Intarirea sistemului imunitar: erori frecvente

Doriti sa va intariti sistemul imunitar pentru a traversa anotimpul geros fara a va imbolnavi? Stiti si care sunt solutiile pentru acest lucru? Exista cateva erori cu privire la aceasta problema, pe care GradinaMea.ro le va lamuri pentru dvs.

Trebuie sa consumam Vitamina C pentru a intri sistemul imunitar!

Acest lucru il crede aproape majoritatea persoanelor, desi nu este adevarat. Cine consuma zilnic vitamina C nu poate impiedica nicio infectie care apare in organism. Doar imediat dupa ce racim, simptomele pot fi ameliorate cu ajutorul acesteia.

Decisiva in acest caz este Vitamina D! Vitamina soarelui este produsa in mare parte in piele odata ce intra in contact cu razele UV. Astfel sunt activate celulele care combat si care distrug virusii, fiind indispensabile pentru sistemul imunitar.  Probabil de aceea suntem predispusi la diferite infectii si boli in anotimpul rece. Zilele scurte si intunecoase, putinele raze de soare duc la lipsa vitaminei D din organism, astfel protectia organismului fiind mult incetinita si slabita.

Sportul intareste sistemul imunitar!

Cine merge sa alerge in parc de mai multe ori pe saptamana este mai ferit de boli sau acestea nu se manifesta atat de accentuat asupra organismului. Miscarea regulata intareste sistemul imunitar si alte "ajutoare" ale acestuia. Probabil din acelasi motiv pacientilor bolnavi de cancer le este recomandat sa faca sport, atat cat este posibil.

Totusi trebuie sa fim foarte atenti sa nu exageram! Acela care se antreneaza prea intens forteaza sistemul nostru de apararea, iar astfel il slabeste. Atata timp cat sportul devine un factor de stres si nu o placere sau atunci cand este vorba si de un factor de presiune psihica (concurenta) sau ambitie dusa la extrem vom fi si mai expusi la diferitele infectii si boli.

Sursa foto

 

Articole asemănătoare

  • Suc pentru cresterea imunitatii cu morcovi, portocala si piper

    Suficient de consistent pentru a inlocui o gustare, ofera organismului gust puternic de legume, un pic picant, antioxidanti, vitamine, nutrienti si ajuta la intarirea sistemului imunitar. Cu un storcator de fructe si legume bun poate deveni o reteta obisnuita, mult mai sanatoasa decat sucurile din comert.

  • Terapii naturiste cu ceai de merisor

    Cu gust placut, fructat, usor acrisor, ceaiul de merisor se pregateste imediat, dintr-o lingurita cu varf la o cana cu apa clocotita, lasata 10-15 minute la infuzat.

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mancati pere

    Perele mancate crude, ca o gustare sanatoasa, s-au dovedit eficiente in intarirea sistemului imunitar, mai ales pe masura ce se apropie anotimpul rece, perioada care va aduce cu ea si numeroase raceli si gripe.

  • Cele mai bune sfaturi pentru o viata sanatoasa

    Ordine sau haos? Singuratate sau socializare? Despre aceste lucruri, dar si despre cum sa recunoastem si sa pastram sursele de energie pozitiva, sanatatea spiritului si totodata intarirea sitemului imunitar