Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

1. O buna sursa de vitamina E si antioxidanti, maslinele sunt o gustare sanatoasa, indiferent daca va plac cele verzi, negre sau cafenii, cele mai sarate sau cu gust putin mai amarui, de soi sau marime. Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire. Daca vreti sa pierdeti mai repede si mai usor kilogramele in exces inainte de mesele principale puteti sa mancati cateva masline, care va ajuta sa aveti mai repede senzatia de satietate, asa ca puteti reduce portiile in timp.

2. Maslinele ajuta la scaderea colesterolului din sange, sunt un bun adjuvant in reglarea tensiunii arteriale, aduc organismului mai multe fibre pentru o digestie usoara, sunt recomandate la toate varstele pentru a combate si a preveni anemia. Nu sunt singurele beneficii aduse de masline. Potrivit cercetatorilor cei care le mananca frecvent vor reduce sansele de a face anumite tipuri de cancer si vor avea mai multa energie in fiecare zi, un efect benefic al dietei mediteraneene.

3. Au proprietati anti-inflamatorii, fiind asadar o metoda gustoasa si naturala de a reduce efectele dureroase ale anumitor boli cronice, iar simple sau sub forma de ulei curata arterele si previn formarea cheagurilor de sange. Cum au o cantitate ridicata de vitamina A sunt recomandate si pentru ochi mai puternici si mai tineri.

4. Vreti sa aveti o piele mai sanatoasa si un par mai rezistent si cu aspect mai tanar (mai ales in cazul parului uscat, deteriorat, cu varfuri despicate)? Mancati masline cat mai des sau folositi uleiul extravirgin, iar pielea va fi mai elastica si mai sanatoasa, ridurile fiind mai putine si aparand mai greu. Iar pentru par se pot folosi atat uleiul cat si maslinele maruntite pentru pregatirea unor masti naturale, aplicate dupa spalare, pentru ca firul sa beneficieze din plin de nutrientii atat de necesari.

5. Maslinele negre sunt o foarte buna sursa de fier pentru intregul organism, iar deficitul de fier este adesea raspunzator pentru oboseala cronica de care parca nu putem sa scapam. In afara vitaminelor si tratamentelor medicale conventionale, banalele masline sunt asadar o solutie naturista la indemana oricui pentru un stil de viata mai sanatos.

Foto: publicdomainpictures.net

 

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam ciocolata neagra

    O buna sursa de antioxidanti, ciocolata neagra cu gustul ei intens de cacao, putin amarui, este un aliat esential in lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi in organism.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

    Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam rodii

    Este o alegere excelenta in curele de slabire, pentru ca are putine calorii, satisface pofta de dulce – sau pur si simplu poate fi aleasa cand avem nevoie sa rontaim ceva – are un gust plin, exotic, aparte, si poate fi consumata si sub forma de suc sau putem adauga samburii de rodie in salate si gustari pe baza de fructe si legume.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci urzici

    Urzicile sunt recomandate sub orice forma in cazurile de anemie, ca un necesar adjuvant in afara celorlalte vitamine si a unui regim prescris de nutritionist.