Cinci motive pentru care este bine sa mancam ciocolata neagra

1. O buna sursa de antioxidanti, ciocolata neagra cu gustul ei intens de cacao, putin amarui, este un aliat esential in lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi in organism. Cu mai putine calorii decat ciocolata cu lapte sau alte specialitati – consumul zilnic recomandat nu trebuie sa depaseasca 50 de g pentru o persoana normoponderala si mai putin in cazul celor care vor sa slabeasca – ciocolata neagra nu ofera corpului doar antioxidanti, ci si un plus de energie si poate chiar sa reduca riscul aparitiei episoadelor depresive.

2. Persoanele care mananca frecvent ciocolata neagra vor avea o tensiune arteriala mai scazuta potrivit unor teste recente, asa ca este o alternativa delicioasa sau un adjuvant placut pe langa tratamentele medicamentoase (atunci cand sunt necesare). Alegeti o ciocolata de buna calitate, ideal cu 70 la suta cacao, si in timp valorile crescute ale tensiunii arteriale ar trebui sa scada.  Nu uitati totusi ca excesul inseamna pentru organism mai multe calorii care se vor transforma usor in kilograme excedentare. In plus veti reduce si riscul aparitiei bolilor de inima, al accidentelor vascular cerebrale si veti fluidiza circulatia sangelui.

3. Puteti apela la ciocolata neagra si la cacaua de calitate in perioadele de efort intelectual intens, atunci cand va pregatiti pentru un examen dificil si aveti nevoie de cat mai mult ajutor. Consumul de ciocolata neagra si cacao poate in majoritatea cazurilor sa ajute puterea de concentrare, sa imbunatateasca functiile cerebrale si chiar sa ajute in cazul celor care s-au confruntat cu primele semne ale degradarii functiilor cognitive.

4. Intr-o portie de 50 de grame de ciocolata neagra cu cel putin 70 la suta cacao veti gasi fibre, aproximativ o treime din necesarul zilnic de fier, un sfert din cel de magneziu, jumatate din cel de mangan si aproximativ 40 la suta din necesarul zilnic de cupru, alaturi de potasiu, fosfor sau zinc.

5. In cantitatile recomandate, ciocolata neagra mancata cat mai des este buna pentru digestie (regleaza tranzitul, este un surprinzator prebiotic si mentine echilibrul bacteriilor din sistemul digestiv) dar si pentru cei care isi doresc sa slabeasca, dar nu sa renunte la desert. Da mai usor senzatia de satietate, satisface pofta de gustare intre mese si cum ne da o stare de buna dispozitie si un pic mai multa energie va fi utila si celor care vor sa reduca mai repede greutatea corporala prin exercitii fizice.

Foto: publicdomainpictures.net

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

    Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam rodii

    Este o alegere excelenta in curele de slabire, pentru ca are putine calorii, satisface pofta de dulce – sau pur si simplu poate fi aleasa cand avem nevoie sa rontaim ceva – are un gust plin, exotic, aparte, si poate fi consumata si sub forma de suc sau putem adauga samburii de rodie in salate si gustari pe baza de fructe si legume.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

    Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci urzici

    Urzicile sunt recomandate sub orice forma in cazurile de anemie, ca un necesar adjuvant in afara celorlalte vitamine si a unui regim prescris de nutritionist.