Cinci alimente pentru un ficat mai sanatos

1. Morcovii - plini de vitamina A, gustosi sub forma de salata, suc sau ca gustare, inlocuind foarte usor dulciuri cu zahar sau produse de patiserie, morcovii reduc riscul de boli cardiovasculare, de diabet, si s-a dovedit ca sunt utili si pentru a preveni anumite tipuri de cancer. Mai mult, in afara de gust si vitamina A morcovul are si betacaroten, un antioxidant care intareste sistemul imunitar, il ajuta sa reziste la bine diversele raceli de sezon. Cei care mananca frecvent morcovi cruzi vor avea si un ficat mai tanar, care va functiona mai bine si va elimina mai usor toxinele din organism. Iar cei care prefera morcovii gatiti ii pot fierbe, sota, coace la cuptor, ca gustare sau garnitura, in smoothie-uri, practic gama de retete este impresionanta. 
 
2. Lamaia: in salate, in ceaiuri, pe feluri din peste, lamaia este versatila si foarte sanatoasa, iar potrivit specialistilor cei care o adauga frecvent meniului zilnic vor stimula nu doar apetitul, ci si productia de enzime la nivelul ficatului. Iar cantitatea mare de vitamina C nu poate decat sa fie un beneficiu suplimentar pentru intregul corp, iar cei care suporta gustul pot bea dimineata putin suc de lamaie cu apa si eventual o lingurita de miere. 
 
3. Usturoiul: cei care il consuma des vor beneficia din plin de compusii din aceasta leguma aromatica, si vor avea o tensiune arteriala mai mica, nivelul colesterolului va fi mai scazut, o digestie mai buna dar si un ficat mai tanar, care va functiona mai bine mai multa vreme. Cei care nu sunt deranjati de gustul si mirosul de usturoi trebuie sa stie ca se recomanda sa fie mancat crud, nu gatit sau sub forma deshidratata.  
 
4. Telina: la prima vedere o leguma buna doar pentru sosuri, supe si ciorbe, eventual pentru a aduce un plus de aroma muraturilor, telina este un adevarat super-aliment, in care veti regasi nutrienti, vitamina K, vitamina C si B6, sodiu, potasiu. Sub forma de salate are efect diuretic, detoxifiant, usureaza digestia si ofera organismului mai multa energie, dar si o senzatie de satietate. Alaturi de alte legume crude poate fi folosita in delicioase salate, perfecte atat pentru cei care vor sa slabeasca, precum si pentru cei care vor sa adauge meniului mai multe cruditati. 
 
5. Sfecla rosie: sub forma de suc, fiarta, coapta, in salate, banala sfecla rosie este un aliat de prim rang atunci cand aveti nevoie sa eliminati mai repede toxinele din corp si sa ajutati ficatul, atat de incercat de stresul si agitatia vietii cotidiene, sa functioneze mai bine. Cei care vor sa faca o veritabila cura cu sfecla rosie pot fie sa apeleze la sucul proaspat stors, eventual amestecat in parti egale cu suc de mere si putina miere, fie sa prepare o salata din sfecla rasa la care se adauga putin suc de lamaie.

Foto: pixabay.com

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Sulfina in tratamentele naturiste

    Sub forma de infuzie este folosita de foarte multa vreme ca o alternativa naturista pentru linistirea durerilor usoare, pentru a trata sau preveni diverse afectiuni cronice sau pentru un somn mai linistit, iar florile sale uscate sub utilizate adesea pentru parfumul lor placut, dulce si odihnitor.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Cinci solutii naturiste pentru un ficat mai sanatos

    Merele: se spune pe buna dreptate ca un mar pe zi tine doctorul departe, si datorita vitaminelor si pectinei acest fruct este mai mult decat o recomandare, devenind o necesitate. Indiferent de soi si de varietate, fie ca preferam mere galbene, verzi sau rosii, este recomandat sa le mancam crude, cu tot cu coaja. In afara substantelor nutritive marul ajuta organismul sa elimine mai repede toxinele, in special cele din tractul digestiv, iar "misiunea" ficatului va deveni astfel mai usoara.

  • Legume si fructe pentru un par mai sanatos

    Portocalele: pentru un par sanatos aveti nevoie de vitamina C, de multa vitamina C. Si cel mai simplu si sanatos este ca in locul unui drum la cea mai apropiata farmacie sa incepeti sa mancati cat mai des portocale, dar si alte citrice, ca gustare, desert sau sub forma de suc.