimentatia sanatoasa

    Avand o alimentatie sanatoasa puteti avea grija de dumneavoastra dar si de cei dragi care va inconjoara. Stim cu totii ca alimentatia influenteaza felul in care ne simtim si aratam.

  • Alimentele din gradina sanatoase pentru creier

    In timpul anului scolar, cand suntem suprasolicitati din cauza examenelor, cand avem zile stresante si obositoare la servici sau in viata de zi cu zi, trebuie sa stim ca pe langa corpul nostru care are nevoie de vitamine si minerale si creierul nostru necesita o alimentatie sanatoasa pentru a ramane activ.

  • Femeile care urmeaza o dieta occidentala, predispuse depresiei

    Potrivit celor mai recente studii publicate de Universitatea din Melbourne in Jurnalul American de Psihiatrie femeile care nu au o alimentatie sanatoasa si urmeaza o dieta occidentala sunt predispuse depresiei si schimbarilor de dispozitie.