5 sfaturi pentru stimularea metabolismului si bunei dispozitii

 Facand cateva mici ajustari dietei pe care o urmati puteti sa stimulati buna dumneavoastra dispozitie de zi cu zi dar si metabolismul. Beneficiile nu sunt putine si au o insemnatate uriasa pentru sanatatea generala.

In primul rand buna dispozitie va va ajuta sa continuati sa urmati pasii dietei, veti fi o persoana mai productiva, cu un respect de sine mult mai mare.

Metabolismul este procesul prin care organismul descompune alimentele. Medicii nutritionisti sustin ca daca acesta functioneaza corespunzator veti putea sa profitati din plin de bucuriile vietii.

1. Incercati sa rezistati tentatiei de a sari peste mese

Ignorand importanta meselor principale zilnice veti avea probleme cu nivelul zaharului din sange, acest lucru ducand catre agitatie si letargie. Mentinand nivelul optim de zahar din sange veti beneficia din plin de energie. Pentru acest lucru incercati ca pe intreg parcursul unei zile sa consumati alimente in cantitati mici. Este de preferat sa consumati sase mese moderate pe zi in loc de trei foarte bogate.

2. Evitati deshidratarea

Deshidratarea este un alt factor negativ care poate sa va faca sa aveti o stare letargica. Incercati ca pe parcursul unei zile sa consumati cat mai multa apa. Nu lasati setea sa va aduca aminte ca aveti nevoie de lichide.

3. Limitati consumul alimentelor sarace in nutrienti

Incercati cat mai mult sa evitati cafeina, carbohidratii rafinati precum zaharul, alcoolul, sarea si alimentele cu un continut bogat de aditivi deoarece au capacitatea de a diminua eficienta metabolismului.

Consumand multi carbohidrati din categoria mentionata mai sus veti beneficia de un surplus de energie care se va pierde foarte usor.

4. Depuneti un mic efort pentru echilibrarea alimentatiei

Combinati eficient proteinele, carbohidratii si grasimile pentru un aport echilibrat de energie. In general o dieta sanatoasa include un amestec de cereale integrale, fructe si legume. Cu toate acestea fiecare persoana are nevoi individuale, in functie de varsta, sex, activitate fizica, factori de stres si greutate. Pentru a afla care sunt cele mai bune alimente pentru dumneavoastra, consultati un medic nutritionist.

5. Pastrati un jurnal alimentar

Unele alimente pot avea efecte negative asupra starilor dumneavoastra. In loc sa va binedispuna si sa va ofere energie, puteti sa intampinati si stari de iritabilitate sau dureri de cap. Daca aveti astfel de probleme, cel mai bine ar fi sa intocmiti un jurnal cu alimentele care va fac sa va simtiti cel mai bine.

Alternativ cu o dieta sanatoasa cel mai bine ar fi sa faceti si cat mai multa miscare.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Jagua: fructul folosit pentru desert, medicamente si tatuaje

    Cu proprietati antibiotice si dezinfectante, gust dulceag acrisor, jagua este folosit in medicina naturista, pentru diverse bauturi si deserturi traditionale, dar si pentru tatuaje temporare

  • Urzica in medicina alternativa

    Are efect bactericid, recomandata pentru imbunatatirea digestiei si a metabolismului, cicatrizeaza ranile si este esentiala in cazurile de anemie sua pentru refacerea unui organism aflat in convalescenta, este folosita in tratarea bronsitelor si a tusei cronice

  • Smoothie in alb si negru

    Un desert delicios, foarte bun dar si bogat in calorii, pentru cei mici si cei mari, potrivit mai ales intr-o zi festiva.

  • Ne poate dauna excesul de ceai verde?

    Indiferent ca este savurat mai des sau mai rar, din placere sau pentru anumite beneficii cunoscute, ceaiul verde are multe de oferit. Intre puterile sale multiple, functia de stimulare a metabolismului si capacitatea de prevenire a racelii ocupa un loc central.

  • Tratament cu ulei cald pentru parul aspru si incurcat

    Ingrijirea parului implica numeroase tratamente pentru hranirea firului de par. De aceea, va propunem sa incercati sa preparati la domiciliu tratamentul cu ulei cald pentru parul aspru si incurcat.