Alimentatia din timpul sarcinii

Femeile insarcinate sunt in cele mai multe cazuri nesigure de tot ce le inconjoara, isi pun mii de intrebari, se supara si isi fac griji din orice, se intreaba ce au voie sau ce nu au voie sa manance... Multe dintre ele transforma planul de alimentatie zilnica intr-o complicata filosofie.

Cu toate acestea lucrurile nu sunt chiar atat de complicate. Cu cat este mai colorata farfuria, cu atat este mai bine, deoarece asta inseamna ca mancarea este diversa, iar organismul isi poate sustrage vitaminele, proteinele si calciul de care are nevoie. Astfel copilul dumneavoastra va face cunostinta cu lumea aromelor inca de cand se afla in burtica.

Faceti parte printre femeile insarcinate care trag toate semnalele de alarma atunci cand se afla intr-un restaurant spre disperarea celor de la masa? Taiati marunt, marunt tot ce se afla in farfurie, mirositi fiecare produs cu atentie? Consumati doar legume, pe care de asemenea le selectati? Exagerarile nu sunt bune la niciun capitol! Cine isi limiteaza alimentatia zilnica trebuie sa ia in considerare riscul de a avea un copil foarte sensibil si un organism slabit dupa nastere.

In cele 9 luni de sarcina exista si tendinta ca acestea sa se aseze de multe ori pe cantar. Nu va speriati de kg in plus! Sunt normale, in plus trebuie luate in calcul, pe langa greutatea copilului, si placenta, marirea sanilor, lichidul amniotic, dar si volumul sangelui. Restul kg care se depun in timpul unei sarcini reprezinta "rezerva" necesara de grasime pentru nastere si pentru perioada alaptarii.
 
Nu in ultimul rand este important ca femeile insarcinate sa retina un lucru extrem de important: uitati de stres si de griji nefondate si bucurati-va de mancarea sanatoasa, deoarece copilului dvs. ii merge bine si se dezvolta corespunzator, doar daca va simtiti dvs. bine!

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Construieste sanatatea copilului dinainte de conceptie

    Multe dintre femei, in ultima perioada, au inceput sa devina interesate de subiectul alimentatiei dinainte de sarcina. Responsabilitatea ambilor parinti, dar mai ales a mamei, intr-adevar, nu incepe in timpul sarcinii propriu-zis, ci daca se poate, cu un an sau doi mai devreme.

  • Acidul folic si vitamina B12 ar putea preveni nasterea copiilor cu unele defecte

    Sanatatea si siguranta copilului este intaia prioritate a unei mame adevarate. La inceput, grija manifestata pentru sine inseamna de fapt grija pentru copilul pe care il poarta in pantece. Iata de ce alimentatia din timpul sarcinii trebuie sa fie cat se poate mai corecta si “sanatoasa”.

  • 4 alimente pentru par mai sanatos

    Uneori simbol al tineretii si feminitatii, alteori al puterii si barbatiei, parul a fost un element cheie din timpul celor mai vechi grupuri umane pana in Antichitate si mai departe.

  • Ce trebuie sa stim despre piersici?

    Din cauza temperaturilor scazute din timpul noptii, uneori chiar foarte reci, o recolta buna de piersici nu prea este posibila la noi in tara

  • Regulile fundamentale in alimentatia chinezeasca

    Preocuparea pentru alimentatia sanatoasa detine in China o lunga traditie. Baza Medicinei Traditionale Chinezesti reprezinta imaginea energiei (Qi), care influenteaza sanatatea si performantele.