Cinci motive pentru care este bine sa mananci mai des broccoli

Poate ca nu este pe placul tuturor si cu atat mai putin al celor mici, dar in broccoli veti gasi numeroase vitamine si minerale, iar cei care mananca frecvent aceasta leguma vor oferi corpului un plus de nutrienti si numeroase beneficii surprinzatoare. Poate ca este mai mult un gust dobandit, dar broccoli este o excelenta sursa de vitamina A, B, C si K, dar si de potasiu, acid folic, fosfor sau mangan, alaturi de antioxidanti. Are relativ putine calorii, dar sustine efortul fizic (este o optiune inspirata pentru cei care fac sport) si da organismului un plus de energie si vitalitate. Nu uitati ca si aceasta leguma nu trebuie preparata termic excesiv pentru a-si pastra cat mai bine substantele nutritive atat de importante.

Cei care mananca frecvent broccoli isi vor pastra mult timp ochii mai tineri si mai sanatosi, in mare masura datorita nivelului mare de vitamina A. In plus reduce riscul de cataracta si chiar datorita substantelor nutritive va veti simti mai rar ochii obositi si putin iritati.

O buna sursa de proteine, este recomandata celor care vor sa slabeasca (este o leguma cu putine calorii, asa ca alaturi de o portie de broccoli puteti manca si o portie de carne slaba, fiarta, coapta sau fripta fara ulei), veti avea mai repede senzatia de satietate si datorita fibrelor regleaza si digestia.

Aveti in broccoli mult potasiu, dar se cunoaste mai putin rolul important pe care acesta il are in functionarea sistemului nervos. In special in perioadele de stres intelectual intens aceasta leguma cu gustul sau specific poate sa fie un aliat util pentru a putea invata si retine informatia mai usor.

Datorita continutului sau de vitamina C, dar si de betacaroten, intareste sistemul imunitar si ne ajuta astfel sa fim mai protejati de diverse bacterii, infectii, virusuri.

Recomandat si la varstele inaintate, versatil si usor de folosit in diverse retete alaturi de carne sau alte legume, broccoli un aliat util si pentru a mentine tensiunea arteriala in limite normale, in special daca exista riscul aparitiei hipertensiunii. Mai mult, nu doar ca vom avea un sistem circulator care functioneaza bine, dar reducem riscul aparitiei crizelor artritice atat de dureroase.

Foto: publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa bem ceai verde

    Savuros, cu o culoare atat de frumoasa ce evoca jadul din indepartata China si excelent baut simplu, cu zahar sau miere, dar si in limonada sau diverse retete de cocktail, ceaiul verde este una dintre cele mai populare si mai sanatoase bauturi, indiferent de anotimp.

  • Sase motive pentru care este bine sa mananci pepene rosu

    Dulce si aromat, sinonim cu lunile de vara si unul dintre deserturile preferate, pepenele rosu este o alegere excelenta in zilele calduroase: hidrateaza intregul organism, satisface pofta de dulce, este o buna sursa de vitamina A, C, are carbohidrati, fibre si putine calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam mai des ciuperci

    De padure sau de crescatorie, pline de savoare si cu un gust in care se intalnesc note diverse, de la cele de pamant si verdeata la cele acrisoare sau dulcegi, ciupercile sunt satioase, versatile, au relativ putine calorii si pot fi folosite pentru o gama larga de preparate.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

    Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

    Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire.