Cinci motive pentru care este bine sa mancam mai des ciuperci

De padure sau de crescatorie, pline de savoare si cu un gust in care se intalnesc note diverse, de la cele de pamant si verdeata la cele acrisoare sau dulcegi, ciupercile sunt satioase, versatile, au relativ putine calorii si pot fi folosite pentru o gama larga de preparate. Fierte, coapte, prajite, fripte pe gratar, conservate in otet si folosite pentru salate savuroase, in supe si mancaruri, ciupercile nu inseamna doar gust, ci si o gama larga de beneficii pentru sanatate, unele surprinzatoare. Dar suficiente pentru a le manca tot mai des sub diverse forme, ca fel principal, garnitura sau gustare.

Sunt recomandate in curele de slabire pentru ca au putine calorii, dau mai repede senzatia de satietate, ofera corpului hidratare si energie, dar pot fi folosite in diverse retete, asa ca nu va aparea monotonia gustului in regimul care pare ca nu se va mai sfarsi niciodata. Indiferent de soiul lor, ciupercile de cultura sau salbatice sunt o alegere inspirata atunci cand vrem sa pierdem mai usor kilogramele in exces, secretul fiind sa nu le asociem cu sosuri pline de calorii si grasimi, preparandu-le cat mai simplu.

Ciupercile sunt o excelenta sursa de antioxidanti (esentiali pentru a combate actiune radicalilor liberi), dar si de vitamina B, D (sunt de altfel singura leguma proaspata ce contine aceasta vitamina)  , cupru, potasiu (poate v-ati plictisit de banane, cunoscute pentru continutul ridicat de potasiu), si fibre, esentiale pentru o digestie sanatoasa. Iar datorita nivelului ridicat de antioxidanti cei care mananca des ciuperci au o piele mai tanara, un sistem imunitar mai bun si mai multa energie in fiecare zi.

Ciupercile pot fi o alternativa pentru carnea din meniu, atunci cand vrem sa facem o pauza, tinem post sau pur si simplu cautam altceva. Pot fi preparate la cuptor sau gratar, pot fi folosite pentru garnituri sau salate, si in functie de soi si reteta gustul final al mancarii va fi adesea surprinzator de intens si puternic. Si in plus cei care mananca des ciuperci au un risc mai scazut de a se imbolnavi de diabet, hipertensiune si chiar unele tipuri de cancer, iar inima va fi la randul ei mai sanatoasa.

Sunt si un aliat important pentru a pastra buna functionare a sistemului nervos si mai ales a creierului. Potrivit unor cercetari relativ recente, consumul de ciuperci ajuta memoria (mai ales in perioadele de efort intelectual intens), reduce riscul epuizarii si al episoadelor depresive, si pot cel putin teoretic sa reduca riscul instalarii mai tarziu a unor afectiuni neurologice grave precum Alzheimer.

In afara gustului, ciupercile salbatice si cele de cultura care sunt expuse la soare au un nivel ridicat de vitamina D, asa ca sunt folositoare si pentru a mentine sanatatea sistemului osos, dar si pentru o piele mai tanara, un par stralucitor si rezistent sau pentru dinti puternici. Daca nu gasiti ciuperci salbatice puteti folosi un mic truc, tinand ciupercile de cultura in lumina directa a soarelui pentru 15-20 de minute, crescand astfel continutul de vitamina D.

Foto: pxfuel.com

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci mai des broccoli

    Broccoli este o excelenta sursa de vitamina A, B, C si K, dar si de potasiu, acid folic, fosfor sau mangan, alaturi de antioxidanti.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam ciocolata neagra

    O buna sursa de antioxidanti, ciocolata neagra cu gustul ei intens de cacao, putin amarui, este un aliat esential in lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi in organism.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

    Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam rodii

    Este o alegere excelenta in curele de slabire, pentru ca are putine calorii, satisface pofta de dulce – sau pur si simplu poate fi aleasa cand avem nevoie sa rontaim ceva – are un gust plin, exotic, aparte, si poate fi consumata si sub forma de suc sau putem adauga samburii de rodie in salate si gustari pe baza de fructe si legume.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.