Cinci bauturi pentru un somn mai linistit

1. Laptele de migdale: o alternativa tentanta pentru cei care vor altceva decat laptele clasic si sunt atrasi de optiunile vegetale usor de gasit in magazine, cu aroma puternica si bun cald sau rece, simplu sau cu miere, putina vanilie, eventual scortisoara daca vreti si un pic de gust exotic, evocand tinuturi indepartate. O cana de lapte de migdale rece sau caldut, simplu sau cu alte ingrediente, este recomandat cu jumatate de ora inainte de culcare daca vreti un somn lung si odihnitor. 
 
2. Ceaiul de musetel: o reteta banala careia i se poate adauga un plus de aroma cu putina menta, niste miere, un pic de ghimbir daca ne-am plictisi de gustul dulceag. Din plicuri sau folosind direct planta uscata, preparat dintr-o lingurita de ceai la o cana cu apa fierbinte, lasata la infuzat pentru 3-5 minute si filtrata daca este nevoie, ceaiul de musetel linisteste intregul organism, il ajuta sa se relaxeze, iar somnul va fi mai odihnitor. 
 
3. Ceaiul de menta: ales ca o metoda naturista, traditionala de tratare a usoarelor indispozitii digestive, ceaiul de menta atrage prin gustul proaspat, poate fi preparat cu mai multe sau mai putine frunze (daca nu alegeti plicurile cu ceai de menta) si este la fel de bun simplu sau indulcit, rece sau cald. Nu doar ca va linisti stomacul, usurand si digestia peste noapte, dar da o stare de buna dispozitie si veti dormi mai bine noaptea. 
 
4. Apa de cocos: cu aroma ei dulceaga, este recomandata celor care vor o bautura sanatoasa, naturala, dar si un plus de energie, insa datorita vitaminei B in cantitate mare va reduce nivelul stresului cotidian, iar potasiul si magneziul relaxeaza muschii si ne vor ajuta sa adormim mai usor, mai repede. Poate inlocui cu usurinta un ceai de fructe sau un pahar de lapte cald. 
 
5. Sucul de cirese: sucurile de fructe proaspete sau din cutie sunt excelente pentru intregul organism, dar delicioasele cirese pot fi folosite pentru a pregati o bautura naturala, cu gust placut, dulce-acrisor, care va ridica nivelul de melatonina si ne vom simti mai relaxati, mai linistiti. Poate fi baut simplu, la temperatura camerei, poate fi combinat cu alte sucuri de fructe in proportii egale (cu cel de mere sau de portocale este excelent), i se poate adauga zahar brun daca vreti un gust mai dulce sau si mai bine miere lichida.

Foto: pxhere.com

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu prune si cirese pentru un somn mai odihnitor

    O solutie naturala pentru un somn mai linistit, aceasta reteta ofera corpului melatonina (ciresele bine coapte), aroma usor picanta a ghimbirului (cu antioxidanti si efect antiinflamator) si scortisoara cu aroma ei exotica (calmeaza sistemul nervos), alaturi de fibrele si vitaminele din prune.

  • Cinci citrice pentru un desert de vara

    Portocalele rosii sunt zemoase, cu un gust mai acrisor decat portocalele obisnuite, si cu siguranta multi suntem obisnuiti mai curand cu sucul la cutie decat cu fructul in sine. Sunt portocale bune si pentru prajituri sau tarte, acele note putin acide, racoritoare, facandu-le sa aiba un gust cu adevarat aparte.

  • Lapte cu turmeric pentru un somn mai odihnitor

    O cana de lapte cald bauta inainte de culcare este una dintre cele mai vechi solutii naturale pentru un somn linistit, dar in aceasta reteta, cu putin turmeric si scortisoara, va fi nu doar mai bun dar si mai eficient.

  • Smoothie cu banane si ananas pentru un somn mai bun

    O bautura cu gust intens de fructe si lapte de migdale (la fel de bun si cu lapte de soia), care baut seara, inainte de culcare, va asigura un somn mai odihnitor.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.