Zahar rafinat sau nerafinat?

Intr-o perioada in care inmultirea cazurilor de diabet se produce alarmant, este absolut necesar ca oamenii sa-si indrepte atentia din vreme spre alimentatia lor.   

Zaharul nerafinat nu este nici pe departe unul si acelasi lucru cu zaharul brun rafinat, chiar daca cele doua tipuri sunt asemenatoare din punct de vedere al aspectului.  Majoritatea am auzit de avantajele celui dintai, insa putini ne folosim cunostintele aplicandu-le in viata de zi cu zi .

Zaharul rafinat este daunator fiindca in urma proceselor la care este supus pierde toate substantele nutritive, rezultand conform opiniei nutritionistilor, doar "calorii goale" sau un fel de otrava. Aflati care dintre alimentele de zi cu zi contin zahar rafinat si incercati pe cat este posibil sa le evitati. Chiar in acest moment frigiderul dumneavoastra detine cel putin 2-3 surse importante de zahar rafinat, precum sunt: supele, spaghetele, maioneza, sosurile etc.

Zaharoza, trecuta adesea pe eticheta produselor din comert, este poate cea mai de temut. Aceasta provoaca o fluctuatie majora a nivelului de zahar din sange ducand mai intai la o crestere necontrolata, urmata inevitabil de o scadere la fel de mare. De asemenea, zaharoza forteaza pancreasul sa produca mai multa insulina.

La "polul" opus se afla zaharul nerafinat care contine prin definitie tot atea substante nutritive cate contine si planta din care a fost obtinut. Zaharul brut furnizeaza organismului proteinele, vitaminele si substantele minerale (fosfor, calciu, magneziu, potasiu) de care are nevoie. Printre indulcitorii care mai pot inlocui zaharul rafinat se numara mierea naturala si sucul de fructe intrucat acestea influenteaza in mod pozitiv gustul si sunt capabile sa ofere multe alte beneficii. 

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Fructe pentru un somn mai bun

    Smochinele, ciresele sau bananele va vor ajuta sa adormiti mai repede si sa va odihniti mai bine.

  • Cinci legume si fructe pentru ochi sanatosi

    Pentru ca o dieta echilibrata, bogata in anumite fructe si legume, ne poate ajuta sa ne mentinem ochii sanatosi cat mai multa vreme

  • Scortisoara in medicina naturista

    Scortisoara reduce tensiunea arteriala si ajuta la regularizarea acesteia, ne imbunatateste digestia, mentine memoria, este recomandata in cazul afectiunilor cardiace, reduce colesterolul si usureaza digestia

  • Fructe de sezon care te ajuta sa slabesti

    Sa slabesti inseamna sa castigi mai putine calorii decat are capacitatea organismul sa arda. Usor de zis, greu de facut! Lupta cu kilogramele in plus poate fi una dintre cele mai grele pietre de incercare din viata, insa nimic nu este imposibil unde exista vointa si informare.

  • Orezul, un aliment dietetic

    Orezul este unul dintre alimentele nelipsite din orice regim alimentar special, recomandat in caz de boala, pentru scaderea in greutate sau pur si simplu pentru pastrarea sanatatii.