Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

Le gasim in magazine de obicei uscate, cu sau fara samburi, iar aceste fructe din Orientul Mijlociu sunt pline de vitamine, minerale si fibre, asa ca pot fi o gustare sau un desert natural si sanatos. In plus cei care le mananca des vor avea o sansa mai redusa de a dezvolta anumite afectiuni cronice. Au multe calorii, asa ca trebuie mancate cu prudenta de cei care incearca sa slabeasca, sunt satioase, cu un gust care satisface pofta de dulce si pot fi incluse in diverse preparate, inclusiv in retete pentru un smoothie racoritor.

1. Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

2. In curmale veti gasi potasiu, magneziu, fier si mangan, vitamina B12, asa ca nu este de mirare ca sunt recomandate si convalescentilor sau celor care sufera de anemie.

3. In afara gustului dulce si a consistentei cremoase a pulpei, curmalele au multi antioxidanti, asa ca mancate des ajuta la intarirea sistemului imunitar. Cum antioxidantii protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi, puteti sa va bucurati de aceste fructe pentru a ajuta corpul sa fie mai puternic si mai rezistent, reducand riscul aparitiei a numeroase afectiuni sezoniere sau cronice.

4. Va place gustul dulce? Daca se recomanda tot mai des sa inlocuim zaharul rafinat cu alte optiuni in meniul zilnic de ce sa nu folositi tocmai curmalele, simple (amestecate cu un blender intr-o reteta de prajitura, de exemplu) sau intr-o bautura (un smoothie sau un milkshake), mai ales ca puteti gasi si sirop de curmale gata preparat. Acesta este dulce, mai sanatos decat zaharul si cu subtile note ce amintesc de caramel, usor de folosit in bucatarie pentru deserturi delicioase.

5. Sistemul nervos va beneficia si el de vitaminele si mai ales de magneziul si potasiul din curmale, care ar putea astfel sa suplineasca suplimentele cu vitamine din farmacii. Potrivit unor studii, potasiul este elementul “responsabil” pentru o mai buna functionare a sistemului nervos si a legaturilor cerebrale.

Foto: pexels.com

 

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam ciocolata neagra

    O buna sursa de antioxidanti, ciocolata neagra cu gustul ei intens de cacao, putin amarui, este un aliat esential in lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi in organism.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam rodii

    Este o alegere excelenta in curele de slabire, pentru ca are putine calorii, satisface pofta de dulce – sau pur si simplu poate fi aleasa cand avem nevoie sa rontaim ceva – are un gust plin, exotic, aparte, si poate fi consumata si sub forma de suc sau putem adauga samburii de rodie in salate si gustari pe baza de fructe si legume.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

    Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci urzici

    Urzicile sunt recomandate sub orice forma in cazurile de anemie, ca un necesar adjuvant in afara celorlalte vitamine si a unui regim prescris de nutritionist.