Alimentele din gradina sanatoase pentru creier

 

In timpul anului scolar, cand suntem suprasolicitati din cauza examenelor, cand avem zile stresante si obositoare la serviciu sau in viata de zi cu zi, trebuie sa stim ca pe langa alte organe care au nevoie de vitamine si minerale si creierul nostru necesita o alimentatie sanatoasa pentru a ramane activ. Cu toate ca acesta este mai usor decat restul corpului de mai mult de 50 de ori, are nevoie de aproape 1/5 din energia procurata din hrana: proteine, glucoza, vitamine si minerale.

 

Energia din alimentatie se transforma in mare parte in transmitatori neuro - substante care regleaza functiile psihice si fizice ale corpului. Acestea transmit semnale celulelor, astfel controlandu-ne gandirea, memoria, limbajul, capacitatea de acumulare si multe altele.

 

Niciun alt organ nu reactioneaza atat de sensibil din cauza greselilor de alimentatie precum creierul. Afectiunile mintale, dar si cele sufletesti stau in stransa legatura cu alimentatia noastra. Mancarea de zi cu zi trebuie sa cuprinda tot ce avem nevoie pentru o viata activa si sanatoasa. Junkfood-ul este contraproductiv si impovareaza atat digestia si stomacul, cat si capacitatea de a avea diferite performante sau de a da randament.

 

Memoria si invatatul

 

Transmitatorii neuro sunt responsabili si pentru capacitatea de invatare si memorare. Daca acestia nu sunt la un nivel ridicat apare imediat riscul sa uitam foarte repede lucruri importante sau chiar si banale. De asemenea este afectata si puterea de concentrare. Creierul produce substanta responsabila de acest lucru doar daca alimentatia este bogata in vitamina B, spre exemplu, pestele galbenusul de ou, ficatul, laptele, cerealele, drojdia de bere, germenii de grau, soia si uleiurile vegetale nerafinate contin aceasta vitamina atat de necesara.

 

Buna dispozitie

 

Transmitatorul neoro serotonina este responsabil, printre altele de starea noastra generala, de dispozitia noastra, dar si pentru capacitatea de invatare. Creierul are nevoie de triptofan pentru a produce serotonina, iar acesta se gaseste in lapte proaspat, iaurt, branza proaspata de vaca, cereale integrale, peste, carne de pui, de curcan, in nuci, banane si spanac.

 

Brainstorming

 

O lipsa generala de vitamine poate avea efecte negative asupra capacitatilor intelectuale si pot influenta starea de spirit. Vitamina B si vitamina C joaca un rol foarte important din acest punct de vedere. Merele, perele, strugurii, nucile, stafidele, curmalele, rosiile si ardeii au un continut bogat in vitaminele amintite. Foarte importante pentru performantele intelectuale sunt si urmatoarele substante: natriu, magneziu, zinc si iod.

 

Imagine: dzkfblog.de

Articole asemănătoare

  • Activitatile din gradina in luna noiembrie

    Activitatile din gradina nu se sfarsesc o data cu primele frunze cazute, nici macar cu cele din urma care imbraca pamantul.

  • Lacul artificial din gradina

    Asezati un recipient cu apa pe iarba din gradina. Veti fi surprinsi cat de repede se aduna mierlele, vrabiutele sau gazele pentru a-si potoli setea

  • 5 sfaturi pentru orice gradina

    Sa aveti grija de gradina dumneavoastra pentru un aspect placut, pentru florile preferate si pentru legumele sanatoase daca gradinaritul organic nu vi se pare a fi dificil, poate fi una dintre cele mai relaxante activitati.

  • Plante aromatice din propria gradina

    Odata cu venirea toamnei activitatile din gradina sunt tot mai rare. Plantele asteapta venirea iernii pentru a se odihni dupa un sezon productiv si gradinarii zabovesc ceva mai mult timp in casa, admirand peisajul ruginiu de toamna din fata casei.

  • Pregatirea gradinii pentru iarna

    Cand noptile de toamna devin tot mai reci trebuie sa incepeti pregatirile pentru iarna. Astfel nu veti avea doar in anotimpul rece o gradina frumoasa. Primavara, cu mult mai putine eforturi plantele din gradina dumneavoastra vor fi sanatoase, avand totodata si un aspect placut ce va da culoare peisajului general.