Cinci bauturi pentru un somn mai linistit

1. Laptele de migdale: o alternativa tentanta pentru cei care vor altceva decat laptele clasic si sunt atrasi de optiunile vegetale usor de gasit in magazine, cu aroma puternica si bun cald sau rece, simplu sau cu miere, putina vanilie, eventual scortisoara daca vreti si un pic de gust exotic, evocand tinuturi indepartate. O cana de lapte de migdale rece sau caldut, simplu sau cu alte ingrediente, este recomandat cu jumatate de ora inainte de culcare daca vreti un somn lung si odihnitor. 
 
2. Ceaiul de musetel: o reteta banala careia i se poate adauga un plus de aroma cu putina menta, niste miere, un pic de ghimbir daca ne-am plictisi de gustul dulceag. Din plicuri sau folosind direct planta uscata, preparat dintr-o lingurita de ceai la o cana cu apa fierbinte, lasata la infuzat pentru 3-5 minute si filtrata daca este nevoie, ceaiul de musetel linisteste intregul organism, il ajuta sa se relaxeze, iar somnul va fi mai odihnitor. 
 
3. Ceaiul de menta: ales ca o metoda naturista, traditionala de tratare a usoarelor indispozitii digestive, ceaiul de menta atrage prin gustul proaspat, poate fi preparat cu mai multe sau mai putine frunze (daca nu alegeti plicurile cu ceai de menta) si este la fel de bun simplu sau indulcit, rece sau cald. Nu doar ca va linisti stomacul, usurand si digestia peste noapte, dar da o stare de buna dispozitie si veti dormi mai bine noaptea. 
 
4. Apa de cocos: cu aroma ei dulceaga, este recomandata celor care vor o bautura sanatoasa, naturala, dar si un plus de energie, insa datorita vitaminei B in cantitate mare va reduce nivelul stresului cotidian, iar potasiul si magneziul relaxeaza muschii si ne vor ajuta sa adormim mai usor, mai repede. Poate inlocui cu usurinta un ceai de fructe sau un pahar de lapte cald. 
 
5. Sucul de cirese: sucurile de fructe proaspete sau din cutie sunt excelente pentru intregul organism, dar delicioasele cirese pot fi folosite pentru a pregati o bautura naturala, cu gust placut, dulce-acrisor, care va ridica nivelul de melatonina si ne vom simti mai relaxati, mai linistiti. Poate fi baut simplu, la temperatura camerei, poate fi combinat cu alte sucuri de fructe in proportii egale (cu cel de mere sau de portocale este excelent), i se poate adauga zahar brun daca vreti un gust mai dulce sau si mai bine miere lichida.

Foto: pxhere.com

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente pentru un ficat mai sanatos

    Morcovii - plini de vitamina A, gustosi sub forma de salata, suc sau ca gustare, inlocuind foarte usor dulciuri cu zahar sau produse de patiserie, morcovii reduc riscul de boli cardiovasculare, de diabet, si s-a dovedit ca sunt utili si pentru a preveni anumite tipuri de cancer.

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Fructe pentru un somn mai bun

    Smochinele, ciresele sau bananele va vor ajuta sa adormiti mai repede si sa va odihniti mai bine.

  • Sulfina in tratamentele naturiste

    Sub forma de infuzie este folosita de foarte multa vreme ca o alternativa naturista pentru linistirea durerilor usoare, pentru a trata sau preveni diverse afectiuni cronice sau pentru un somn mai linistit, iar florile sale uscate sub utilizate adesea pentru parfumul lor placut, dulce si odihnitor.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.