Vitamina K

Laptic cu ciocolataFunctia de baza a acestei vitamine este de a coagula sangele.

Surse:
lumina soarelui, margarina si lapte, oua si unt.

Semne ale lipsei vitaminei K: Lipsa de vitamina K se intalneste foarte rar. Dar unele medicamante care afecteaza aborbtia vitaminei K pot duce la o proasta coagulare a sangelui.

Află mai multe despre

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente pentru un ficat mai sanatos

    Morcovii - plini de vitamina A, gustosi sub forma de salata, suc sau ca gustare, inlocuind foarte usor dulciuri cu zahar sau produse de patiserie, morcovii reduc riscul de boli cardiovasculare, de diabet, si s-a dovedit ca sunt utili si pentru a preveni anumite tipuri de cancer.

  • Shake simplu cu mango si kiwi

    Un singur fruct de mango inseamna pentru organism o portie generoasa de antioxidanti, fibre, vitamina C si A, in vreme ce un fruct de kiwi are la randul sau vitamina C (si nu putina) alaturi de vitamina K, fibre, antioxidanti. Le puteti folosi pentru o gustare sanatoasa sau pentru aceasta reteta, o bautura usor de preparat cu un gust plin, dulce, exotic.

  • Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

    In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic.

  • Ce (poate) nu stiati despre fructe

    Intr-un fruct de kiwi gasiti de pana la doua ori mai multa vitamina C decat intr-o portocala. Dar si in mango sau papaya veti gasi cantitati mari de vitamina C. Daca preferati portocalele trebuie sa stiti ca au si antioxidanti care va protejeaza de radicalii liberi, ajutand pielea sa isi mentina tineretea mai multa vreme.

  • Cinci fructe si legume pentru o memorie mai buna

    Broccoli - antioxidanti, multa vitamina K, proprietati antiinflamatoare si antioxidante, pe scurt o leguma care va ajuta creierul sa se mentina mai multa vreme tanar, previne intr-o mare masura pierderile de memorie asociate inaintarii in varsta.