Acidul folic si vitamina B12 ar putea preveni nasterea copiilor cu unele defecte


Sanatatea si siguranta copilului este intaia prioritate a unei mame adevarate. La inceput, grija manifestata pentru sine inseamna de fapt grija pentru copilul pe care ea il poarta in pantece. Iata de ce alimentatia din timpul sarcinii trebuie sa fie cat se poate mai corecta si “sanatoasa”. Printre nutrientii care nu au voie sa lipseasca din organismul viitoarelor mame, specialistii au adaugat  acidul folic si vitamina B12. Potrivit noilor studii, mamele ar trebui sa ia in serios aportul de acid folic si vitamina B12 prin hrana, intrucat previn o serie de boli si defecte din nastere.

Acidul folic este tot o forma a vitaminei B care ajuta la dezvoltarea si regenerarea celulelor obisnuite, fiind in special important in primele saptamani de dezvoltare a bebelusului. Iata, pe scurt, care sunt avantajele aportului corespunzator de acid folic in cazul adultilor, si indeosebi la femeile insarcinate: functionarea corecta a celulelor, riscul redus al atacurilor de inima, protectia impotriva cancerului de colon si cervical, formarea corecta a hemoglobinei si altele. Doza potrivita poate fi stabilita de catre medic, totusi de retinut este ca pentru majoritatea femeilor care se pregatesc pentru sarcina, aceasta consta in 400 micrograme pe zi.

In general, toate produsele verzi contin versiunea naturala a acestei vitamine. Printe sursele excelente de folati se numara de asemenea: cerealele, lintea, fasolea, mazarea, ficatul de pui si cel de vita. Profesorul John Scott de la Institutul de Medicina Moleculara din Dublin a subliniat ca administrat impreuna cu vitamina B12, acidul folic ar putea avea efecte mult mai evidente. Vitamina B12 participa la procesul de reinnoire celulara, la sinteza AND-ului, joaca un rol esential in formarea hematiilor, in metabolismul celular si in functionarea neuronilor.

Deficienta de vitamina B12 poate cauza probleme ale nervilor, precum amorteala sau senzatie de furnicaturi in maini sau picioare. Poate provoca si probleme mentale (tulburari, iritabilitate si dementa severa) si poate duce la aparitia depresiei post partum.

Cei care adopta o dieta vegetariana se expun carentei de vitamina B12  pentru ca sursele de vitamina B12 sunt exclusiv de origine animala. Cele mai bune surse de vitamina B12 sunt ouale, lactatele, branzeturile, ficatul de vita, pestele (sardinele, macroul), carnea de iepure.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Salata de broccoli cu bacon

    Broccoli este o leguma pe care multi refuza sa o manance, desi este plina de vitamine, dar aceasta combinatie ar putea deveni repede unul dintre felurile preferate.

  • Cum se bucuram de menta proaspata

    Ne-am obisnuit sa cumparam plantele aromatice pentru diverse retete direct din magazin, uscate si puse in pungi, cutiute sau borcanase, cu etichete viu colorate, lipsite insa de o buna parte din gustul care scoate in evidenta orice reteta. Mai indraznete sau clasice, combinatiile pot sa schimbe o masa cu totul, si prietenii s-ar putea sa fie mai mult decat incantati.

  • Vitaminele ne dau pofta de mancare?

    Vitaminele imbunatatesc functia imunitara si au un rol foarte important, impreuna cu enzimele, in transformarea hranei in energie pentru organism. Functiile vitaminelor sunt complexe

  • Supe. Supa mexicana de mazare

    Plina de substante nutritive si cu un gust delicios, mazarea verde este o sursa foarte buna pentru sanatate. Aceasta contine acid folic si vitamina B6. De asemenea, aportul de substante nutritive existente in mazarea verde contribuie la mentinerea sanatatii oaselor.

  • Creativitate si design pentru o curte de vis

    Ordonarea si reasezarea gradinii ar putea fi un obiectiv provocator. Insa, daca stiti cum sa va folositi curtea, intocmirea unui plan de design poate fi un obiectiv chiar simplu.