Cinci motive pentru care trebuie sa mancati pere

1. Gustoase, bogate in vitamine si fier, vitamina A, C si K, cu efect sedativ si mai ales diuretic, perele sunt recomandate in special celor care sufera de astenie, convalescentilor, dar si celor cu probleme digestive pentru ca usureaza tranzitul si digestia. Nici cei care sufera de hipertensiune arteriala nu trebuie sa le evite, mai ales in sezonul lor, caci o cura de fructe crude consumate zilnic reprezinta un adjuvant natural pentru a scadea nivelurile alarmante ale tensiunii. Si cardiacii trebuie sa stie ca mancand frecvent pere, de preferat crude si cu coaja, vor avea o inima mai sanatosa, nivelul de colesterol din organism va fi mai mic, iar riscul unui accident vascular scade semnificativ. 
 
2. Perele mancate crude, ca o gustare sanatoasa, s-au dovedit eficiente in intarirea sistemului imunitar, mai ales pe masura ce se apropie anotimpul rece, perioada care va aduce cu ea si numeroase raceli si gripe. Mancate alaturi de alte fructe (de ce nu intr-o salata sanatoasa, un desert perfect pentru cei mici si cei mari) perele au in coaja lor flavonoide, iar acestea vor stimula productia de celule cu rol imunitar. Asa ca nu doar vom reusi sa prevenim mai usor imbolnavirea, dar cand suntem raciti sau gripati perele (crude sau, si mai bine, sub forma de nectar cu miere) previn febra, ne dau un tonus general mai bun si ne ajuta sa ne revenim mai repede.  
 
3. Un aliat esential daca v-ati decis sa urmati o cura de slabire, perele au putine calorii si ne dau energie, gustul este pe placul tuturor, si fie ca le consumati ca atare, fie ca nectar sau suc, dau organismului mai multa vreme senzatia de satietate. Un alt "truc" atunci cand vreti sa pierdeti cateva kilograme este ca inainte de fiecare masa principala sa mancati o para, cu tot cu coaja, si astfel va veti satura mult mai repede. Datorita efectului diuretic perele va fac sa eliminati mai usor lichidul din organism. 
 
4. Daca sunt utile pentru combaterea asteniei, perele si-au demonstrat eficacitatea si in cazul oboselii intelectuale, ajutand creierul sa invete mai bine, mai repede si sa reziste mai usor stresului cotidian. Cand aveti perioade in care va pregatiti pentru examene sau un nou proiect are nevoie de toata atentia dumneavoastra beti din cand in cand un pahar cu suc de pere sau, in locul unei gustari dulci, alegeti o para. In timp efectele acestei adaugiri la regimul cotidian se vor face simtite. 
 
5. Sunt utile si in tratamente cosmetice, pulpa de para fiind aplicata pe fata, sub forma de masca, si efectul cicatrizant si astringent este puternic si de durata. Nu doar ca aceasta masca va ajuta la curatarea tenului de impuritati, dar este utila in cazurile de piele acneica sau pentru a reduce cicatrici si semne superficiale.

Foto: publicdomainpictures.net

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mananci nuci pecan

    Mai putin cunoscute si apreciate decat nucile clasice, nucile pecan au inceput totusi in ultimii ani sa fie alese ca o gustare sanatoasa, gustoasa si plina de vitamine si nutrienti. Sunt mai dulci decat nucile cu care suntem obisnuiti, au un continut ridicat de grasimi benefice pentru organismul nostru, au un nivel ridicat de proteine, lipide si multi, foarte multi antioxidanti alaturi de vitamina E si A.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

    Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon.

  • Cinci motive pentru care sa mananci migdale crude

    Delicioase si satioase, o gustare potrivita pentru orice moment al zilei, migdalele crude sunt si o bogata sursa de vitamine si sanatate

  • Cinci motive pentru care sa incepi o cura cu seminte de in

    In semintele de in vom gasi antioxidanti, acizi grasi, fibre, vitamina B1, dar si magneziu, cupru, fosfor.

  • Reguli pentru conservarea alimentelor in frigider

    Exista numeroase motive pentru care, deseori, oamenii nu au timp nici sa-si prepare mancare. In acest context, pastrarea alimentelor proaspete pentru mai multa vreme devine importanta, iar racirea este cea mai la indemana si indicata solutie.