Trucuri pentru pastrarea legumelor si fructelor

legume

para

rosii

Piata propune pe tot parcursul anului o mare varietate de fructe si legume. Dar calitatea lor nu se ridica mereu la inaltimea asteptarilor noastre. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania ne aduce la cunostinta cateva sfaturi pentru a le alege si pentru a le pastra si, de ce nu, pentru a beneficia cat mai bine de valoroasele proprietati organoleptice a catorva fructe si legume.

MERELE. Exista mai mult de 50 de sortimente diferite de mere, insa pe piata nu gasim mai mult de 5, 6 tipuri, si acestea de cele mai multe ori amestecate si vandute la acelasi pret. Alegeti-le pe cele care va plac, iar cand ati ajuns acasa nu le puneti intr-o fructiera, ci pastrati-le in frigider pentru a va putea bucura mai mult timp de gustul lor.

PERELE. Aveti grija sa nu cumparati prea multe de o data si sa le tineti cateva zile in fructiera inainte de a le consuma. Mai bine cumparati mai putine si mai des.

ROSIILE. Oferta de rosii s-a largit, astfel incat putem gasi din acestea pe toata perioada anului. Le puteti pastra gustul pentru mai mult timp evitand sa le tineti la frigider. Profitati de rosii vara cand sunt proaspete si se gasesc din belsug, dar daca aveti nevoie si iarna pentru a face sosuri, optati pentru cele fara coaja din conserve. Pentru ca au fost produse in plin sezon ele vor fi mai bune si mai ieftine.

ANDIVELE. Acestea se inverzesc la lumina, devenind mai amare. Trebuie deci sa le alegeti mai albe si sa le consumati repede, protejandu-le de lumina. Pastratul lor la frigider - unde este prea frig pentru ele - le face sa-si piarda din gust. Daca le preferati mai dulci, puteti sa le preparati in lapte sau sa le adaugati putina smantana la sfarsit. Daca, din contra, le vreti mai amare, scoateti-le din timp la lumina si pregatiti-le in cuptorul cu microunde.

SALATA. Ca si in cazul merelor exista mai multe sortimente. Alegeti-o mai dulce sau mai amara, dupa cum va place, dar aveti grija sa nu se ofileasca prea repede. Adaugati-i condimentele necesare si amestecati-o chiar inainte de a o manca.


Publicat la: 24 noiembrie 2004
Material realizat cu sprijinul Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor

Articole asemănătoare

  • Tratament cu ulei cald pentru parul aspru si incurcat

    Ingrijirea parului implica numeroase tratamente pentru hranirea firului de par. De aceea, va propunem sa incercati sa preparati la domiciliu tratamentul cu ulei cald pentru parul aspru si incurcat.

  • Alimentatia, un factor cheie in prevenirea bolilor de inima

    Controlul greutatii si exercitiile fizice regulate sunt elemente critice pentru pastrarea sanatatii inimii. La randul ei, mancarea pe care o consumati are o importanta deloc de neglijat.

  • Alimentele organice

    In multe colturi ale lumii alimentele organice au devenit foarte populare. Cum cererea creste de la o zi la alta, productia ajunge si ea la noi standarde pentru a satisface dorintele clientilor care isi doresc sa consume alimente sanatoase.

  • Pastrarea fructelor si legumelor proaspete

    Daca ati avut anul acesta o recolta bogata, ati strans din belsug legume si fructe frumos colorate, gustoase si sanatoase, cu siguranta va ganditi sa pastrati o parte pentru iarna.

  • Orezul, un aliment dietetic

    Orezul este unul dintre alimentele nelipsite din orice regim alimentar special, recomandat in caz de boala, pentru scaderea in greutate sau pur si simplu pentru pastrarea sanatatii.