Totul despre vitamina soarelui

In anotimul rece ceea ce ne lipseste cel mai mult din organism este vitamina D - substanta minune care ne daruieste lumina si soare. Sunt de ajutor preparatele care contin aceasta vitamina? Care este de fapt rolul concret al acesteia?

Stim sau simtim cat de benefic este soarele atunci cand vine vorba de sanatatea noastra. Datoram acest lucru vitaminei D, cel putin asta ne spun cercatatorii. De aceea substanta se afla in topul preferintelor multor cumparatori, ea transformandu-se astfel intr-un fel de "drog pentru sanatate".
 
Exista insa foarte multe interese cand vine vorba de acest subiect si de cel al beneficiului pe care il face soarele sanatatii noastre. Industria farmaceutica doreste sa distribuie preparate care contin vitamina D, pe de alta parte producatorii de alimente scot pe piata alimente cu un supliment de vitamina D, cei care detin firme care se ocupa de solare pentru o piele bronzata sustin ca acestea au efecte benefice asupra pielii si a organisului, deoarece razele UV "distribuie" vitamina D. Din punctul acesta de vedere mai exista un castigator: bransa industriei de produse cosmetice. Aceasta lanseaza pe piata tot felul de creme care protejeaza impotriva razelor UV puternice si a cancerului de piele.

Ce ar trebui sa facem noi? Sa recurgem numaidecat la preparatele cu vitamina D, pe care ni le ofera industria farmaceutica? Ce alte posibilitati mai exista pentru a avea parte de efectul benefic al soarelui? Avem iarna automat un deficit mare de vitamina D?

Desi exista foarte multe povesti in jurul acestei vitamine, totusi organismul nostru este mult mai slabit si incepe sa sufere daca nu avem cantitatea necesara. Spre exemplu, vitamina D influenteaza continutul de substante minerale si de calciu. Oasele copiilor vor fi afectate din aceasta cauza. Fiind in crestere, acestea se vor dezvolta necorespunzator, iar cel mic se poate alege cu un handicap.

Este bine deci sa nu evitam soarele, lumina (vara cu masura!), iar in timpul iernii cand acesta sta ascuns sub norii grei de zapada sa incercam sa consumam peste gras - somon, hering, tipar, macrou - ciuperci, produse lactate, oua.

Eschimosii traiesc luni intregi aproape fara soare si totusi nu duc lipsa de vitamina D. Acest lucru este posibil datorita uleiului extras din ficatul pestilor. Acesta exista intre timp si sub forma de capsule, in starea lui naturala avand un gust greu de digerat.

 

 

Articole asemănătoare